Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@21:50:32 GMT

جابجایی بیش از130میلیون مسافر هوایی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۷۱۸

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در 28 ماه اخیر بیش از یک میلیون و 63 هزار نشست و برخاست هواپیما ثبت شد و با این تعداد پرواز، 130 میلیون و 348 هزار مسافر جابه‌جا شده است. ناطقان: به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده ضمن تبریک هفته دولت به تشریح عملکرد بخش حمل و نقل هوایی در 28 ماه اخیر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: از ابتدای فعالیت دولت دوازدهم تا پایان تیرماه 98 بیش از یک میلیون و 63هزار نشست و برخاست هواپیما ثبت شده و با این تعداد پرواز بیش از  130 میلیون و 348 هزار مسافر جابه‌جا شده است.

‌جعفرزاده اظهار داشت: در مجموع از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان تیرماه سال جاری یک میلیون و 63 هزار و 221 پرواز نشست و برخاست هواپیما در فرودگا‌ه‌های کشور انجام و با این تعداد پرواز 130میلیون و 348 هزار و 259 مسافر داخلی و بین المللی از طریق حمل و نقل هوایی سفر کرده‌اند و همچنین یک میلیارد و287 میلیون و 294 هزار و 319 کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده است.

وی با بیان اینکه در در بخش هوایی در سال 96 با انجام 495هزار و 756پرواز، 61 میلیون و 562 هزار و 246 مسافر جابه‌جا شده است، افزود: در سال 97 نیز 427هزار و 803 پرواز 51 میلیون و 674 هزار و 813 مسافر را جابه‌جا کرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: از ابتدای سال 98 تا تیرماه امسال، کل نشست و برخاست هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی به 139هزار و 662 رسید که با این تعداد 17 میلیون و 111 هزار و 200 مسافر اعزام و پذیرش مسافر شد و 172 میلیون و 875هزار و 363 کیلوگرم بار نیز ارسال و پذیرش شده است.

جعفرزاده بیان کرد: در حال حاضر 9 فرودگاه بین‌المللی و همچنین 30 فرودگاه مرز هوایی در کشور وجود دارد و تعداد فرودگاه‌هایی که عملیات نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر در آن انجام می شود 52 فرودگاه است که 5 فرودگاه آن متعلق به مناطق آزاد و شرکت نفت است. منبع: فارس برچسب ها: مسافر هوایی ، جابجایی ، هواپیما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مسافر هوایی جابجایی هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲ هزار نفر میهمان نوروزی در مدت ۲ روز با هواپیما وارد این استان شدند.

مهدی خسروی بنجار امروز چهارشنبه بیان کرد: فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در روزهای ششم و هفت فروردین ماه امسال میزبان ۲هزار و ۱۷۸ نفر میهمان ورودی بودند.

وی افزود: در این ۲ روز تعداد ۴۵ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شده و تعداد چهار هزار و ۴۷۳ نفر مسافر اعزام و پذیرش شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: باعث افتخار و خوشحالی تمامی کارکنان فرودگاه‌های استان است که میزبان و خدمت رسان به هم‌میهنان در ایام نوروز هستند.

وی همچنین از برقراری پرواز فوق العاده در مسیر تهران - زاهدان - تهران خبر داد و گفت: با هدف خدمت رسانی به هموطنان در ایام نوروز و با پیگیری‌های به عمل آمده پرواز در مسیر تهران- زاهدان- تهران توسط هواپیمایی چابهارایر در روز یکشنبه برقرار شد.

خسروی افزود: پرواز چابهار ایر با شماره پرواز ۷۶۰۲ / ۷۶۰۳با هواپیمای از نوع MD۸۲ روز یکشنبه پنجم فروردین با برنامه خروج از مهرآباد ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه و زمان خروج از زاهدان ۲۰ برقرار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرگردانی مسافران آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم قطع از مراغه
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم از مراغه
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان میزبان ۲ هزار مسافر در ۲ روز
  • افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۶۵ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۹ درصدی پرواز‌های فرودگاه اصفهان در نوروز ۱۴۰۳