Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این ارتباط ویدئوکنفرانس از محل سالن اجلاس سران در تهران،‌ طرح‌های مرتبط با آبرسانی، برق‌رسانی، گازرسانی، احداث راه و روکش راه‌های روستایی، ارائه خدمات الکترونیک و توسعه پوشش تلفن همراه در روستاها و نیز خانه‌های بهداشت روستایی و ساخت زمین‌های چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی در روستاهای استان فارس را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجموع ارزش این طرح‌ها افزون بر ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام شد. 

رشد قابل توجه طرح‌های هفته دولت در فارس
استاندار فارس که دوشنبه برای افتتاح برخی طرح‌های شهرستان کوار به این منطقه سفر کرده بود، در این ارتباط زنده از سالن ورزشی اکبرآباد کوار به ارائه گزارشی از طرح‌هایی که در هفته دولت امسال در این استان به بهره‌برداری می‌رسند پرداخت.
عنایت‌ الله رحیمی افزود:‌امسال در حالی ۸۳۱ طرح با اعتباری افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در فارس در حال افتتاح است که شمار طرح‌هایی که در هفته دولت سال آغاز فعالیت دولت تدبیر وامید در این استان به بهره‌برداری رسید، ۳۶۰ طرح با ۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار بود که طرح‌های امسال، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

جزئیات طرح‌هایی که رئیس‌جمهوری در استان فارس افتتاح کرد
استاندار فارس در ادامه به ارائه جزئیات طرح‌هایی که در ارتباط ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد،‌پرداخت و گفت:‌ در این آیین،‌ طرح‌های آبرسانی به ۲۴ روستا واقع در شهرستان‌های ممسنی، بوانات،‌رستم، زرین‌دشت و جهرم با صرف اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
وی افزود:‌ برق‌رسانی به ۱۳ روستای فاقد برق در شهرستان‌های جهرم، فیروزآباد، مهر،‌لارستان،‌داراب و رستم با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان نیز در ارتباط ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد.
رحیمی یادآور شد:‌ از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲، به ۱۹۱ روستای فاقد برق استان،‌ برق‌رسانی شده است.  

جهش در گازرسانی فارس
همزمان با این آیین، ۱۷۴ روستای استان فارس واقع در شهرستان‌های جهرم، لامرد،‌اقلید، داراب،‌ زرین‌دشت، سپیدان، شیراز، فراشبند، رستم، قیروکارزین،‌مرودشت،‌ممسنی و فیروزآباد با صرف اعتبار ۳۱۹ میلیارد تومان از گاز طبیعی برخوردار شدند.
استاندار فارس در این باره گفت:‌ ۶۸۳ روستای استان در سال ۹۲ از گاز برخوردار بودند که با تلاش‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید،‌امروز این رقم به یک هزار و ۷۶۰  روستا رسید که این آمار افزایش ۱۵۸ درصدی و جهش در گازرسانی به روستاهای استان را نشان می‌دهد.

توجه دولت به زیرساخت توسعه اقتصاد روستا
در این آیین طرح‌های احداث راه و روکش راه‌های روستایی در شهرستان‌های کازرون، رستم،‌خرامه،‌ سپیدان،‌ فسا، داراب،‌قیروکارزین و ممسنی که با اعتباری افزون بر ۳۳ میلیارد تومان اجرا شده اند،‌ به مناسبت هفته دولت بهره‌برداری شد.
استاندار فارس در این باره گفت:‌ احداث راه روستایی از نیازهای اساسی در توسعه اقتصادی این مناطق است و از این منظر، مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار دارد.
توسعه رفاه عمومی جامعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان و نیز بسترسازی برای ایجاد اشتغال مولد در صنایع روستایی،‌دامپروری و کشاورزی از اهداف این طرح‌ها اعلام شد.

توسعه ارتباطات در روستاها
رئیس‌جمهوری در این آیین که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد،  همچنین طرح‌های خدمات الکترونیک در ۳۲۵ روستا با صرف اعتبار افزون بر هشت میلیارد تومان و توسعه پوشش تلفن همراه در ۶۰۳ روستای استان فارس با اعتبار افزون بر ۶۴ میلیارد تومان را افتتاح کرد.
کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه عدالت دیجیتالی و دسترسی همگانی به خدمات دولت الکترونیک از اهداف اجرای این طرح‌ها است.

احداث خانه‌های بهداشت روستایی
چهار باب خانه بهداشت روستایی با صرف اعتبار ۶۹۳ میلیون تومان از دیگر طرح‌هایی بود که در این آیین به بهره‌برداری رسید. این‌ خانه‌های بهداشت روستایی در شهرستان ‌های شیراز و مهر ساخته‌ شده‌اند.
استاندار فارس در این زمینه،‌ اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله درمان را یادآور شد و گفت:‌در دولت تدبیر و امید،‌تعداد زیادی بیمارستان و مرکز درمانی در استان فارس به بهره‌برداری رسیده است و تعدادی نیز در حال احداث است.

توجه به ورزش روستاها
در حوزه عملکردی وزارت ورزش و جوانان نیز طرح‌های تجهیز ۵۰ باب خانه روستایی، احداث ۳۱ زمین چمن مصنوعی و ۹ باب سالن ورزشی با هدف بهره‌مندی روستائیان از امکانات ورزشی و محرومیت‌زدایی در این آیین افتتاح شد.
به گفته رحیمی، برای اجرای این طرح‌ها افزون بر ۳۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس‌جمهوری:  استان فارس مرکز مهم فرهنگی و گردشگری و پرچمدار تمدن باستانی ایران است


فارس،‌ مرکز مهم فرهنگی و گردشگری ایران
رئیس جمهوری نیز در این آیین از استان فارس به عنوان مرکز مهم فرهنگی و گردشگری در کشور یاد کرد و گفت:‌استان فارس برای ما به عنوان مرکز فرهنگی و پرچمدار تمدن باستانی ایران حائز اهمیت است.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی افزود:‌استان فارس مرکز بسیار مهم برای گردشگری ایران است که حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و آثار تاریخی مهم از جمله ظرفیت‌های آن است.
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های برجسته شیراز در حوزه دانشگاهی و پزشکی،‌ جایگاه این شهر را به عنوان مرکز گردشگری سلامت یادآور شد و در ادامه این ارتباط ویدئوکنفرانس،‌طرح‌های توسعه روستایی در استان فارس را افتتاح کرد.
۶۱۲۲/ ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت استانداری فارس حسن روحانی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

به گزارش جام جم آنلاین،علی جان صادق‌پور افزود: در دو سال گذشته ، ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون ، آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و  پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود را در بخش فاضلاب مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: در این مدت همچنین بیش از ۸۰ هزار متر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب هم در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار