Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اِی‌بی‌سی، «ماریس پین» وزیر امورخارجه استرالیا در مورد ایران گفت: ما با ایرانی‌ها  روابط خوب کاری داریم و به طور منظم با آنها در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم، ما در ایران سفارت داریم و در تعامل با آنها هستیم.

وی در ادامه در مورد پیوستن استرالیا به ائتلاف دریایی خلیج فارس گفت: هدف استرالیا از پیوستن به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس آزاد نگه داشتن تردد و حمل و نقل دریایی در خاورمیانه و حفظ امنیت در تنگه هرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران آمریکا استرالیا ائتلاف دریایی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل از حمله ایران شوکه شد | ایرانی ها اسرائیل را در وضعیتی قرار دادند که هیچ گزینه خوبی برای تلافی کردن ندارد

به گزارش همشهری آنلاین،حمله تلافی جویانه ایران و طوفان الاقصی، آسیب شدیدی به بازدارندگی اسرائیل زد. این حرف را مرشایمر اعلام کرد.

اندرو ناپولیتانو در مصاحبه با این نظریه‌پرداز مطرح جهانی در حوزه روابط بین‌الملل در آمریکا پرسید: آیا ایران با حمله به اسرائیل در رساندن پیامی که قصد ارسال آن را داشت، موفق شد؟

مرشایمر در جواب گفت که «هیچ شکی در این باره وجود ندارد. آنچه شنبه شب اتفاق افتاد و همچنین آنچه در هفت اکتبر رخ داد، اگر شما این دو موضوع را با هم در نظر بگیرید، بازدارندگی اسرائیل، یک آسیب بزرگ دیده است. باید این را به خاطر داشته باشید که آنچه در هسته و مرکز راهبرد بازدارندگی اسرائیل وجود دارد این است که "غالب بودن بر تشدید تنش" است. اسرائیلی‌ها بر این اصل رفتار می‌کنند که اگر کسی به آنها ضربه بزند، آنها باید قادر به تلافی کردن باشند و آسیب شدیدتری به دشمنشان بزنند، بیشتر از آسیبی که دشمنشان به آنها می‌زند. این معنای غالب بودن بر تشدید تنش است».

ناپولیتانو سوال کرد که «آنها (اسرائیلی‌ها) می‌خواهند که جهان از آنها بترسد. آیا این حرف من درست است؟»

مرشایمر جواب داد که «بله قطعا همینطور است و معنای غالب بودن بر تشدید تنش همین است...آنها می‌توانند که تنش را تشدید کنند چرا که پیروز خواهند شد اما شما نمی‌خواهید تنش را تشدید کنید».

به گفته او، اسرائیلی‌ها «انتظار نداشتند که ایران حمله به سفارت را تلافی کند (اما) ایرانی‌ها تلافی کردند، آن هم به روشی قابل توجه و این روشن نیست که اسرائیلی‌ها توان تلافی کردن به روشی را داشته باشند که باعث عقب‌نشینی ایرانی‌ها شود».

دانشمند مطرح آمریکایی اضافه کرد که «اگر اسرائیلی‌ها تلافی نکنند یا یک تلافی کوچک بکنند، ضعیف به نظر خواهند رسید. این را به یاد داشته باشید که این برای اولین بار است که کشوری مانند ایران قادر شده از سرزمین خود به اسرائیل حمله کند. این از منظر اسرائیل، واقعا شوکه‌کننده است».

از نظر او، «انتظار این بود که اسرائیلی‌ها درباره ایران کاملا قید و بندها را رها کنند و تنبیه شدیدی به آنها وارد کنند اما این مسیری نیست که اسرائیل در حال حرکت به آن باشد. اما اگر من اشتباه کنم و اسرائیل در این مسیر باشد و به روشی شدید تلافی کند، ایرانی‌ها بار دیگر تلافی خواهند کرد و آن وقت سوال این خواهد بود که اسرائیل چه کار خواهد کرد؟ پاسخ به این سوال این است که آنها تسلط بر تشدید تنش ندارند».

مرشایمر تصریح کرد که «اکنون واضح است که اسرائیلی‌ها اشتباه کردند، آنها یک محاسبه به شدت اشتباه کردند که ایرانی‌ها هیچ کاری نخواهند کرد...ایرانی‌ها در انجام حمله بسیار عاقلانه رفتار کردند. آنها اسرائیلی‌ها را در وضعیتی قرار دادند که هیچ گزینه خوبی برای تلافی کردن ندارند».

کد خبر 845798 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • (عکس) بازوبند کاپیتانی تیم ملی استرالیا بر بازوی یک ایرانی
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلار با پاکستان
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • ترکیه رهگیری موشک‌ های ایرانی را تکذیب کرد
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • ناپایداری وضع جوی در هرمزگان، ۲ اردیبهشت
  • اسرائیل از حمله ایران شوکه شد | ایرانی ها اسرائیل را در وضعیتی قرار دادند که هیچ گزینه خوبی برای تلافی کردن ندارد