Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@13:33:31 GMT

بهره برداری از یک طرح آب و خاک در شهرستان آوج

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۸۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در مراسمی با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار، فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، نصرت اله علیرضایی فرماندار آوج، مسوولین استانی و شهرستانی پروژه آبیاری کم فشار در روستای قمیشلو از توابع بخش آبگرم این شهرستان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح سامانه آبیاری کم فشار در سطح 260 هکتار از اراضی گندم، جو و ذرت این شهرستان اجرا شده است .
برای اجرای این طرح میلیاردن ریال هزینه شده است که از این میزان 11میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات سال 96 و یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل خودیاری تامین شده است.

گفتنی است طرح سامانه نوین آبیاری اراضی طرح عمومی روستای قمشلو از نوع کم فشار در سطح 260هکتار، با استفاده از حقابه از چهار حلقه چاه آب کشاورزی مجاز تامین می شود که لوله های پلی اتیلن و کلیه لوازم و تجهیزات بکاررفته در طرح نیز از شرکت های داخلی مورد تائید وزارت جهاد کشاورزی تامین شده است.

با اجرای این طرح علاوه بر بهبود کمی وکیفی محصول ،کاهش مصرف سموم، کود شمیایی و استهلاک ماشین آلات ، میزان 500 هزار مترمکعب آب صرفه جوئی خواهد شد.

همچنین اجرای این طرح علاوه بر تداوم تولید و تثبیت اشتغال زمینه اشتغال غیرمستقیم برای 25 نفر در در منطقه را فراهم می کند .

 

1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: برای این ۱۰ طرح قراردادی به ارزش ۹۵۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

حبیب نادیان رفیع با اشاره به اینکه همدان به لحاظ موقعیت راهبردی و شریانی، پل ارتباطی استان‌های غربی و جنوبی به مرکز و استان‌های شمالی به جنوبی و برعکس محسوب می‌شود، افزود: استان همدان با یک و ۲ دهم مساحت کشور، ۲ و یک دهم طول راه‌های ارتباطی کشور را دارد و تراکم راه‌های آن ۲ برابر تراکم مساحت است.

او همچنین با اشاره به اینکه در هر شهرستان استان دست‌کم یک طرح راهسازی فعال وجود دارد، گفت: در ۱۰ سال گذشته فقط جاده‌های (نهاوند-آورزمان- ملایر) و (همدان-گل‌تپه-علیصدر) موفق به گرفتن ردیف اعتبارات ملی شده اند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه جاده نهاوند-آورزمان- ملایر یکی از حادثه‌خیزترین راه‌های استان، است، افزود: این جاده ۴۲ کیلومتر طول دارد که هشت کیلومتر آن بهره‌برداری شده و ۲۰ کیلومتر دیگر آن با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال ساخت است.

حبیب نادیان رفیع افزود: با تامین اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی از محل سفر رییس جمهور، قسمت خطرناک و حادثه آفرین این طرح تا ۲ سال آینده، چهار خطه و بهره برداری می‌شود.

او همچنین با اشاره به اینکه ساخت هر یک کیلومتر راه نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در سفر سال ۱۴۰۱ هیئت دولت به استان همدان، ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های راهسازی استان اختصاص یافت که در طول سه سال تخصیص می‌یابد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: مرحله نخست چهارخطه کردن جاده همدان-گل‌تپه-علیصدر به طول ۶۸ کیلومتر، از مصوبات سفر رییس جمهور، به طول ۳۳ کیلومتر و با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

حبیب نادیان رفیع، چهار خطه کردن مسیر ارتباطی نهاوند-کنگاور را یکی دیگر از طرح‌های مهم راهسازی استان دانست که سه کیلومتر آن پیش از نوروز ۱۴۰۳ بهره برداری شد.

او همچنین گفت: جاده خلعت‌آباد-کبوداهنگ-قیدار که به نوعی استان همدان را به زنجان متصل می‌کند، ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۵۷ کیلومتر از آن در محدوده استان همدان است و ۳۲ کیلومتر آن در دست بهره برداری و ۱۲ کیلومتر دیگر هم در حال ساخت است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان جاده رزن-تاکستان را هم پل ارتباطی استان‌های همدان و قزوین برشمرد که ۲۲ کیلومتر از این جاده ۳۱ کیلومتری در مرحله بهره برداری قرار دارد و ۹ کیلومتر دیگر در دست ساخت است.

حبیب نادیان رفیع با اشاره به اینکه کمربند ۸۲ کیلومتری شمالی استان همدان از سه راه اصله فامنین آغاز و پس از گذر از قروه درگزین و رزن به شهر قیدار متصل می‌شود، گفت: هم اکنون ۲۵ کیلومتر این طرح زیر بار ترافیک رفته و ۳۵ کیلومتر دیگر آن در دست ساخت است که برای تکمیل به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او همچنین کنارگذر غربی همدان نیز به طول ۳۰ کیلومتر، جاده کنارگذر رزن به طول ۹ کیلومتر، چهار خطه تویسرکان - کنگاور به طول ۴۰ کیلومتر، راه اسدآباد-قروه به طول ۲۷ کیلومتر، راه همدان-قهاوند به طول ۲۲ کیلومتر، مسیر گردشگری همدان-گنجنامه، جاده سیاه‌کمر- عبدالکریم- میلاجرد به سمت اراک از دیگر طرح‌های راهسازی استان است که در حال ساخت و یا پیگیری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت
  • بهره‌برداری مجدد از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد
  • ۲۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی ِ معادن استان کردستان