Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آن ژنته» امروز (دوشنبه) در حساب توئیتر خود نوشت: ما قربانی یک سیاست آمریکایی هستیم که ما را برای دور شدن از ایران سوق می دهد.

وی تاکید کرد: دوگانگی گفتار آمریکا نگران کننده است.

این اظهارنظر بدنبال آن صورت می گیرد که با وجود اعلام «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در روز گذشته (یکشنبه) مبنی بر توافق رهبران «گروه 7» برای ارسال پیام از سوی وی به ایران به نمایندگی از این گروه، دونالد ترامپ این توافق را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبر فرانسه در باره این توافق گفت که رهبران «گروه 7» در مورد آنچه می خواستند به طور مشترک به ایران اعلام کنند، به توافق رسیدند.

پیش از این هم خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک در ریاست جمهوری این کشور نوشت که مکرون پیام سران «گروه ۷» را به ایران منتقل می کند.

این خبرگزاری بدون اشاره به نام منابع خود افزود: رهبران «گروه ۷» توافق کردند که رئیس جمهوری فرانسه و میزبان این نشست پیامی به ایران ارسال کند.

در همین حال ترامپ سعی کرد تا صحت توافق نظر در «گروه ۷» برای ارسال پیامی مشخص به تهران را زیر سئوال ببرد و گفت: "من در باره این موضوع صحبتی نکردم."

وی با این حال افزود که مشکلی با تلاش‌های میانجیگرایانه امانوئل مکرون یا آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن در این موضوع ندارد.

ترامپ همچنین گفت که مانع گفت وگوی دیگران با ایران نمی شود. آنها می توانند این کار را بکنند اما این را هم اضافه کرد که او رویکرد و تماس خود را خود داشت.

ژنته همچنین درباره اجلاس سران «گروه 7» که امروز (دوشنبه) در بیاریتز به کار خود پایان می دهد، نوشت: آنچه این اجلاس را  تفسیر می کند این است که ما باید با یکدیگر گفت وگو کنیم حتی وقتی که موافق هم نیستیم.

وی افزود: جز با گفت وگوی رو در رو هرگز به بهترین نحو مبادله دست نخواهیم یافت.

چهل وپنجمین اجلاس سران کشورهای «گروه ۷» با حضور رهبران ایالات متحد آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، ژاپن و کانادا روز شنبه هفته جاری در بیاریتز فرانسه گشایش یافت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام فرانسه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم

رئیس جمهور آمریکا گفت که در نشست گروه ۷ درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل بحث و رایزنی کرده است.

به گزارش فارس؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران درباره نشست مجازی گروه ۷ برای بحث درباره حملات موشکی و پهپادی شنبه شب ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت، در دیدار با رهبران گروه ۷ درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم.

وی تاکید کرد که برای تثبیت اوضاع در منطقه و جلوگیری از تنش بیشتر به همکاری با رهبران گروه ۷ ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این در پی حمله ایران گفته بود که رهبران گروه ۷، «یک پاسخ دیپلماتیک واحد» به حمله ایران را هماهنگ می‌کنند و مقام‌های آمریکایی «تماس نزدیک با رهبران اسرائیلی» را حفظ خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران اواخر شب گذشته (شنبه) در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کردند و پایگاه نظامی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

دیگر خبرها

  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • خشم مردم فرانسه از وضع قوانین تردد در زمان برگزاری المپیک
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس | مکرون: پلن C هم داریم
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک
  • بایدن: با رهبران گروه 7 درباره حمله ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • انتخابی پارالمپیک پاریس| کانادا مغلوب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران شد
  • سیاستمدار فرانسوی: تسلیم باج‌خواهی ناتو نشوید