Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه، همزمان با سومین روز هفته دولت و در حاشیه همایش و نمایشگاه دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص شکافی که بین مناطق شهری و روستایی وجود دارد و منجر به ناعدالتی اجتماعی می‌شود صحبت کرد و توضیح داد: در گذشته کمتر به حوزه خدمات توجه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌ها و حتی دولت‌ها متناسب با درآمد‌هایی که وجود داشت برای توسعه بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کردند.

او ادامه داد: این کار باعث ایجاد شکاف در بین مناطق شهری و روستا می‌شد که همین شکاف زمینه‌ساز خدشه‌دار شدن عدالت اجتماعی و ایجاد حاشیه‌نشینی می‌شد. تبعاتی که نه تنها مردم مناطق محروم، بلکه مناطق شهری و شهروندان را نیز با چالش روبه‌رو می‌کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: توسعه عدالت اجتماعی به درستی از ابتدای انقلاب اسلامی در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته است، دولت‌های مختلف بنا به مسئولیتی که داشتند در این عرصه کار کرده‌اند. دولت یازدهم و دوازدهم نیز توسعه زیرساخت‌های روستایی را در دستور کار قرار داده که نتایج آن با عدد و رقم قابل مشاهده است.

او درباره نقش وزارت ارتباطات برای از بین بردن این شکاف اضافه کرد: درباره پوشش تلفن همراه که حوزه کاری ماست، قبل از دولت یازدهم سالانه ۹۰۰ روستا به تلفن همراه متصل می‌شدند، در دولت یازدهم و دوازدهم این عدد پنج برابر شد و سالانه ۴۹۰۰ روستا به پوشش تلفن همراه مجهز شدند.

آذری جهرمی با اشاره به این که پیشرفت پوشش تلفن ثابت نیز همین وضعیت را داشته است، افزود: توسعه شبکه ملی اطلاعات نیز از دیگر مسائلی است که برای از بین بردن این شکاف بر آن بار‌ها تاکید شد. تا قبل از این سال ۹۲ میزان اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات صفر بوده و اکنون بیش از ۳۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار، به این شبکه متصل شده‌اند و تنها ۱۲ هزار روستا باقی مانده است.

او با اشاره به این که در حوزه راه، گاز، برق و دیگر زیرساخت‌ها خدمات زیادی به مناطق محروم ارائه شده است، گفت: از بین رفتن این شکاف زمینه‌ساز رونق روستاها، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، مولد شدن روستا‌ها برای ارائه خدمات به سایرین و تولید ثروت برای خودشان و کاهش فقر و رفع آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد که همواره در نظام اسلامی و به طور خاص در این دولت مورد توجه قرار گرفته است.

آذری جهرمی تصریح کرد: امروزه بیش از ۱۷ هزار کسب و کار خانگی روستایی با استفاده از بستر شبکه ملی اطلاعات محصولات خود را تنها از طریق یک استارتاپ به نام «با سلام» به متقاضیان عرضه می‌کنند، این اتفاق مهم و بزرگی است که روستاییان به واسطه آن می‌توانند اقتصاد خود را فعال کرده و زندگی راحت‌تری را برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: البته همچنان این شکاف است، اما با وجود فشار‌های بین‌المللی و محدودیت‌هایی که در منابع مالی دولتی وجود دارد، عزم رئیس جمهوری و دولت این است تا کاری که با شدت و حدت و تاکید مقام معظم رهبری آغاز شده در این دولت به پایان برسد و تمام تلاش و انگیزه ما نیز در همین راستاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی، اکرم فداکار را به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد منصوب کرد.

در حکم انتصاب اکرم فداکار آمده است:

 بنا به پیشنهاد معاون محترم حقوقی امور دولت مجلس و استان‌ها و نظر به شایستگی تعهد تخصص و تجربیات ارزشمندتان به موجب این حکم سرکار عالی را به سمت مدیر کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان یزد منصوب می‌نمایم.

از سرکار عالی انتظار می‌رود به عنوان نماینده ارشد وزیر در استان علاوه بر انجام امور محوله در چهارچوب شرح وظایف، ضمن هماهنگی ظرفیت‌های سایر واحد‌های استانی و منطقه‌ای این وزارتخانه و با هماهنگی و تعامل با استاندار محترم و سایر دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به تحقق موارد تعیین شده اهتمام لازم را به عمل آورید.

امیدوارم با اتکال به خداوند سبحان، رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی، با روحیه جهادی در راستای خدمتگزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف "دولت مردمی، ایران قوی" موفق و موید باشید.

گفتنی است، اکرم فداکار پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، عناوینی همچون مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مسئول پیگیری‌های ویژه اقتصاد دانش بنیان در استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد را در کارنامه کاری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات