Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:21:01 GMT

مطالب نشریات دانشجویی باید متفاوت از دیگر رسانه ها باشد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۹۹۴

مطالب نشریات دانشجویی باید متفاوت از دیگر رسانه ها باشد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا غفاری صبح امروز در آیین پایانی یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی (تیتر ۱۱) با تقدیر از دانشجویان حوزه نشریات دانشگاهی گفت: نشریات دانشجویی یکی از مهمترین حوزه های فعالیت دانشجویان است و نشریات از قدمت قابل توجهی در دانشگاه ها برخوردارند به طوری که اولین نشریه دانشگاهی در دانشکده فلاحت کرج در سال ۱۳۱۵ به صورت تخصصی منتشر شد و این نشان می دهد دانشجویان دغدغه دارند ولی نشریه ویژه دانشجو از سال ۱۳۳۰ در دانشگاه تهران منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نشریات دانشجویی را یک فرصت برای مهارت آموزی، توانایی نقد کردن و کار نقادانه کردن توسط دانشجویان عنوان کرد.

غفاری تصریح کرد: کسانی که در نشریات دانشجویی فعالیت می کنند کد نوشتاری متفاوتی دارند.

معاون فرهنگی وزیر علوم ادامه داد: مطالبی که نشریات دانشجویی تولید می کنند برای استفاده در اختیار سیاستگذاران قرار می گیرد.

غفاری گفت: با استفاده از نشریات دانشجویی می توان فهمید که در دانشگاه ها چه می گذرد.

وی ادامه داد: بخش عمده خوراک فکری و ذهنی ما را مجموعه های مجازی مانند تلگرام، تویئتر و دیگر رسانه های اجتماعی تشکیل می دهند که این بخش مخاطبان مکتوب را دچار خدشه ساخته است.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: نشریات دانشجویی باید اثرگذار و تاثیرگذار باشند و آنچه یک رسانه دانشجویی تولید می کند، با رسانه های دیگر متفاوت باشد و دانشجویان بیشتر به تحلیل بپردازند و در واقع نشریات دانشجویی باید به سمت چیزی تحت عنوان روزنامه نگاری تحقیقی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از نشریات دانشجویی ما در حوزه های علمی فعال هستند افزود: یکی از کارکردها این است که این یافته های علمی را به سیاست و خط مشی تبدیل کنیم تا در عرصه های علمی و فراتر از آن تاثیر داشته باشد.

کد خبر 4702423 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: روزنامه نگاری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران کنکور 98 سازمان سنجش انتخاب رشته دانشگاه های ایران دانشگاه پیام نور دانشگاه های علوم پزشکی حسین توکلی وزارت بهداشت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی