Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@23:45:21 GMT

ادعای جالب ترامپ درباره سفر ظریف به فرانسه

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۹۲۷

ادعای جالب ترامپ درباره سفر ظریف به فرانسه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت با سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به محل برگزاری نشست گروه ۷ موافق بوده است.

روز گذشته ظریف در سفری از پیش اعلام‌نشده، وارد شهر «بیاریتز» که میزبان نشست گروه ۷ بود، شد. او در این سفر با مقام‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی دیدار و گفت‌وگو داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های آمریکایی شب گذشته مدعی شدند که دعوت از ظریف، بدون هماهنگی با طرف آمریکایی صورت گرفته است.

ترامپ که پیش از این نحوه پوشش اخبار نشست گروه ۷ را «دستمایه خنده» توصیف کرده بود، امروز در جمع گروهی از خبرنگاران، درباره نحوه دعوت از ظریف، گفت: «در ارتباط با ایران، [نحوه دعوت از ظریف] با کمال احترام انجام شد. من دیروز با رئیس‌جمهور [امانوئل] ماکرون [رئیس‌جمهور فرانسه] صحبت کردم. من از هرآنچه او انجام می‌داد، مطلع بودم.»

در حالی که ایران از ابتدا اعلام کرد که ظریف هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مقام‌های آمریکایی ندارد، ترامپ مدعی شد که این او بوده که نخواسته با ظریف دیدار کند. وی گفت: «فکر کردم که خیلی زود است. گفتم نمی‌خواهم الان دیدار کنیم.»

این در حالی است که همین دیروز «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت اگر ظریف بخواهد، رئیس‌جمهور آمریکا حاضر است بدون قید و شرط با طرف ایرانی دیدار کند.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با بیان اینکه او به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران نیست، گفت: «ما می‌خواهیم ایران را دوباره ثروتمند کنیم. بگذاریم اوضاعشان خوب شود. اگر بخواهند. می‌توانند هم فقیر باشند.»

او بار دیگر ایران را «ملت ترور» توصیف کرد و گفت اگر ایران می‌خواهد «عظیم‌تر از گذشته» باشد، باید از «حمایت از تروریسم دست بردارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از پاسخ به سؤالی در مورد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر اینکه پاریس خواهان آن است که برای صدور نفت ایران معافیت‌های تحریمی صادر شود، خودداری کرد.

ادعا شده است که فرانسه طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن، آمریکا باید برای ادامه صادرات نفت ایران در یک دوره زمانی مشخص معافیت تحریمی صادر کند و ایران نیز بار دیگر به محدودیت‌های هسته‌ای تعیین‌شده در برجام بازگردد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا دونالد ترامپ محمدجواد ظریف امانوئل ماکرون نشست گروه 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان،  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو  کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذیربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه های اقتصادی تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد. 

رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور،  از این همکاری ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

بردی محمدف با اشاره به  تجارب مثبت اجرای طرح های زیربنایی توسط شرکت های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.  

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم،  برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجهدیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانیامیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس جمهور با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین | ملت فلسطین با پایداری خود دشمن صهیونیستی و آمریکا را غافلگیر کرده است
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟