Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی مجلس گفت: نگاه واقع بینانه‌ای نسبت به تولیدات بخش کشاورزی وجود ندارد بیشتر نگاه‌ها به سمت مصرف کننده است در صورتی که اساس توسعه کشور توجه به زیرساخت‌ها و حل مشکلات تولید است.

به گزارش ایسنا، سید علاءالدین خادم در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی  در نطق میان دستور خود گفت: از منظر سیاست خارجی، مقاومت دلیرانه نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی مردم در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست بین المل مایه غرور، عزت و مباهات است امروزه توانمندی‌های نظامی کشور و تدابیر حافظان امنیت سرزمین ما به حدی است که آمریکا و اذنابش را به خاک مذلت کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی تردید تا زمانی که این مقاومت و پایداری را از موضعی محکم ادامه دهیم، همه تهدیدهای خارجی اعم از نظامی، اقتصادی و ... ثمری برای دشمنان نخواهد داشت.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با اشاره به مشکلات داخلی کشور گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم، اجرای عدالت و مبارزه با فساد است فساد و بی عدالتی در ذات خود مذموم است چرا که تحمل دشواری را برای اقشار آسیب پذیر سخت تر و دردناک تر خواهد کرد. انباشت این مطالبات در صورتی که اراده جدی برای پاسخگویی به آن دیده نشود به خشم و نارضایتی عمومی دامن زده و این نارضایتی باعث افزایش طمع دشمنان خواهد شد.

خادم با استناد به بیانیه گام دوم انقلاب، مطالبه عدالت و مبارزه با فساد را ضروری دانست و گفت: جا دارد با عنایت به خون‌های ریخته شده در نظام، از هر گونه مسامحه و کم کاری در رفع فساد و تبعیض  جلوگیری و اقدامات مجدانه برای اصلاح امور صورت گیرد.

وی در خصوص وضعیت فرهنگیان گفت: اساسا تعیلم و تربیت زیربنایی‌ترین و اصولی ترین شاخص توسعه و پیشرفت جامعه است و همگان به این مهم معترف هستند که توجه به پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان و اجرای رتبه بندی در اسرع وقت گوشه‌ای از انتظارات این قشر را برطرف می‌کند. بی انگیزگی در میان مجریان و دست اندرکاران امر تربیت، آثار مخربی در جامعه ایجاد می‌کند باید به این اصل اعتراف کنیم که هیچ کدام از ما مسوولان حاضر نیستیم سرنوشت فرزندمان را به دست افراد بی انگیزه بسپاریم. فرزندان مردم هم مثل فرزندان خودمان هستند.

خادم با اشاره به لزوم ایجاد توازن در رشته‌های متوسطه دوم گفت: توجه به رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای     ضروری است. تامین تجهیزات مناسب برای این رشته در راستای تحقق دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت و حل مشکلات اشتغال در جامعه است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص مشکلات بخش تولید کشاورزی گفت: باید اعتراف کنم که نگاه واقع بینانه در جامعه و مسوولان در بخش تولید خصوصا تولیدات کشاورزی وجود ندارد. بیشتر نزاع‌ها به سمت مصرف کننده و مصرف گرایی است در صورتی که اساس توسعه کشور باید توجه به زیرساخت‌ها و حل مشکل تولید و تولید کننده باشد.

خادم افزود: در ایام نوروز برای مدتی قیمت پیاز بالا رفت و تمام رسانه‌ها و نمایندگان مجلس به قیمت این کالا  واکنش نشان دادند. اما در حال حاضر قیمت این کالا به گونه‌ای است که تولید کننده بیشترین آسیب و ضرر را از تولید خود می‌بیند هیچ گونه حمایتی برای جلوگیری از ضرر و زیان تولید کننده دیده نمی‌شود ما این وضعیت را در سایر تولیدات نیز می‌بینیم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس در پایان از وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های روستایی مطالباتی را درخواست کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است

دنیای اقتصاد-تبریز: علی نوید در سومین جلسه ستاد جهش تولید با حضور ۲ خوشه‌ صنایع فلزی و صنایع خودرویی منطقه با اشاره به اینکه در خوشه‌های صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته، ۳۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است ، اظهار امیدواری کرد: واحدهای تولیدی در حال احداث در سال ۱۴۰۳ وارد چرخه تولید شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنایع فلزی منطقه آزاد ارس با تولید ۱۱۵ هزار تن در سال،‌ ۵۶ درصد وزنی تولیدات منطقه را با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده و منجر به اشتغال ۶۸۰ نفر شده است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات خوشه صنعتی خودرو و قطعات وابسته، ۸۱ هزار میلیارد ریال است که ۵۳ درصد ارزش ریالی کل تولیدات منطقه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌ زایی برای ۱۴۵۰ نفر را به‌همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می شود.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس فعال است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • لزوم داشتن نگاه جدی به نفوذ دانش به بخش کشاورزی
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است