Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@05:30:03 GMT

ناو سهند در خلیج عدن مستقر شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۵۱۰۶

ناو سهند در خلیج عدن مستقر شد

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» در نخستین ماموریت بلندمدت خود در «خلیج عدن» مستقر شد.

به گزارش مشرق، رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این ناوشکن به همراه ناو پشتیبانی و بالگردبر خارگ در قالب شصت و سومین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در حال انجام‌ماموریت است.

به گفته امیر دریادار《حبیب الله سیاری》 هدف از اعزام این ناو گروه تامین امنیت برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد اعلام شده و قرار است ناوگروه در ماموریت در  دریای عمان و  خلیج عدن کشتی ها را اسکورت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: عصر جدید نیروی دریایی راهبردی با عملیاتی شدن «باور ۳۷۳» / نسل مدرن‌تر ناوهای ایرانی با انبوه موشک‌های کروز می‌آیند +عکس

اواخر تیر ماه ناوگروه ۶۲ نیز متشکل از ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی بوشهر که اول خرداد به ماموریت برون مرزی اعزام شده بود، پس از طی کردن ۲ هزار و ۳۵۰ مایل دریایی در سواحل کشور پهلو گرفت.

ناوشکن سهند که آذر ماه سال گذشته به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا، در بندرعباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست، برای نخستین بار است که به ماموریت طولانی مدت اعزام می شود.

به گفته فرماندهان نیروی دریایی ارتش، سازه اصلی و رو سازه سهند با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک های مجزا طراحی و ساخته شده است.

این ناوشکن چهار موتوره قادر به ۱۵۰ روز دریانوردی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آب های متلاطم است.

بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و سامانه های الکترونیکی از جمله دیگر ویژگی های ناوشکن سهند است.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش که کار آماده سازی سهند برای ماموریت بلند مدت را بر عهده داشت، در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا به بندرعباس، اظهارداشت: سهند از سه بخش سامانه، زیر سامانه و آرایه های مختلف تشکیل شده است که تمام آنها ساخت داخل هستند.

ناخدا «عباس فاضلی نیا» افزود: سامانه های رهیگری، کنترل، آتش، اخلال، موشک های کروز برد بالا، دفاع نقطه ای، رادار و حسگرهای مختلف در سهند به کار رفته اند که توان آن را ارتقا می دهند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی ناو سهند خلیج عدن نداجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت

حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی که با ۳۰۰ موشک و پهپاد انجام شد شرکای غربی تل آویو را مجبور به مداخله برای رهگیری حجم بالای حملات صورت گرفته کرد. آمریکا، انگلیس، فرانسه، و برخی دیگر از کشور‌های خاورمیانه از جمله اردن از جمله کشور‌هایی بودند که در عملیات حفاظت از اسراییل طی این حمله مشارکت داشتند. 

به گزارش الجزیره، فرماندهی ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ که پیش از این به درخواست آمریکا در این منطقه مستقر شده بود تا از کشتی‌های صهیونیست در برابر جنبش انصارالله یمن محافظت کند، امروز (سه شنبه) اعلام کرد حمله سهمگین ایران به اسراییل بر روی ماموریت این ناوگروه دریایی تاثیر نگذاشته است، اما نیرو‌های ما نیازمند کشتی‌های نظامی بیشتر به منظور حفاظت از کشتی‌های تجاری در گسترده دریایی بزرگ دریای سرخ هستند. 

دریادار واسیلیوس گریپاریس، فرماندهی این نیرو‌ها در این باره به رسانه‌ها گفت: تاکنون شواهدی دال بر بدتر شدن شرایط در دریای سرخ پس از حمله گسترده ایران به اسراییل مشاهده نشده است. 

با این حال، این ناو گروه دریایی مشخص نساخته است که آیا در عملیات مشترک با کشور‌های غربی به منظور خنثی سازی حمله هوایی ایران به سرزمین‌های اشغالی نقش داشته است یا خیر. پیش از این آمریکا از رهگیری ۸۰ موشک ایران طی حمله هوایی به اسراییل خبر داده بود. 

ناوگروه دریایی اتحادیه اروپا از ماه فوریه در دریای سرخ مستقر شده و در حال حفاظت از کشتی‌های صهیونیستی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • ۱۲۴ نیروی راهدار در راه‌های شمال سیستان و بلوچستان مستقر شدند
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران