Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عادل با اعلام اجرای طرح «مهر تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان نیازمند از محل موقوفات، گفت: ۱۱۸۵ موقوفه با این نیت و نیات مشابه ثبت شده و امسال ۳۰ هزار بسته با ارزش ۳۰ میلیارد ریال از طریق این طرح به سراسر کشور ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در نشست خبری تشریح طرح های ملی «شمیم حسینی» و «مهر تحصیلی» که امروز (یکشنبه، چهارم شهریور ماه) در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: ما در ابتدای ماه ذی الحجه و در اولین روز این ماه که مصادف با پیوند آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بود، ویژه برنامه پیوند آسمانی را به منظور حمایت از زوج های جوان اجرا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: بر اساس ویژه برنامه پیوند آسمانی زوج های جوانی که تاریخ ازدواج آنها از سال گذشته تا سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سال جاری بود، مورد حمایت هایی ازجمله استفاده رایگان از اتاق های عقد در بقاع متبرکه قرار می گیرند.

 

ثبت  650 موقوفه با 751 نیت برای حمایت از زوج های جوان 

 

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، در طرح «پیوند آسمانی» و بنابر نیات برخی از واقفان،  یک هزار و 349 زوج مورد حمایت قرار گرفتند. چراکه 650 موقوفه با 751 نیت برای حمایت از زوج های جوان ثبت شده است.

 

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه از 500 هزار تا دو میلیون تومان کمک نقدی نیز به زوج های جوان ارائه شده است، گفت: این کمک ها در قالب لوازم خانگی به زوج های جوان اهدا شد.

 

عادل در رابطه با نحوه شناسایی زوج های جوان برای قرار گرفتن ذیل این طرح، گفت: تحقیقات محلی دفاتر اوقاف، شناسایی از طریق مراکز افق، ائمه جمعه و جماعات و مبلغین و نیز معرفی از طریق نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، مرتبطین محلی و انجمن های خیریه دستمایه این شناسایی و حمایت ها بوده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به ویژه برنامه های دهه ولایت که در امامزادگان تحت عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» اجرا شد، گفت: در دهه ولایت و امامت دو هزار و 522 بقعه برنامه های ویژه ای همچون برگزاری مراسم دعای عرفه، برگزاری همایش بانوان ولایی، مراسم اطعام عید غدیر خم، تجلیل از خدام سادات در امامزادگان و بقاع متبرکه، برپایی خیمه های معرفت، ارائه مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی، خطبه خوانی غدیر را اجرا کردند. همچنین 462 مبلغ از استان قم و 785 مبلغ بومی برای انجام فعالیت تبلیغی اعزام شدند.

 

اجرای طرح نشانط معنوی در ۱۳۵۳ امامزاده و بقعه

 

وی به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان که در قالب طرح «نشاط معنوی» اجرا شد، اشاره کرد و گفت: در یک هزار و 353 بقعه متبرکه طرح نشاط معنوی اجرا شد که در این طرح 462 مبلغ از استان قم و 261 مبلغ بومی اعزام شدند و برنامه های آموزشی، تفریحی و فرهنگی در این طرح مورد توجه قرار گرفت.

 

وی درباره برنامه های محرم حسینی و مهرماه (بازگشایی مدارس) ابراز کرد: برنامه «مهر تحصیلی» با رویکرد تکریم و حمایت دانش آموزان امسال نیز از محل موقوفات اجرا و بسته های مهر تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر و ... به دانش آموزان اهدا می شود.

 

حجت الاسلام عادل تاکید کرد: یک هزار و 185 موقوفه با یک هزار و 513 نیت، برای این قبیل امور یعنی حمایت از دانش آموزان و علم آموزی به ثبت رسیده است.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت لوازم التحریر، بیان کرد: در سال گذشته 40 هزار بسته با ارزش 21 میلیارد ریال برای دانش آموزان بی بضاعت ارسال شد و امسال بنا داریم 30 هزار بسته با ارزش 30 میلیارد ریال را برای دانش آموزان نیازمند ارسال کنیم.

 

حجت الاسلام عادل با اشاره به ضرورت حمایت از تولید داخلی و کارآفرینی، تصریح کرد:  در طرح «مهر تحصیلی» لوازم التحریر داخلی با کیفیت خوب تهیه می شود که بر این اساس از چند شرکت داخلی این اقلام را با کیفیت خوب انتخاب کرده ایم و مقرر است همه اقلام درای برچسب ایرانی باشد. همچنین بنا داریم کلیه مقاطع تحصیلی را تحت پوشش قرار دهیم.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد اردبیل روز جهانی مسجد مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شبستان یزد مراسم عمامه گذاری بیرجند دانش آموزان طرح مهر تحصیلی وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۰۰ بسته حمایتی همزمان با هفته کار و کارگر در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله دارایی ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت و پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم منحوس، به اعلام برنامه‌های هفته کار و کارگر پرداخت و گفت: امسال تعدادی از کارگران و کارکنان مجموعه‌های تولیدی و صنعتی به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند و امیدواریم بتوانیم نفرات بیشتری از کارگران که در سال‌های گذشته متقاضی دیدار بودند را در این برنامه شرکت دهیم.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌های مختلفی با همکاری شرکای اجتماعی و شوراهای اسلامی کار و کانون بازنشستگان و مدیران کل عضو شورای هماهنگی استان با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی اجرا می‌شوند. در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای جامعه کار و تولید و دیدار با خانواده‌های شهدا انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به بازدید از دو شرکت تولیدی در ساوجبلاغ و نظرآباد با حضور معاون وزیر مطرح کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، حضور کارگران در بهشت زهرا (س)، افتتاح پایگاه بسیج و برپایی میز خدمت در تمامی مصلاهای نماز جمعه توسط مدیران ادارات، کاریابی‌ها و مراکز مشاوره شغلی و کارآفرینی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

دارایی با اشاره به برنامه برپایی شیفت ایثار در کارخانه‌ها در جهت مصارف عام المنفعه یا اقدامات جهادی که به صورت خودجوش از سوی کارگران اجرا می‌شود، گفت: در این هفته همایش جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه در یکی از واحدهای تولیدی کرج و آئین تجلیل از کارفرمایان سلامت محور و خانه‌های بهداشت نمونه استان نیز با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اهدای ۵۰۰ بسته حمایتی در هفته کار وکارگر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی برای دیدار و ملاقات صمیمی کارگران با نماینده ولی فقیه در استان البرز، استاندار و سایر امامان جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای انعکاس مستقیم مطالبات و درخواست‌های کارگران هستیم.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که چند سالی است پیگیری می‌شود، برنامه راهیان پیشرفت برای دانش آموزان مدارس و آشنایی آنها با محیط‌های صنعتی و تولیدی است که امسال این برنامه با مشارکت ۱۶ شرکت فعال استانی برگزار می‌شود و متقابل نیز کارفرمایان برتر استانی در ۱۶ مدرسه با عنوان سفیران تولید با دانش آموزان صحبت و دیدار خواهند کرد.

به گفته دارایی، برگزاری اردوی جهادی با عنوان محرومیت زدایی و کمک به جامعه کارگران، مسابقات فرهنگی ورزشی و تجلیل از کارگران جوان دارای سه فرزند نیز از دیگر اقدامات در هفته کار و کارگر است. برگزاری مسابقه کتابخوانی در شرکت‌ها و جلسات پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان روابط کار به منظور تبیین قوانین کار و کارگری در محیط‌های تولیدی و صنعتی و کار نیز پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته برگزاری یادواره شهدای کارگری است که در محیط‌های کار و تولید برگزار و در قالب کمک‌های مومنانه نیز ۵۰۰ بسته حمایتی توسط بسیج تدارک دیده و به جامعه هدف اهدا خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح پایش سلامت و غربالگری بیماری‌های خاص و شایع خانواده کارگران با همکاری خانه کارگر و تأمین اجتماعی با حضور در کارخانجات، آموزش همگانی ایمنی و بهداشت با همکاری معاونت روابط کار، افتتاح چنین پروژه تولیدی و صنعتی و سفر معاونان وزیر به استان برای دیدار با کارگران شرکت‌های مختلف تولیدی و صنعتی و ده‌ها برنامه دیگر از دیگر اقدامات این هفته است.

کد خبر 6084276

دیگر خبرها

  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • اهدای ۵۰۰ بسته حمایتی همزمان با هفته کار و کارگر در البرز
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد