Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی با اشاره به این‌که متأسفانه تخلف در خودروسازی‌ها مربوط به یک دولت خاص نیست و در ادوار دولت‌ها دیده شده است، اظهار کرد: خودروسازان همواره برای برخی نقش حیاط خلوت را داشته‌اند که تخلفات و سوءاستفاده‌هایی در آن‌جا انجام می‌دادند.

وی با بیان این‌که متأسفانه این روحیه در سال‌های اخیر تشدید شده است، تصریح کرد: بارها به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص خودروسازها و صنایع را تذکر دادیم، اما متأسفانه تصمیم‌گیرنده در این موارد افراد دیگری، غیر از وزیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که انتصاب‌ مدیران خودروسازی به توصیه دیگران انجام می‌شود و وزیر نقشی در آن ندارد، گفت: جهانگیری و واعظی هستند که برای وزیر معاون می‌گذارند و برای خودروسازی‌ها و کارخانه‌های بزرگ صنعتی مدیرعامل تعیین می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بیان می‌شود که فساد در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است، اما واعظی به وزیر دستور می‌دهد حق نداری مدیرعامل را جابه‌جا کنی و وزیر را تهدید می‌کند که اگر به دستور عمل نکند با او برخورد می‌شود.

وی با بیان این‌که این نحوه حکومتداری نیست، اظهار کرد: مجلس از یک سو قانون تصویب می‌کند و عده‌ای به این قانون کج‌دهنی کرده و آن را اجرا نمی‌کنند؛ البته این نشان ضعف مجلس هم هست که اگر اقتدار لازم را داشت و در بعد نظارتی قوی‌تر ظاهر می‌شد، کشور دچار چنین مسائلی نمی‌شد.

موسوی‌لارگانی با اشاره به تخلفات رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: پورحسینی ماه‌ها تخلفات بزرگی را در واگذاری آلومینیوم المهدی، نیشکر هفت‌تپه، پتروشیمی اصفهان و اخیراً هم واگذاری هواپیمایی ایران ایرتور و امثال این‌ها صورت داد، اما دولت رغبتی برای کنارگذاشتن وی نداشت و از ماندنش حمایت کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بارها در مورد تخلفات خصوصی‌سازی به وزیر اقتصاد تذکر دادیم و از او سؤال کردیم، اما متوجه شدیم که وزیر اقتصاد در دولت کاره‌ای نیست و اجازه‌ای ندارد که بخواهد دست به ترکیب این دستگاه‌ مربوطه بزند و این موضوع ادامه پیدا کرد تا قوه قضائیه ورود و پورحسینی را دستگیر کرد.

وی با تأکید بر این‌که چنین رفتارهایی سبب سست شدن اعتماد مردم به نظام می‌شود اظهار کرد: در موضوع خودروسازان چه حادثه‌ای پیش آمد که به محض این‌که نابه‌سامانی در بازار ارز پیش آمد، ظرف چند ساعت قیمت خودرو سه برابر شد اما وقتی قیمت ارز کاهش پیدا کرد، هیچ اتفاقی در قیمت خودرو به‌وجود نیامد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی سؤال می‌کنیم چرا قیمت‌ِ خودروها بعد از ارزان شدن ارز پایین نیامد، این‌گونه توجیه می‌کنند که این‌ها خرید قبلی است و نمی‌توان قیمت آن‌ها را پایین آورد. این در حالی است که در قیمت افزایش قیمت دلار نمی‌توانستند بگویند به اندازه ۱۰ هزار خودرو مواد اولیه داریم و ورق‌ها و قطعاتمان را خریداری کردیم و برای تولید مشکلی نداریم، لذا بلافاصله قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند اما کاهش قیمت، ماه‌ها و سال‌ها طول می‌کشد.

موسوی‌لارگانی افزود: وقتی مدیرعامل سایپا می‌گوید بیش از ۸۰ درصد قطعات پراید در کشور تولید می‌شود، پذیرفتنی نیست که با افزایش نرخ ارز، قیمت پراید سه‌-چهار برابر شود و به‌نظرم این‌ها فقط ناشی از وجود فساد در خودروسازی‌هاست که نیازمند نظارت و برخورد جدی است.

وی با تأکید بر این‌که از ریاست قوه قضائیه تشکر می‌کنیم که برخورد با مفسدان اقتصادی را به‌خوبی پیگیری می‌کند، گفت: از ایشان درخواست داریم برای برخورد با مفاسد هیچ ملاحظه نداشته باشد. اگر من نماینده مصونیت دارم، این مصونیت در مورد اظهار نظرهایم است و نه در مورد مفاسد اقتصادی و رانت‌خواری! لذا قوه قضائیه این را به‌جد پیگیری کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: چرا نماینده مجلس باید در مسائلی دخالت داشته باشد که وظیفه‌اش نبوده، اگر صفرهای فسادها همین‌طور اضافه می‌شود، دلیلش به عدم برخورد جدی با متخلفان باز می‌گردد و اگر با اولین اخلاسگر در کشور برخورد جدی شده بود اکنون شاهد تکرار این مفاسد نبودیم.

موسوی لارگانی در ادامه گفت: اگر با ۱۲۷ میلیارد تومان اختلاس فاضل خداداد و رفیق‌دوستی برخورد قاطع می‌شد، قطعاً در ادامه شاهد اختلاس‌های سه هزار میلیاردی، ۱۵ هزار میلیاردی، ۹ هزار میلیارد و... نبودیم. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اکنون بابک زنجانی سال‌هاست که در حبس به سر می‌برد این چه دردی از مردم دوا می‌کند، در حالی که بیت‌المال به تاراج رفته و باید راهکار جدی‌تر در این زمینه صورت گیرد. قطعاً امثال بابک زنجانی برای کارهای خود عقبه‌ای دارند که باید شناسایی و عقاب شوند تا مردم مبارزه با فساد را لمس کنند.

منبع:آنا کپی متن خبر برچسب ها: ناصر موسوی لارگانی واعظی جهانگیری خودرو سازی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: واعظی جهانگیری خودرو سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید پژو پارس تعیین شد

با دریافت مجوز، قیمت جدید پژو پارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش تسنیم، براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.

قیمت اسفندماه ۱۴۰۲ این محصول ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود که با دریافت مجوز قیمت جدید این خودرو ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • قیمت جدید پژو پارس اعلام شد+ سند
  • قیمت جدید پژو پارس تعیین شد
  • قیمت‌ لاستیک بر اساس وزن تعیین نمی‌شود
  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم