Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، سوپر نفتکش آدریان دریا که حامل دو میلیون بشکه نفت خام ایران است همچنان با مقصدی نامعلوم در مدیترانه به حرکت خود ادامه می دهد. این در حالی است که روز گذشته منابع خبری مدعی شده‌اند که کشتی آدریان دریا (گریس 1) به سمت بندری در ترکیه تغییر مسیر داده است. در این خصوص وب‌سایت ردیابی کشتی‌ها نشان داده که آدریان دریا در جنوب سیسیل در دریای مدیترانه قرار دارد و با همین روند حرکت آن، تخمین زده شده است که حدود یک هفته دیگر به مرسین برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به دلیل ترس از پیچیده تر شدن روابط ترکیه با آمریکا، به نظر می رسد این نفتکش مقصد جدیدی را برای خود تعریف کرده است.

گفتنی است؛ این نفتکش که بیش از یک ماه در جبل‌الطارق توقیف شده بود چند روز پیش این تنگه را ترک کرد چراکه دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق طی حکمی دستور رفع توقیف آدریان دریا را صادر و اعلام کرد که دیگر دلیلی برای نگه داشتن این نفتکش وجود ندارد اما مقامات آمریکایی تلاش کردند تا مانع از رفع توقیف آدریان دریا شوند و خواستار جلوگیری از حرکت آن شدند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزای فرانسه  در پاسخ به سوالی درباره مقصد نفتکش آدریان دریا که نزدیک به دو ماه پیش توسط نیروهای انگلیس در جبل‌الطارق توقیف و هفته گذشته سرانجام آزاد شد، اظهار داشت: ما مقصد این کشتی را اعلام نمی‌کنیم چراکه آمریکا بیش از این دست به تخریب فعالیت‌های اقتصادی ما خواهد زد. پس از این بود که برخی رسانه‌ها مدعی شدند که آدریان دریان به سمت بندر کلاماتا در یونان حرکت کرده است.اما دولت یونان نیز به جهت تهدیدهای آمریکا نتوانست پذیرای این نفتکش باشد.

از سوی دیگر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره آمادگی ارتش برای اسکورت کشتی آدریان دریا گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی آمادگی دارد که اگر توسط مسئولین بالای کشور تشخیص داده بشود در هر جایی که لازم باشد این کشتی را اسکورت کند.

اما نکته حائز اهمیت، بار این نفتکش و وزن سنگین آن است که سبب شده تا آدریان دریا نتواند از کانال سوئز عبور کرده و به خیج فارس برگردد. در نتیجه به نظر می رسد پیش از رسیدن به خانه این نفتکش باید محموله خود را به نفتکش های دیگری منتقل کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت نفتکش آدریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران

به گزارش همشهری آنلاین، معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها بود.
محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران، گفت: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها بود.


وی همچنین با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دهقان ادامه داد: اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود؛ فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

وی یادآورشد: رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بستر برخی از اقدامات ما بوده و مسیر خود را طی می‌کند. ما در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

کد خبر 845179 منبع: فارس برچسب‌ها ارتباطات - حقوق بین‌الملل ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سفارت سوریه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • حرکت زیبای نریمان جهان برای بازگشت تیم عنایتی
  • بازگشت اهالی ۴ روستای تخلیه شده جاسک به منازل خود
  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • دلیل توقیف کشتی اسرائیلی از زبان معاون حقوقی رئیس جمهور
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر