Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:55:29 GMT

۲ ایستگاه بخش شرقی خط ۷ مترو تهران بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۵۶۶۲

۲ ایستگاه بخش شرقی خط ۷ مترو تهران بهره‌برداری شد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، ایستگاه‌های میدان محمدیه و بسیج به طول هشت و نیم کیلومتر از خط هفت مترو با حضور پیروز حناچی شهردار پایتخت، محسن هاشمی رییس شورای شهر  و مدیران شهری بطور رسمی افتتاح شد.

درهای این دو ایستگاه دوشنبه هفته گذشته همزمان با عید سعید غدیر خم به روی مردم باز شده بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با افتتاح این دو ایستگاه ۴ رام قطار به خط ۷ مترو تهران اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی امام اظهار داشت: تست گرم (آزمایش عبور یک رام قطار) این بخش چند روز گذشته با موفقیت انجام شد که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام استانداردهای لازم برای سرفاصله حرکتی‌ ۱۲ دقیقه ای قطارها تأمین شده و بدون داشتن کوچکترین مشکلی امروز (دوشنبه) شاهد بهره‌برداری رسمی این بخش از خط ۷ هستیم.

وی با اشاره به اینکه خط ۷ مترو تهران به لحاظ ایمنی و سیستم تهویه از اصول استانداردهای لازم برخوردار است، افزود: با کمک کارشناسان داخلی توانستیم از روش‌های نوین در سیستم تهویه خط ۷ استفاده کنیم و  برای اولین بار نسل جدید سامانه ایرواشر(مه پاش) در ایستگاه میدان محمدیه  نصب و راه‌اندازی شد.

امام با اشاره به اینکه ایستگاه میدان محمدیه یک ایستگاه تقاطعی است که ایستگاه خط ۱ آن سال ۱۳۸۰ افتتاح شده و امروز ایستگاه خط ۷ آن  به‌طور رسمی وارد مدار بهره‌برداری شد خاطرنشان کرد: روش اجرای این ایستگاه به‌صورت زیرزمینی بوده و زیربنای آن بیش از ۱۵ هزار مترمربع و طول سکوی آن حدود ۱۶۰ متر است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج با بیش از ۱۲ هزار مترمربع زیربنا در منطقه ۱۴ تهران قرار گرفته، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده که با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT پایانه خاوران و علم و صنعت دسترسی خواهند داشت.

همچنین شهردار تهران قبل از حضور در مراسم افتتاحیه از ایستگاه های بسیج و میدان محمدیه بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات فنی و عمرانی در این دو ایستگاه قرار گرفت.

خط ۷ مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خط هفت مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳

به گزارش قدس خراسان، در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران نوروزی، محمدرضا قلندر شریف اظهار کرد: از تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های خدماتی و اجرایی شهری و استانی جهت استقبال از بهار در مشهد تشکر و قدردانی می‌کنم.

شهردار مشهد افزود: استقبال از بهار در شهرداری مشهد از دی ماه آغاز به کار کرد. در کمیته استقبال از بهار ٢٣٠ ردیف خدمتی در ۶ حوزه برای شهرداری خدمات تعریف کردیم. یکی از این حوزه‌ها حمل و نقل، پارکینگ و ترافیک است.

وی افزود: تمام پارکینگ‌های سطح شهر برای این ایام به‌روزرسانی و آماده شد. در محدوده پیرامونی حرم حدود ٣ هزار جای پارک ثابت وجود دارد که در ایام نوروز ۶ هزار جای پارک موقت فراهم شد. انشالله تا آخر بهار و برای فصل تابستان پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا در خیابان توحید به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران