Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان در اظهاراتی خطاب به نیروهای نظامی گفت جنگ و مبارزه مسلحانه‌ در مقابل طالبان و گروه‌های مسلح مخالف نظام کنونی در افغانستان، جهاد است.

 «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان با بیان این مطلب در ادامه گفت: نیروهای نظامی باید تا برقراری صلح در کشور، دشمنان این خاک را در هر گوشه و کناری سرکوب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غنی تاکید کرد: «طالبان گروهی ویرانگر بوده و همیشه تلاش کرده تا به شهروندان و تاسیسات عمومی در افغانستان، آسیب برساند. گروه طالبان زمینه‌ساز رشد گروه‌های جنایتکار دیگر در افغانستان بوده و هست. برای این گروه، خون و جان شهروندان کشور ارزشی ندارد. آنها با قتل و کشتار زنان، مردان و افراد غیرنظامی می‌خواهند بر زندگی ما مسلط شوند. این گروه مجبور است که یک راه حل سیاسی را در افغانستان انتخاب کنند؛ آنها هرگز نمی‌توانند با این رفتارشان، یک نظام بزرگ را ساقط کنند».

غنی، در مورد اینکه طالبان خواسته‌اند که انتخابات ریاست جمهور افغانستان به تعویق انداخته شود، گفت: این خواست طالبان مخالف امیدهای مردم است. طالبان جزئی از شهروندان افغانستان هستند، اما تعیین کننده سرنوشت این کشور نیستند.

او یک بار دیگر تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در وقت و زمان تعیین شده برگزار می‌شود و تاخیر در انتخابات، به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست، چرا که طالبان می‌داند و هراس دارد که از طریق برگزاری انتخابات، نمی‌تواند پیروز میدان سیاسی شوند و به قدرت برسند. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، حق شهروندان این کشور است و مردم خود تصمیم می‌گیرند که یک دولت مشروع داشته باشند.

غنی، در مورد سیاستمدارانی که بیرون از نظام هستند و برای گفتگوهای صلح به روسیه و پاکستان رفته‌اند اشاره کرد و گفت: «این سیاستمداران، فاقد یک برنامه بوده و عمدا زمینه را برای نمایندگان طالبان مساعد ساخته‌اند تا از کشوری به کشور دیگر بروند بدون آنکه ممانعتی برای آن ها وجود داشته باشد».  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد

استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد