Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@20:06:42 GMT

خودرو‌های ناشناخته‌ی بازار ایران +تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۲۵۲

خودرو‌های ناشناخته‌ی بازار ایران +تصاویر

صراط:

حکایت سربازان مأیوس بازار خودرو، حکایت شکست‌های تلخ و پیاپی برخی خودرو‌ها در دو بازار صفر و کارکرده است. محصولاتی که تقریباً کمتر کسی اسم آن‌ها را شنیده است. این مدل‌ها در بازار خودرو فقط نظاره‌گر موفقیت رقبا هستند و فقط حرص مالکان‌شان را درمی‌آورند. با اینکه مشخصات بدی ندارند، ولی اغلب زشت و قدیمی و گرانند که تنها یکی از این موارد برای بدبخت کردن یک برند در بازار خودرو کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه هفت صبح این بار سراغ خودرو‌های شکست‌خورده رفته و گک گونو، ام‌جی GT، سوبارو لگاسی و ایسوزو دی-مکس دیزلی را که در یک دهه اخیر به بازار ایران پای گذاشته‌اند، مورد بررسی قرار داده‌ایم. نکته جالب درباره نام‌های این پرونده، بی‌کفایتی عرضه‌کننده آن‌ها است. این خودرو‌ها همگی یک واردکننده یا تولیدکننده ناشی داشته و دارند که نتوانسته بازاریابی مناسبی برای آن‌ها انجام دهد و در نهایت هم موفقیت اغلب آن‌ها در بازار‌های دیگر را به حسرتی بزرگ و عمیق برای خود تبدیل کرده است. با چهار شکست خورده بازار خودرو‌های کارکرده بیشتر آشنا شوید.

گک گونو GX۵ - مدل ۱۳۹۲

کارکرد: ۷ هزار کیلومتر
قیمت: ۲۵۰ میلیون

متعلق به برند ورشکسته مرتب خودرو است که زمانی پاژن یا لندروور دیفندر بازطراحی شده را در ایران با موفقیت مونتاژ می‌کرد. خودروی گونو که اولین بار سال ۲۰۱۰ در چین رونمایی و به فاصله اندکی به بازار روانه شد، در رده خودرو‌های SUV کوچک قرار داشته که با ۴.۶۴ متر طول، از عرض و ارتفاعی به میزان ۱.۸۱ و ۱.۸ متر برخوردار است.

اتاق گونو که تقریباً چارگوش است، با داشتن فاصله بین دو محور ۲.۷۴ متر وضعیت مناسبی برای سرنشینانش به ارمغان می‌آورد، اما از نکات ضعف گک گونو جی ایکس ۵ می‌توان به قدرت پایین موتور آن با ۱۳۶ اسب اشاره کرد که در قیاس با ابعاد بزرگ و وزن ۱۸۴۰ کیلویی خودرو واقعاً نازل است. در عین حال مصرف سوخت این خودرو برای این حجم از موتورکاملاً بالاتر از استاندارد‌های امروزی است. با این پرداخت، واقعاً کیفیت اتاق و کارکرد امکانات چنگی به دل نمی‌زند.

ام‌جی GT - مدل ۲۰۱۶

کارکرد: ۹ هزار کیلومتر
قیمت: ۲۷۵ میلیون

این یکی مثل گونو نیست و واقعاً خودرو خوبی است، ولی گران است، ظاهر بدی دارد و با این سطح از پرداخت، امکانات چندان مناسبی به خریدارانش نمی‌دهد.

شش ایربگ، کروز کنترل، ESP، دی لایت، صندلی چرم برقی، سنسور و دوربین عقب، مانیتور هفت اینچی در کنار شیفتر پشت فرمان، موتور ۱۲۷ اسبی و یک جعبه دنده شش سرعته خودکار تنها امکاناتی است که از این سدان چینی - انگلیسی یافت می‌شود.

خب طبیعی است وقتی می‌توان با همین پرداخت نسخه‌های قدیمی تویوتا کورولا ۲۰۱۱ یا الانترا ۲۰۱۲ را خرید، چرا باید این GT بدترکیب را انتخاب کرد؟

سوبارو لگاسی - مدل ۲۰۰۹

کارکرد: ۹۰ هزار کیلومتر
قیمت: ۳۴۰ میلیون

تنها به تعداد ۱۰۰ دستگاه از این ژاپنی جسور به کشور وارد شده و خب، هم کیفیت خوبی دارد و هم هندلینگ و سواری لگاسی قابل ستایش است. با این حال کسی سوبارو را نمی‌شناسد و همه تصور می‌کنند این خودرو چینی یا کره‌ای است.

البته ظاهر زشت و از فرم افتاده این سدان کوچک هم موجب شده تا کسی حاضر نشود لگاسی ۲۰۰۹ را به مدل‌های ۲۰۱۴ کیاسراتو، هیوندای الانترا و رنو فلوئنس را که در همین محدوده قیمتی قرار دارند ترجیح دهد.

به واقع لگاسی هم‌زمان از بازاریابی غلط، قیمت بالا و طراحی نه‌چندان جذابش ضربه خورده وگرنه با توجه به موتور باکسر ۱۵۰ اسبی، سیستم دو دیفرانسیل، مونتاژ مناسب کابین و ایمنی بالا، این سالن چهار در ژاپنی خیلی هم گزینه بدی به نظر نمی‌رسد.

ایسوزو دی-مکس دیزلی - مدل ۱۳۹۴

کارکرد: ۴۷ هزار کیلومتر
قیمت: ۴۰۰ میلیون

خب واقعاً این یکی هم خودرو بدی نیست. بدبیاری ایسوزو، اما درست مثل سوبارو به دلیل ظاهر زشت و نام ناشناخته ایسوزو است که موجب شد تا این ژاپنی جسور حتی به اندازه وانت‌های چینی هم فروش نکند. پیشرانه دیزلی دی-مکس با حجم دقیق ۲۹۹۹ سی‌سی، حداکثر ۱۶۳ اسب بخار قدرت و نیز گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند که عددی بهتر از باقی چینی‌های این کلاس است.

متأسفانه دی-مکس با وجود داشتن موتوردیزلی که گشتاور بهتری جهت فعالیت‌های بارکشی و آفرود در اختیار راننده قرار می‌دهد، به قیمت خود باخته است. ۴۰۰ میلیون ابداً بهای کمی نیست و خب، این وسط ژاپنی بودن ایسوزو هم مزید بر علت است تا مالکان، گران‌فروشی را به منتهای خود برسانند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ماشین ژاپن صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کدام خودرو امروز ارزان شد؟

فرارو- تارا اتوماتیک V۴ که یکی از گران‌ترین سواری‌های داخلی در بازار است، امروز دوشنبه سوم اردیبهشت بیشترین افت قیمت بین محصولات ایرانخودرو را تجربه می‌کند و نسبت به دیروز ۱۵ میلیون ارزان شده.

قیمت تارا اتوماتیک V۴ در بازار آزاد به یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان رسید و تارا اتوماتیک V۲ که دقیقا یک میلیارد قیمت خورده، درقیاس با دیروز کاهش قیمت ۱۰ میلیونی را به ثبت رسانده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، ۲۰۷ دنده‌ای، تارا دنده‌ای V۱، سورن پلاس دوگانه‌سوز و سورن پلاس بنزینی نیز هر کدام پنج میلیون ارزان شدند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

دوم اردیبهشت 1403

سوم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

840 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

640 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس مدل 1402

840 میلیون تومان

840 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ مدل 1402

945 میلیون تومان

940 میلیون تومان

دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل 1402

یک میلیارد و 20 میلیون تومان

یک میلیارد و 20 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

680 میلیون تومان

685 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

695 میلیون تومان

690 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

820 میلیون تومان

815 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 80 میلیون

یک میلیارد و 80 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

655 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

725 میلیون تومان

720 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

825 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

یک میلیارد و 10 میلیون تومان

یک میلیارد تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 185 میلیون تومان

یک میلیارد و 170 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

675 میلیون تومان

670 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • قیمت لیفان در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ رانا و ۲۰۷ امروز چقدر فروخته می‌شوند؟
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کدام خودرو امروز ارزان شد؟