Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت گفت: ما ١٨ ماه سختی را گذراندیم و ترامپ با تحمیل بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها اقدامات خود را آغاز کرد.  وی فکر می‌کرد ایران از هم می‌پاشد؛ دچار اخلال در بازار ارز شدیم اما مردم ایستادند.

وی افزود: هیچ جلسه دولت نبود که مشکلات مردم در آن بحث نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه برخی بی‌مهری‌های داخلی بر تلخی‌ها افزود. با این همه با لطف خدا و همراهی مردم و رهنمودهای رهبری ثبات نسبی پدید بیاوریم. هرچند شوک‌ها آثاری بر جامعه خواهد گذاشت اما علائم بهبود وضعیت امروز هویدا شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره اقدام وزارت امور خارجه در تحریم بنیاد ضد ایرانی اف دی دی (بنیاد دفاع از دموکراسی» و واکنش دولت آمریکا به این اقدام ایران، گفت: از نظر ما تحریم اعمال شده از سوی ایران علیه این بنیاد، چیزی جز تحریم تروریسم اقتصادی و تلاش های آمریکا برای آسیب رساندن و به وحشت انداختن مردم و معیشت آنها نیست.

وی افزود: موسسه اف دی دی در حالی خود را یک موسسه حامی دفاع از دموکراسی معرفی می کند که تمام شواهد گویای آن است که مهم ترین پشتیبان تروریسم اقتصادی و مشورت دهنده به دولت آمریکا در این زمینه بوده است. به طور طبیعی در پی اقدام وزارت امور خارجه ایران، این موسسه و اعضای آن را به منزله حامیان تروریسم تلقی خواهیم کرد.

ربیعی گفت: اینکه دولت آمریکا ماجرا را بزرگ نمائی کرده و به دروغ تحریم ایران را نوعی تهدید فیزیکی اعضای این موسسه مطرح می کند دروغی مضحک است. ترور و تهدید فیزیکی سیاست هایی است که معمولا از سوی آمریکا و إسرائیل انجام شده است.

سخنگوی دولت گفت: باید مطمئن باشند که تحریم ایران در چارچوب قوانین داخلی مربوط به نهادهای خارجی و تحت مقررات بین المللی است و انصافا ترور فیزیکی و روانی شهروندان ایران کاری است که از سوی ایالات متحده در حال انجام است. این موسسه مشاوره های بسیاری را برای اعمال تحریم علیه ایران به سیاست گذاران ایالات متحده ارایه می کند که برای وزارت امور خارجه ما کاملا مسلم است و باز هم تاکید می کنم که طرح موضوع ترور فیزیکی بحثی اغراق آمیز است که نه در سیاست ها ، نه فکر و نه ایده ایرانی ها مطرح نیست.

اهم اظهارات سخنگوی دولت را در ادامه بخوانید؛

* ترامپ پدیده شوم برای امنیت جهانی فشارهای زیادی با تحریم‌های بی‌سابقه به ملت ایران وارد کرد، آمریکایی‌ها فکر می‌کردند ایران بزرگ کوچک می‌شود و فرو خواهد پاشید اما مردم کنار دولت ایستادند.

* ما در دوران تثبیت و عبور از شوک فشار هستیم و با تعهد به آینده بهتر دولت دوساله خود را آغاز خواهد کرد. دیداری با رهبری داشتیم و لازم است از رهبری تشکر کنم که رهنمودها و ارشادات زیادی را مطرح کردند و گفتند همه توجه داشته باشند که دولت میان‌دار است. ایشان فرمودند کسانی که از بن‌بست در جامعه حرف می‌زنند سخت در اشتباه هستند. من فکر میکنم حمایت همه قوا از تولیدکنندگان امروز ضروری است و دولت توصیه‌های معظم له را در دستور کار خود قرار داد.

*دولت با مالکیت فکری موافقت کرد. در این هفته هفته شلوغی برای دیپلماسی چندجانبه بود و فشار آمریکا نتوانسته نفوذ دیپلماسی کشور را محدود کند و دولت در مرحله اول می‌خواهد تحریم‌ها را رفع کرده و در مرحله دوم می‌خواهد برای برداشتن آثار سوء آنها تلاش کند. ما نخواهیم گذاشت تحریم و تروریسم اقتصادی عادی‌سازی شود. علت تحریم‌ها رفتار غیرمسئولانه آمریکا است.

* آثار اولیه تحریم بر زندگی مردم بوده و ما برای رفع این تحریم‌ها در کنار مردم هستیم، دیروز شاهد صحبت‌های مهم سیدحسن نصرالله بودیم که نشان می‌دهد اقدامات اسرائیل بی جواب نخواهد ماند. تل آویو باید بداند صبر ملت‌ها لبریز شده و ما هرگونه تجاوز را به لبنان محکوم می‌کنیم و هرگونه اقدام حزب الله مورد حمایت ما است.

سفر ظریف ارتباطی به نشست گروه هفت نداشت

*{ در پاسخ به سوالی در خصوص دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه با مقام‌های فرانسوی}: سفر دکتر ظریف ارتباطی به نشست گروه هفت نداشت و تمایلی هم در ایران برای ملاقات با مقامات آمریکایی وجود نداشت.

* فرانسه برای کاهش تنش ابتکاراتی را دنبال می‌کند و ما نقشی در گفت‌وگوهای فرانسه و آمریکا نداریم و آنچه برای ما مهم است این است که همه طرف‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

* ادعای پنهانی بودن سفر ظریف هم کذب است و همه طرف ها از حضور آقای ظریف مطلع بودند، ما برای بررسی بسته پیشنهادی آقای ماکرون که در چهارچوب برجام است با فرانسه گفت‌وگو کردیم. مسائل موشکی را نپذیرفتیم. قطعا اعلام می‌کنم این سفر در چهارچوب نحوه اجرای تعهدات اروپا است و سفر مفیدی بوده و ما منتظر اعلام ابعاد بیشتر بعد از جمع‌بندی هستیم.

در زمین ترامپ بازی نمی‌کنیم

*{  در خصوص تلاش چین برای بازطراحی راکتور اراک}: این توافق در چهارچوب برجام صورت گرفته و ما خواهان تسریع در آن و کاهش زمان ناشی از تحریم‌ها هستیم و از انجام تعهدات چین استقبال می‌کنیم. 

*{ در رابطه با نابجا خواندن سفر وزیر امور خارجه به فرانسه}: من به روشنی مواضع دولت را گفتم، ما در زمین ترامپ بازی نمی‌کنیم و می‌خواهیم اقدامات ما کنشگری فعال باشد. ایران چهارچوب‌های منطقی بحث را دنبال می‌کند. البته هرکس می‌تواند نظر خود را در این رابطه بیان کند. تحریم تقدیر این جامعه نیست ما تلاش می‌کنیم آثار تحریم کاهش پیدا کند. آنها که ظالمانه ما را تحریم کردند باید عقب‌نشینی کنند.

اظهارات شمخانی درباره برجام موضع دولت نیست

*{ در خصوص اظهارات علی شمخانی مبنی بر اشتباه در امضای برجام}: جناب آقای شمخانی تاکید کردند نظرشان شخصی است و این موضع دولت نیست و دولت معتقد است امضای برجام نه تنها برای منافع ملی بلکه برای صلح جهانی مهم بوده است.

*{ در خصوص اعلام نام بدهکاران دانه درشت}: با آقای همتی در این رابطه صحبت کرده‌ام. این افراد در ٢٠ سال گذشته از ایفای تعهدات خود سر باز زدند. ضمنا بانک مرکزی پرونده آنها را تهیه کرده و از سوی قوه قضاییه این مساله دنبال می‌شود.

امیدوارم سازمان ملل در رابطه با اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی سکوت نکند

*{ در پاسخ به سوالی در خصوص نظر ایران درخصوص حمله اسرائیل به پایگاه حشدالشعبی}: حمله اسرائیل به عراق نقض آشکار حاکمیت عراق است و ما آن را محکوم می‌کنیم. امیدوارم سازمان ملل در این رابطه سکوت نکند. این خط بطلانی بر صحبت در خصوص حقوق ملت‌ها است. ما توقع داریم کشورها این اقدامات را سند جاه‌طلبی اسرائیل بدانند. قطعا دولت عراق قوی است تا پاسخ لازم را بدهد. معتقد هستیم این اقدامات اسرائیل برای مصرف داخلی خودشان است.

*{ در رابطه با سیاست دولت در رابطه با جلوگیری از خام فروشی}: صادرات ما افزایش پیدا کرده است و یکی از مواردی که می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی است که در ستاد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت که ارزآوری خوبی خواهد داشت. پیش‌بینی ما را آقای زنگنه بررسی کردند که از مردم برای سرمایه‌گذاری دعوت خواهیم کرد. حوزه دوم معدن است که سرمایه‌گذاری برای بهبود زیرساخت صورت گرفته که تاثیراتش به زودی مشخص می‌شود. این دو حوزه اشتغال‌زایی هم خواهد داشت.

مقصد کشتی آدریان دریا را صاحب نفت آن مشخص می‌کند

*{ در خصوص مقصد کشتی آدریان دریا}: مقصد را صاحب نفت مشخص می‌کند. ما مقصد را تعیین نمی‌کنیم. باز هم از تهدید آمریکا و رصد این کشتی اقدامات غیرقانونی آمریکا مشخص شد. مطمئن هستیم که در نهایت صاحب نفت کشتی مقصد نهایی را اعلام می‌کند اما ما اطلاعی نداریم.

برخی دستگاه‌ها تاکنون برای اعلام حقوق مدیران همکاری نکرده‌اند

*{ در رابطه با عدم انتشار حقوق مدیران قوه قضائیه}: براساس مصوبه دولت اعلام حقوق مدیران در همه سطوح باید بارگذاری شود. سازمان اداری و استخدامی اعلام آمادگی کرده که سامانه برخط را هم راه‌اندازی کند و دولت کار را به جلو می‌برد. البته برخی دستگاه‌ها تاکنون همکاری نکرده‌اند که انتظار داریم به قانون عمل کنند.

*{ در رابطه با ابهام در رتبع‌بندی معلمان}: رتبه‌بندی براساس قانون برنامه ششم و  با تصویب مجلس در قالب بودجه سالانه است. امسال ٢٠٠٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و با توجه به کاهش بودجه با افزایش ١٠ درصدی مواجه شده و قطعا اعمال خواهد شد. معلمان عزیز نگران نباشند و این موضوع اعمال خواهد شد. همچنین طرحی است برای معلمانی که خواهان تدریس بیشتر هستند افزایش حقوق داشته باشند. در خصوص سیستم گرمایش مدارس هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. معتقدیم جامعه پویا با معلمان راضی تحقق پیدا می‌کند.

این خبر درحال تکمیل است...

۲۷۲۱۵

کد خبر 1293321

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت محمدجواد ظریف علی شمخانی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس بازیگران سینما و تلویزیون ایران فرانسه داریوش اسدزاده ایران و آمریکا استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا

آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشور‌ها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها که در پایان آوریل به دنبال وتوی روسیه برای تمدید آن منقضی می‌شود، همکاری کند.

به گزارش ایسنا، کیم اون چول، رئیس دفتر امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: اگر ایالات متحده نسخه جدیدی از تحریم‌ها را علیه کره شمالی معرفی کند، پیونگ‌یانگ از فرصت جدید برای تنظیم مجدد نیرو که واشنگتن بیش از همه از آن می‌ترسد، استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت: تحریم‌های جدید تنها منجر به تقویت بیشتر قدرت نظامی پیونگ یانگ خواهد شد.

او با وعده انجام «اقدامات عملی قدرتمندتر» برای تقویت قدرت فنی نظامی کره شمالی گفت: «هر زمان که ایالات متحده قطعنامه تحریم جدید را در عرصه سازمان ملل تهیه کند آزمایش هسته‌ای قوی‌تر و توسعه‌یافته‌تر کره شمالی آغاز خواهد شد. تحریم‌های ایالات متحده به عنوان یک کاتالیزور و نیروی محرکه عمل کرد که باعث افزایش تدریجی قدرت ملی ما شد.

این مقام افزود: ما از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی خود در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار تحریمی فزاینده از سوی ایالات متحده محافظت کرده و اقدامات واقعی قوی‌تری را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توانایی و قدرت زیادی برای ایستادگی در برابر هرگونه تحریم شدید داریم.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی بازدید از منطقه غیرنظامی شده (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های «خارج از چارچوب» است و تهدید کرد که «همه احتمالات» حتی خارج از قواعد سازمان ملل روی میز است.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند