Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطعی و کمبود آب نه تنها به معضل جدی در روستاهای اردبیل تبدیل شده بلکه در یک هفته گذشته آبرسانی سیار به شهرک‌های تازه تاسیس مرکز استان تعجب و افسوس شهروندان را برانگیخته است. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ساکنان دو شهرک دادگستری و مخابرات در یک هفته گذشته و در اوج گرمای تابستان با کمبود آب روبه‌رو شده‌اند و می‌گویند آب شهرک‌ها در ساعت مشخص قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعی آب نه یک روز و 2 روز بلکه به مدت یک هفته است که تداوم داشته تا جایی که آب و فاضلاب شهری برای جبران مافات در ساعت مشخص تانکر آبرسانی را در شهرک دادگستری مستقر می‌‌کند.

اردبیل| احتمال قطعی آب در روز‌های آینده وجود دارد؛ صرفه‌جویی اولویت استقطعی آب روستای 3هزار نفری «حور» در خواب خرگوشی مسئولان اردبیلحاشیه‌های «قطعی آب» در روز سفر اعضای «کمیسیون آب و کشاورزی» مجلس به آذربایجان شرقی

یکی از شهروندان اردبیلی در اعتراض به این موضوع گفت: بعد از تماس‌های مکرر با 122 بالاخره موفق شدیم قطعی چند روزه آب را اعلام کنیم که در نهایت با جواب مشخصی نیز همراه نبود.

محمد مهدی‌زاده تصریح کرد: کارکنان اداره آب می‌گویند به دلیل افت فشار و کمبود منابع آبی قادر به تامین آب این شهرک نیستند و به دلیل افزایش مصرف آب در تابستان این مشکل به‌وجود آمده است.

وی افزود: متاسفانه افت فشار بهانه‌ای است که فقط در شهرک دادگستری دیده می‌شود و ما به مدت یک هفته است که از ساعت 7 عصر لغایت 2 شب شاهد قطعی آب هستیم که به نظر می‌رسد با برنامه زمان‌بندی مشخص این قطعی انجام می‌شود.

مهدی‌زاده با بیان اینکه مسئولان باید در زمان ساخت شهرک مسکونی فکر تامین منابع را می‌کردند، گفت: انتظار ما برطرف کردن این مشکل است و اگر کمبود منابع آبی داریم نباید قطعی آب فقط به ساکنان یک شهرک تحمیل شود.

شهروند دیگری اظهار کرد: به دلیل قطعی آب هر شب تانکر آبرسانی در شهرک دادگستری مستقر شده و به مردم آن هم در شهر به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

رحمت‌الله وردی با اظهار تاسف از ضعف مدیریت منابع آبی تصریح کرد: متاسفانه این مشکل به مدت یک هفته است که پابرجا بوده و ساکنان با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی افزود: آبی که در آبرسانی سیار توزیع می‌شود کیفیت مناسبی ندارد و ما استدعا داریم مسئولان به این مشکل رسیدگی کنند.

با وجود تماس‌های مکرر با روابط عمومی و اداره کل آب و فاضلاب شهری استان اردبیل، خبرنگار تسنیم قادر به دریافت نظر مدیریت این مجموعه نشد. با این وجود این رسانه آماده انعکاس نظرات این دستگاه اجرایی است.

تابستان امسال مشکلات توزیع آب شرب در شهر و روستا به کرات مشاهده شد و این موضوع گویای ضرورت تعریف منابع آبی مناسب و متناسب با جمعیت شهرها و روستاها است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی معتقد به ضرورت تعریف منابع جدید آبی است و با تأکید به اینکه تأمین آب شرب اردبیل از سد یامچی در ردیف بودجه لحاظ شده است ادامه داد: با پیگیری‌ها و مشورت با آب و فاضلاب کشور، محدودیت سد یامچی برای تأمین آب شرب برداشته شد تا در صورت نیاز از هر منبعی که امکان‌پذیر است، آب شرب با مطالعات کارشناسی تأمین شود و مشکل بودجه نداشته باشیم.

صدیف بدری گفت: وقتی این محدودیت برداشته شده، وزارت نیرو ملزم به تامین آب از هر منبعی که امکان‌‌پذیر است خواهد بود و انتظار داریم مسئولان استانی پیگیر تحقق آن باشند.

این اظهارات در حالی است که توزیع آب در اردبیل به صورت متوازن انجام نشده و این بار قطعی آب نه تنها به دلیل مصرف بالا نیست بلکه به نظر می‌رسد توزیع و مدیریت آب با مشکل روبه‌رو است که ساکنان یک شهرک را گرفتار خود ساخته در حالی که در مابقی مناطق شهری آب قطع نیست.

گزارش از ونوس بهنود

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

 سقوط چند فرود موشک که از لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را در تاریکی فرو برد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری اعلام کردند، حملات موشکی مستمری که علیه شهرک‌های شمال (فلسطین اشغالی) انجام می‌شود، باعث قطعی برق در کریات شمونه یکی از بزرگترین شهرک‌های این منطقه شده است.

همچنین برخی از رسانه‌ها با انتشار ویدیویی از برخی از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند، حزب الله باعث کوچاندن اسرائیلی‌ها از این منطقه شده و اکنون شمال (فلسطین اشغالی) به شهر اشباح تبدیل شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در یک توصیف جالب اعلام کرد، در 200 مین روز از جنگ 7 اکتبر، حزب الله 200 هزار اسرائیلی را در منطقه شمالی به درون پناهگاه‌ها فرستاد.

به گفته این رسانه عبری زبان عصر سه شنبه 3 فروند پهپاد وارد حریم شمال شدند و همین امر باعث شد تا آژیر خطر به صدا در آمده و شهرک نشینان به سوی پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای تاکید کرد، بعد از ظهر امروز سه شنبه حمله هوایی ترکیبی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر عکا انجام داده است.

براساس این بیانیه این عملیات با چند فروند پهپاد پوششی و شماری پهپاد انتحاری انجام گرفت و در آن مقر قرمانده تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در شمال این شهر مورد حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد این اولین تهاجم علیه عکا در سال 2024 محسوب می‌شود.

آخرین باری که آژیر خطر در شهر عکا به صدا در آمد دسامبر 2023 بود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت علاوه بر عکا آژیر خطر در شهر حیفا نیز به صدا در آمد.

روتر نت هم در خبری که ساعات پایان شامگاه سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، بیش از 30 فروند موشک به سوی منطقه الجلیل الاعلی شلیک شده است که بر اثر آن بخش‌های وسیعی از شهرک کریات شمونه به طور کامل در خاموشی فرو رفته است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، ارتش اسرائیل برای جلوگیری از ادامه حملات مقاومت در جنوب لبنان اقدام به شلیک منور در آسمان منطقه مرزی با جنوب لبنان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری