Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : هر فکر و مکتبی برای اینکه بتواند آرمان‌ها و حیات خود را حفظ کند به برنامه‌ها و بستر‌هایی که از این فکر دفاع کند نیاز دارد.

او گفت : نگهداشتن گفتمان انقلاب اسلامی با شعار امکان پذیر نیست و اگر برای آن مبنای فرهنگی وفکری نداشته باشیم در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول افزود: فرهنگ شهادت به عنوان محوری‌ترین و اصلی‌ترین گفتمان انقلاب اسلامی که راز و بقای این نظام بوده و هست همیشه مطرح است.

 ریحانی گفت: از صدر اسلام تاکنون راز و بقاء حرکت دین، نهضت‌های توحیدی و پیروزی در نهضت دینی فرهنگ شهید و شهادت بوده است.

او افزود: برای اینکه بتوانیم این فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی را گسترش، مطرح و صادر کنیم نیاز به برنامه‌ریزی خاص داریم که یکی از اقدامات ارزشمند برای ترویج و گسترش و بسط این فرهنگ در جامعه راهیان نور است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه گفت: از آنجا که راهیان‌نور فرهنگ بیداری، گفتمان، ایستادگی، ولایتمداری، شهادت، شهید و ... را در خود دارد گسترش آن در جامعه ضروری است.

این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهیدان افزود: اینکه مقام معظم رهبری فرمود زنده نگه داشتن یاد شهیدان از شهادت کمتر نیست یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است.

 ریحانی گفت: فرهنگ و فکری که منجر به شهادت می‌شود بسیار با اهمیت است لذا ترویج و بنا نهادن و حفظ و پیش روندگی این فرهنگ از شهادت کمتر نیست.

او راهیان نور را یک علم معرفی کرد و گفت: باید بتوانیم بر اساس آن گفتمان انقلاب اسلامی خود را ادامه و گسترش دهیم و حتی آن را صادر کنیم.

 ریحانی افزود: زمانی فرهنگ شهادت، ایثار و از خودگذشتگی مصداق عینی داشت و جوانان عملاً در آن قرار گرفتند، اما هم اکنون برای بسیاری از جوانان این فرهنگ ملموس نیست لذا باید بستر‌هایی را فراهم کنیم که جوانان فرهنگ ایثار و شهادت را ببینند و برای آن‌ها یادآوری شود.

او راهیان نور را بهترین بستر برای حفظ فرهنگ انقلاب دانست و گفت: راهیان نور بستر بسیار خوبی برای ارتباط نسل حال با گذشته است که بدانند گذشتگان چه کردند که امروز جمهوری اسلامی ایران به چنین اقتداری رسیده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: امروز تمام اطراف ما در آتش کینه و خشم دشمنان می‌سوزد، اما در نظام جمهوری اسلامی یک امنیت پایدار بر اساس فرهنگ ایثار شهادت ایستادگی و مقاومت برقرار است لذا باید بتوانیم این فرهنگ را گسترش دهیم.

این مسئول حضور قریب به ۳۰ هزار نفر از سراسر کشور در سالروز عملیات بازی دراز را در کشور بی نظیر دانست و افزود: به دنبال ارتقاء کمی و کیفی و همچنین توسعه راهیان نور هستیم.

او گفت: امروز در این دنیای پر از دشمن که با دندان تیز کرده و تفکری خشن به ما نگاه می‌کنند چاره‌ای جز ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌های آن‌ها نداریم .

 

 

انتهای پیام/د

هر فکر و مکتبی به برنامه‌ها و بستر‌هایی که از این فکر دفاع کند نیاز دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها براساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

وی اضافه کرد: فرمانده قرارگاه‌های شورای فرهنگی عمومی، امام جمعه و استانداران هستند که بایستی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا نظارت کافی داشته باشند.

حجت الاسلام خسروپناه در خصوص اهمیت رصد مسائل مهم استان نیز اظهار کرد: در هر استان معاونت اجتماعی فراجا، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه از منابع ارزشمند و گنجینه‌های رصد مسائل محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت‌ها بهره برداری کرد و در طرح و برنامه ریزی قرارگاه فرهنگ عمومی نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، در هجدهمین سفر استانی تصمیم گرفتیم به قزوین بیاییم تا در شورای فرهنگ عمومی به موارد مهم و اساسی اشاره کنیم تا ارتقای فرهنگی بیشتری را در این استان شاهد باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه در مسیر کار‌های فرهنگی باید از تمامی دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی استمداد گرفت، ادامه داد: ما در سطح کشور نیز سازمان بازرسی را به خدمت گرفتیم که بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی، نقش رسانه‌های مجازی را در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و اضافه کرد: توجه به چنین رسانه‌هایی باید سرلوحه کار‌ها باشد و حتی پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از فعالان رسانه‌های مجازی جهت حضور در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان نیز معرفی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: مصوبات این شورا از سوی استاندار ابلاغ می‌شود که البته پیش از این مصوبات از سوی دبیر ابلاغ می‌شد، به همین دلیل اگر مصوبه‌ای از سوی دستگاهی اجرا نشده باید متولی آن برای مدیریت ارشد استان گزارش دهد که چرا کار انجام نداده است.

قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ظرفیت و سرمایه‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است که آنها را باید در حوزه‌های تاریخی، شهدا، فرهنگ و هنر، علمی، مدیریتی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

به گفته حجت الاسلام خسروپناه، قزوین به عنوان مرکز پایتخت دوران صفویه، انجام فعالیت‌های مذهبی، قرآنی و شبکه امامت، وجود هنر‌های دستی مثل جاجیم بافی، گچ بری، زره بافی و موارد دیگر و از همه مهمتر همدلی و همگرایی مسوولان و مدیران استانی که در کشور بی نظیر بوده و زبانزد عام و خاص نیز محسوب می‌شود، تنها بخشی از گنجینه ارزشمند این استان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام خسروپناه با تاکید بر اینکه سیره شهیدانی، چون رجایی و بابایی باید سرلوحه کار مدیران قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنده در طول ماه چند مرتبه برای زیارت مزار شهید بابایی از تهران به قزوین آمده ام و می‌دانم که این شهید سراسر اخلاص تا چه اندازه برای نظام مقدس ما ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد
  • فرجام گروه فرقان؛ پشیمانی و خسران!
  • فرجام گروه فرقان با پشیمانی و خسران
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد