Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:48:31 GMT

قیمت نفت دوشنبه ۴ شهریور ۹۸

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۷۱۴۲

پس از این که بالا رفتن تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا باعث شد اعتماد به نفس از اقتصاد جهان گرفته شود، قیمت‌های نفت به پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۲ هفته اخیر، سقوط کردند.  

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، پس از این که بالا رفتن تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا باعث شد اعتماد به نفس از اقتصاد جهان گرفته شود، قیمت‌های نفت به پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۲ هفته اخیر، سقوط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تا ساعت ۹.۵۹ به وقت تهران، قیمت‌پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۶۳ سنت یا ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۵۸.۷۱ دلار رسید، که پایین‌ترین سطح آن از ۱۵ آگوست تا کنون است.  

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۳ درصد سقوط کرد و به ۵۳.۴۹ دلار رسید، که پایین‌ترین سطح آن از ۹ آگوست تا کنون است.  

نگرانی در مورد کند شدن اقتصادهای جهان با افزایش تنش‌های تجاری بین ۲ اقتصاد بزرگ دنبا و کاهش تقاضا برای نفت، قیمت‌ها را پایین آورده است.  

وزارت تجارت چین هفته گذشته اعلام کرد که تعرفه‌های اضافی ۵ تا ۱۰ درصدی بر ۵۰۷۸ محصول وارداتی از آمریکا اعمال کرده است.  

رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ هم در پاسخ به این اقدام، تعرفه واردات کل کالاهای چینی را ۵ درصد افزایش داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت نفت بازار نفت نفت خام داریوش اسدزاده شهید رجایی پگاه آهنگرانی هفته دولت شهید باهنر فاطمه عبادی عصر جدید حوزه های انتخابیه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا

ایتنا - یک شهروند آمریکایی در ایالت فلوریدا شاهد سقوط جسمی عجیب بر روی خانه‌اش بود که بعدا مشخص شد از فضا به زمین افتاده است.
آلخاندرو اوتیرو در صفحه «ایکس» نوشت که این جسم فلزی «سقف و دو طبقه» منزلش را سوراخ کرد و نزدیک بوده فرزندش را هدف قرار دهد.

این حادثه در ۸ مارس روی داد. در واکنش به این حادثه، ناسا روز دوشنبه اعلام کرد که این جسم سقوط کرده بخشی از تجهیزات پرواز فضایی است که از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شده بود.

بر اساس شواهد و نشانه‌ها، این جسم احتمالا بخشی از یک پلت‌فرم حمل‌کننده باتری‌های قدیمی بوده که در سال ۲۰۲۱ از ایستگاه فضایی به زمین انداخته شده بود.

پس از بررسی این جسم توسط ناسا، این آژانس فضایی تأیید کرد که این قطعه متعلق به تجهیزات پشتیبانی پرواز ناسا برای نصب باتری‌ها بر روی پلت‌فرم حمل بار بوده است.

ناسا اعلام کرد که در حال بررسی نحوه جدا شدن این قطعه از ایستگاه فضایی و نفوذ آن به جو زمین بدون تخریب کامل است تا در آینده بتواند مدل‌های مهندسی خود را بهبود بخشد.

این آژانس همچنین متعهد شده است که به طور مسئولانه در مدار زمین پایین فعالیت کرده و تا حد امکان خطرات را برای حفاظت از مردم روی زمین کاهش دهد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره سقوط قطعات فضایی بر روی زمین منتشر شده بود. برای مثال در سال ۲۰۲۲، بخشی از کپسول فضایی شرکت «اسپیس ایکس» بر روی یک مزرعه گوسفندان در استرالیا فرود آمده بود.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • انتقاد از نرخ پایین کرایه های باربری در نسیم شهر اصفهان
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ | تداوم سقوط قیمت طلا
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند