Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:22:32 GMT

بالندگی ورزش البرز در سایه نگاه دولت

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۶۰۳

بالندگی ورزش البرز در سایه نگاه دولت

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۵۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۸ هیات ورزشی در استان البرز مشغول به فعالیت هستند، قهرمانان و پهلوانان زیادی از دل ایران کوچک برخاسته و سکوی های زیادی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی توسط ورزشکاران این استان فتح شده است.

علیرضا حیدری، کیمیا علیزاده، علیرضا کریمی، حسین نوری، شاهین ایزدیار، امیر جعفری و یوسف یوسفی و بیت اله عباسپور از جمله ورزشکاران بزرگی هستند که از ایران کوچک یعنی البرز برخاسته و برای استان و کشور افتخار آفرینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تازه تاسیس بودن این استان، یکی از مشکلات اساسی که از آن طی سال های گذشته رنج می برده کمبود زیر ساخت های ورزشی و پائین بودن سرانه بودهکه در این سال ها  با وجود سیل مهاجرت ها و محدودیت اعتباری توجه ویژه ای به ورزش البرز شده است.

اقدامات صورت گرفته به خصوص طی سه سال گذشته در دولت تدبیر و امید موجب شده تا امروز وضعیت زیر ساخت های ورزشی در این استان نسبت به سال های گذشته ارتقاء بیشتری یابد، اگر چه تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد اما اقدامات انجام شده نشان از عزم جدی دولت برای بهبود وضعیت سرانه ورزش این استان و توسعه آن را دارد.

در سفرهای مسئولان ملی به این استان یکی از نیازهایی که همواره از سوی عزیزاله شهبازی استاندار و مسئولان ورزش استان مطرح می شود، ارتقای سطح ورزش البرز بوده و هست، این نکته مهم از دید مسئولان ملی و استانی هیچ گاه دور نمانده و به همین منظور طی ۲ تا سه سال گذشته عزم جدی دولت تدبیر و امید بر توسعه ورزش این استان بوده است.

شهبازی ، ارتقای زیر ساخت های ورزشی در استان را در دستور کار شورای  توسعه استان  قرار داده و عنوان کرد: طی یک برنامه زمانبندی شده درصدد ارتقا سرانه های ورزشی استان متناسب با تعداد ورزشکاران و جمعیت البرز، هستیم.

به گفته وی به طور قطع یکی از اولویت های اصلی استان در نظام برنامه ریزی و بودجه، توجه به امر ورزش است.

در سفر مرداد ماه  امسال وزیر ورزش به استان البرز نیز چندین پروژه ورزشی در این استان راه اندازی شد ضمن آنکه تکمیل  پروژه های نیمه تمام در دست اقدام قرار گرفت.

یکی از طرح هایی که سلطانی فر به شدت بر راه اندازی سریعر آن تاکید کرد، پروژه ۶ هزار و ۵۰۰ نفری ورزشگاه انقلاب کرج بود که با راه اندازی آن بخش زیادی از مشکلات ورزش استان در زیر ساخت ها برطرف می شود.

امیر غفرانی مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز در گفت وگو با ایرنا از افزایش زیر ساخت های ورزشی این استان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۵، سرانه فضای ورزشی این استان حدود ۳۸ سانتی متر مربع بود که با همت دولت تدبیر و امید و تلاش مسئولان استانی، امروز این میزان به ۵۳.۸ سانتی متر مربع رسیده است.

همچنین مکان های ورزشی دستگاه هایی از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و شهرداری نیز احصاء کردیم تا ورزشکاران بتوانند از فضاهای بیشتری استفاده کنند.

افزایش سرانه ورزشی در تمامی شهرستان های استان، اولویت بخش ورزش البرز است که به همت استاندار،تلاش مسئولان و استفاده از توان بخش خصوصی  به سرعت در حال افزایش آن هستیم.

به گفته غفرانی با توجه به نرخ مهاجرت در استان، نیاز است تا زیر ساخت های بیشتری در بخش ورزش استان ایجاد شود که به همین منظور دولت از تمام توان خود برای بهبود این بخش بهره کرده است.

نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به ورزش استان موجب شده تا تعداد باشگاه های ورزشی البز از ۹۵۰ باشگاه در سال ۹۵ امروز به یک هزار و ۷۰۰ باشگاه خصوصی در تمام رشته ها برای بانوان و آقایان برسد و این میزان همچنان در حال افزایش است.

همچنین در هفته تربیت بدنی چندین سالن ورزشی چند منظوره در شهرستان استان راه اندازی که می تواند بخشی از کمبود زیر ساخت های ورزش استان را جبران نماید.

پیشرفت ۷۰ درصدی ورزشگاه انقلاب کرج

غفرانی در ادامه از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ۶ هزار و ۵۰۰ نفری انقلاب کرج خبر داد و اظهار داشت: از ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه در سال ۹۵، به همت تلاش های صورت گرفته این میزان امروز به ۷۰ درصد رسیده و برای نهایی شدن آن نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اقدامات صورت گرفته نشان از همت بالای دولت برای ارتقای بخش ورزش استان البرز را دارد، تلاش های زیادی صورت گرفته اما با توجه به نوپا بودن البرز و بالا بودن نرخ مهاجرت در استان نیاز است تا در این بخش اقدامات بیشتری صورت گیرد.

تلاش های دولت به خصوص در بخش ورزش البرز طی چند سال گذشته رو به رشد بوده و برنامه ریزی ها بر این است تا زیر ساخت های ورزش استان قهرمان پرور البرز از آنچه هست بیشتر شود و این استان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

که در این میان دولت برای تحقق این مهم ، از توان بالای بخش خصوصی نیز استفاده کرده و هدف این است که این بخش نیز هر چه بیشتر پای کار بیاید.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز ایرنا کارآمدی دولت ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان البرز یک هزار مدرسه نیاز دارد

استاندار البرز در نشست شورای اطلاع رسانی استان گفت: در سرانه های آموزشی و پرورشی، محروم ترین استان کشور هستیم.

وی گفت: البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم دارد و تمامی مدارس استان ۲ نوبته و کلاس ها نیز با جمعیت بالای ۳۲ نفر تشکیل می شود.

عبداللهی در عین حال افزود: اکنون به تعهدات خود عمل کرده و ۱۲۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده و تا پایان دولت سیزدهم نیز این رقم از ۲۰۰ مدرسه نیز عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • استان البرز یک هزار مدرسه نیاز دارد
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای