Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو تن از اساتید حوزه علمیه قم تصریح کردند: اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب موجب ماندگاری و بقای نظام می‌شود و همه مسئولان باید در این زمینه گام بردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، بیش از 6 ماه از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری می‌گذرد، بیانیه‌ای که در آن رهبر انقلاب به‌خوبی به نقاط ضعف و قوت انقلاب در چهل سال گذشته اشاره و نقشه راه گام دوم انقلاب را به‌خوبی ترسیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شناخت خوب و صحیح از گذشته و این‌که انقلاب از کجا شروع کرده و به کجا رسیده است موضوع مهمی است که رهبر انقلاب در این بیانیه به آن اشاره‌کرده‌اند.

رهبر انقلاب در این بیانیه مردم‌سالاری و مشارکت مردمی، ایجاد امنیت بالا و گسترش معنویت و اخلاق در جامعه را از شاخصه‌های اصلی انقلاب در 40 سال اول ذکر کرده‌اند.

در این میان عملیاتی شدن و به اجرا درآمدن این بیانیه در کشور نیازمند مشارکت ویژه و بالای همه نهادها و سازمان‌ها است البته عموم مردم به‌خصوص جوانان نیز در برابر این بیانیه وظایفی دارند که باید این مهم در بین آن‌ها به‌خوبی تبیین شود.

البته باید به این مهم هم اشاره شود که این بیانیه با توجه به قانون اساسی و جایگاهی که ولایت‌فقیه در جمهوری اسلامی ایران دارد به‌عنوان یک اسناد بالادستی به شمار می‌رود که همه نهادها و سازمان‌ها باید به آن عمل کنند.

علاوه بر این حوزویان و طلاب که درواقع انقلاب اسلامی ایران بخش زیادی از پیروزی و هدایت‌گری‌هایش را مدیون این قشر است، امروز نقش مهم و حیاتی در تبیین و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

دو تن از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار ما به بیان دیدگاه‌های خود درزمینهٔ بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند.

دبیر مجمع عالی تفسیر: مردم خواستار اجرای دستورات اسلام در جامعه هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی میرکتولی در گفتگو با خبرنگار قم فردا بابیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب مبنای دینی و قرآنی دارد، اظهار داشت: در بررسی این بیانیه به‌خوبی می‌توان به این مهم رسید که بیانیه روی 7 محور تبیین شده و تمامی این محورها مبانی دینی و قرآنی دارد.

وی موفقیت در همه عرصه‌ها را امری شدنی دانست و ادامه داد: اگر در 40 سال گذشته همه مبانی انقلاب را روی قرآن بنا می‌کردیم امروز در همه زمینه‌ها در بالاترین سطح بودیم.

میرکتولی افزود: مردم ایران اسلامی از همان روزهای آغازین انقلاب خواستار اجرای دستورات اسلام در جامعه بودند و اگر امروز نارضایتی‌های نیز دارند به همین علت است.

و ی افزود: اجرای عدالت و برخورد با مفسدین بر اساس آن چیزی که در قرآن و سنت آمده خواسته‌ای دیگر مردم است که باید عملیاتی شود.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه در خصوص نیازهای کنونی جامعه بیان داشت: باید قبول کنیم که درزمینهٔ عمل به قرآن نمره‌ای ضعیفی داریم و علاوه بر این درزمینهٔ اقتصاد و سبک زندگی هم باید بازنگری اساسی شود.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: این بیانیه نقشه راه کشور برای ماندگاری و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در این مسیر همه نهادها و سازمان‌ها به‌خصوص حوزه‌های علمیه باید به وظیفه‌ای خود عمل کنند.

میرکتولی در خصوص راه‌های موفقیت درزمینهٔ بیانیه گام دوم نیز بیان داشت: بومی‌سازی و اسلامی کردن علوم انسانی رمز موفقیت در گام دوم انقلاب است.

عضو مجمع جهانی شیعه شناسی: طهارت اقتصادی به‌عنوان یک اصل اساسی در این بیانیه آمده است

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی نیز در گفتگو با خبرنگار ما بابیان این‌که بیانیه گام دوم جزء قوانین بالادستی نظام است، اظهار داشت: بر اساس قانون بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده و وظیفه‌ای همه مجموعه‌ها و نهادها است که این بیانیه را در کشور اجرایی کنند.

وی توجه به جوانان و پژوهش را دو موضوع مهم در این بیانیه برشمرد و گفت: درواقع خواست رهبر انقلاب پیشرفت درزمینهٔ پژوهش و به‌روز بودن است که باید به‌خوبی توسط سازمان‌ها مسئول در این زمینه و خود جوانان عملیاتی شود.

میردامادی ابراز داشت: درواقع پیشرفت در زمینه‌ای علمی باید به‌گونه‌ای باشد که زندگی روزمره مردم تأثیر بگذارد و مردم طعم این پیشرفت را حس کنند.

وی حوزه‌های علمیه و مراکز دینی را موردتوجه قرارداد و گفت: رهبر انقلاب در این بیانیه به دو موضوع مهم معنویت و اخلاق اشاره‌کرده‌اند که تبیین و پیاده‌سازی این دو موضوع بر عهده‌ای مراکز دینی و فرهنگی در کشور است.

استاد حوزه علمیه قم به مقوله اقتصاد نیز اشاره کرد و بیان داشت: طهارت اقتصادی به‌عنوان یک اصل اساسی در این بیانیه آمده است که باید با بررسی و ارائه الگوهای مناسب درزمینهٔ اقتصادی محقق شود.

وی اجرای عدالت را خواسته‌ای همیشگی رهبری عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب در دهه‌های متوالی همواره بر روی اجرای عدالت و مبارزه با فساد تأکید کرده‌اند و در این بیانیه نیز به‌خوبی به این مهم اشاره‌کرده‌اند.

میردامادی تأکید کرد: باید ریشه فساد را با چارچوب‌های قانونی ریشه‌کن کرد و در این میان حوزه علمیه نیز باید دیدگاه‌های خود درزمینهٔ پیشگیری از فساد را ارائه دهد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پناه مردم و مستضعفان است

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم  افزود: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب ۲ نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیرو‌های مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد از اولویت‌های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان است.

 بلاغی افزود: ابعاد فرهنگی منشور سال و نقش اصلی فرهنگ در جهش تولید شامل اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید است.

وی با بیان اینکه مقوله اصلاح فرهنگ اقتصادی رکن اول این منشور است اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی به بینش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها، ترجیحات و الگوی رفتار اقتصادی افراد جامعه اشاره می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رکن دوم این منشور را توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان اعلام کرد و گفت: صنایع فرهنگی و خلاق در دنیای کنونی یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و در این راستا برنامه اختصاصی مفصلی در قرارگاه صنایع فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

بلاغی با اشاره به الزامات تحقق مشارکت اجتماعی به عنوان رکن سوم این منشور ادامه داد: امید اجتماعی، انسجام اجتماعی ، وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ملزومات این مقوله از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید رکن چهارم این منشور است یادآور شد: این رکن شامل عدالت فرهنگی، امنیت فرهنگی، زیست بوم گرایی و هویت فرهنگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • جوهرۀ مردم‌سالاری دینی چیست؟
  • «مشارکت مردم» جوهرۀ مردم‌سالاری دینی
  • مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی