Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه‌ آمریکایی حضور وزیر امور خارجه ایران در فرانسه هم‌زمان با نشست جی ۷ را شکافی عمیق میان مواضع آمریکا و اروپا در برابر ایران تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، حضور غیرمنتظره روز یکشنبه مقامات ایرانی در فرانسه که با دعوت ژان ایو لودریان، رئیس جمهور فرانسه و هم‌زمان با نشست جی ۷ انجام شد، تاکیدی است برشکاف عمیق میان آمریکا و متحدان مهم اروپایی آن بر سر چگونگی تعامل با برنامه هسته‌ای ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در فرانسه باعث تعجب کاخ سفید شد، افزون بر این، مقامات فرانسه چیزی درباره این که دعوت‌شان از ظریف را با دونالدترامپ، رئیس جمهور آمریکا یا سایر اعضای جی ۷ در میان گذاشته باشند، اظهار نکردند.

یک مقام فرانسوی در این باره به آسوشیتدپرس گفت: ما با شرایط خودمان عمل می‌کنیم.

قانون‌گذاران آمریکایی این دعوت را محکوم کرده و گفتند که این موجب تضعیف دونالد ترامپ شده و در شرایطی اخطار ضعف می‌دهد که جامعه جهانی باید متحد بماند.

لیندزی گراهام، سناتور آمریکایی در این باره در توییترش نوشت: اگر فرانسوی‌ها بدون مشورت با آمریکا از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای نشست جی ۷ دعوت کردند، این ضعفی بزرگ را به ایران نشان می‌دهد مبنی بر این که به شدت بی احترامی به رئیس جمهور ترامپ شده است.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره سفر دوباره ظریف به فرانشه گفت: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد. در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  روز یکشنبه با خودداری از اظهارنظر در خصوص عزیمت ظریف به شهر بیاریتز (محل برگزاری نشست گروه ۷) گفت: در این‌باره نظری ندارم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفر ظریف به فرانسه نشست گروه 7 در فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان یکشنبه شب در مکالمه تلفنی درخصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفت وگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت وگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد: خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی