Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه طرح زیباسازی بازار بیرجند در دستور کار شهرداری قرار دارد و در جلسات آتی ارائه خواهد شد، گفت: همزمان با اجرای طرح خیابان جمهوری، بسیاری از نواقص بازار هم مرتفع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند، با توجه به اهمیت توجه به بحث ایمنی بازار بیرجند جلسه بررسی ایمنی بازار در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار بیرجند در این جلسه از سازمان آتش‌نشانی شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز خواست ظرف 20 روز آینده وضعیت بازار بیرجند را به لحاظ ایمنی،  کارشناسی مجدد کرده و نتیجه را به دستگاه قضا ارجاع دهند.

 

«محمد علی جاوید» با بیان اینکه علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد، با اشاره به اتفاقات ناگواری که در سطح کشور بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی اتفاق افتاده، گفت: گزارشی که از وضعیت بازار بیرجند توسط سازمان آتش‌نشانی ارائه شده نشان می دهد که در موارد زیادی ایمنی بازار بیرجند زیر سوال است.

 

وی افزود: یکی از این موارد دسترسی به بازار است چرا که باید به نحوی مدیریت شود که ماشین آتش‌نشانی در مواقع بروز حادثه بتواند خدمات رسانی را انجام دهد و می بایست قبل هرگونه اتفاق زیرساخت ها را فراهم کرد.

 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه طرح زیباسازی بازار بیرجند در دستور کار شهرداری قرار دارد و در جلسات آتی ارائه خواهد شد، ادامه داد: همزمان با اجرای طرح خیابان جمهوری، بسیاری از نواقص بازار هم مرتفع خواهد شد.

 

جاوید اضافه کرد: با توجه به اینکه 100 درصد دستگاه های اجرایی برای این پروژه پای کار آمده اند در صورت همکاری کسبه اتفاق خوبی خواهد افتاد که در وهله اول نفع آن به بازاریان بر می گردد.

 

به گفته وی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بیرجند می تواند در راستای آموزش به اصناف ورود پیدا کند.

 

«محمد رضا اعراب شیبانی» معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان جنوبی هم در ادامه با اشاره به بررسی های صورت گرفته از بازار بیرجند گفت: این بررسی ها نشان می دهد که نه تنها در مغازه‌های بازار ضعف ایمنی وجود دارد بلکه در انبارهای بازاریان هم این ضعف به چشم می خورد.

 

وی با بیان اینکه برای تمامی این ایرادات باید راهکار ارائه و دستورات اکید صادر شود، یادآور شد: می بایست اتحادیه هایی برای کمک به این مجموعه در باب نظارت و تامین ایمنی بازار وجود داشته و ضمن فرهنگ سازی، آموزش های لازم را به کسبه بدهند.

 

«علی حسینی» رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند هم با اشاره به گزارشاتی که در جلسات گذشته از وضعیت بازار بیرجند ارائه شده خاطر نشان کرد: بازار می تواند آبستن خطرات بزرگی باشد که با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد بار دیگر این مخاطرات در این جلسه مطرح و کار کارشناسی مجدد بدون دریافت هزینه صورت گیرد و نتیجه به بازاریان اعلام شود.

 

وی با اشاره به ضرورت رعایت حداقل ایمنی در بافت تجاری افزود: سیم کشی های غیر استاندارد یکی از مشکلات بازار بیرجند است که با اصلاح آن می توان جلوی حوادث بسیاری را گرفت.

 

«سید مهدی رونقی» معاون فرماندار بیرجند هم در ادامه با بیان اینکه حادثه هیچ گاه خبر نمی کند به حوادث تلخی که در سطح کشور بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی به وقوع پیوسته اشاره کرد و گفت : یک ایراد کوچک ممکن است باعث خسارات فراوان و غیر قابل جبران شود.

 

وی تصریح کرد: بازاریان باید به این نتیجه برسند که هرگونه هزینه برای رفع نواقص ایمنی در بازار تضمین کننده سرمایه و به نفع خودشان است.

 

وی با بیان اینکه در سطح بازار بیشتر دکور سازی انجام شده تا نوسازی، ادامه داد: در فاز اول باید آموزش بازاریان در دستور کار قرار گیرد و در فازهای بعدی برنامه ریزی مدون و عملیاتی برای رفع نواقص ایمنی بازار با حساسیت تعریف شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت اردبیل مراسم عمامه گذاری عید غدیر مسجد روز جهانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شهردار بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق انبار ضایعات در دورود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دورود گفت: صبح امروز ۳۰ فروردین پس از اطلاع از آتش سوزی انبار دو طبقه ضایعات در منطقه ناصرالدین دورود، بلافاصله دو تیم عملیاتی از ایستگاه‌های شماره یک و سه با چهار دستگاه خودروی سبک و سنگین به محل حادثه اعزام شدند که این حریق پس از دو ساعت اطفاء شد.

جمالی فولادوند افزود: به علت شدت حادثه و نوع آتش سوزی، ساختمان انبار به طور کامل تخریب شد، اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دورود، علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • پل طبیعت هم‌رنگ پرچم ایران می‌شود
  • رژه یگان‌هایِ مستقر در استان کرمان، فردا همزمان باروز ارتش
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد