Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب یکشنبه شب در جریان بازدید از بخش های مختلف ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه گفت: باید تلاش کنیم مدت اقامت زائران ایرانی در شهر پیامبر برای سال آینده افزایش یابد تا آنان فرصت بهره‌مندی معنوی بیشتری از حضور در این شهر داشته باشند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری به درخواست زائران برای افزایش مدت حضور در مدینه اشاره و تاکید کرد باید برای حل این مسئله تدبیری بیاندیشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجاج ایرانی مدینه قبل در سال جاری، مدت پنج شب و ۶ روز و حاجیان مدینه بعد، چهار شب و پنج روز در شهر پیامبر اقامت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در جریان این بازدید از بخش‌های مختلف ستاد حج و زیارت دیدن و از خدمات و تلاش‌های مسئولان و کارکنان آن برای خدمت‌رسانی به حاجیان ایرانی در سال جاری تقدیر کرد.

علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز درباره دلیل محدویت حضور زائران در مدینه منوره گفت: به دلیل محدود بودن هتل‌های منطقه مرکزی شهر مدینه، کمبود ظرفیت رستوران‌ها و سالن‌های اجتماعات آنها و نیز قدیمی شدن برخی هتل‌ها، تنها راهکار افزایش مدت اقامت حاجیان ایرانی در این شهر استفاده از هتل‌های خارج از حلقه مرکزی شهر است.

وی افزود: این موضوع در دستورکار سازمان حج و زیارت قرار گرفته است و امیدواریم سال آینده بتوانیم مدت اقامت حاجیان را در این شهر به حداقل ۶ روز برسانیم.

رشیدیان در جریان این بازدید ضمن تشریح فعالیت بخش‌های مختلف ستاد حج و زیارت، نوآوری‌ها و هوشمندسازی را که در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی به حاجیان در سال جاری انجام شده است، تشریح کرد.

وی گفت: تا پایان امشب، تعداد حاجیانی که به کشور بازگشته‌اند، به ۳۷ هزار و ۶۲۷ نفر می‌رسد که معادل ۴۲ و نیم درصد کل حاجیان ایرانی است. این تعداد با ۱۵۵ پرواز به کشور انتقال یافته‌اند.

اکبر رضایی رئیس ستاد مکه مکرمه نیز با بیان اینکه کارکنان این ستاد از ۱۵ تیرماه گذشته در حال خدمت‌رسانی به حاجیان هستند، تاکید کرد که این خدمات تا زمان اعزام آخرین کاروان‌های ایرانی در ۱۷ شهریور با قوت ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همچنین با حضور در دفتر نمایندگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که امسال کار جابه‌جایی حاجیان را بر عهده دارد از عملکرد آنها در انتقال منظم و برنامه‌ریزی شده حاجیان ابراز خرسندی کرد و به همه مدیران و کارکنان ایران‌ایر خداقوت گفت.

در این دیدار، مقرر شد ظرفیت‌های خالی هواپیماها در هر پرواز به حاجیانی که به دلایل کاری، جسمی یا خانوادگی درخواست تسریع در بازگشت به کشور را دارند، اختصاص یابد.

کاپیتان حسن قاسمی قائم مقام مدیرعامل ایران ایر نیز که در مکه مستقر است با ارایه توضیحاتی در این زمینه اطمینان داد که ظرفیت مناسبی برای تسریع در بازگشت حاجیان وجود دارد.

بخش کنسولی وزارت امور خارجه گزارشی از اقدامات خود در حج تمتع امسال ارائه و اعلام کرد که در سال جاری، هیچ زائری به صورت بلندمدت در عربستان سعودی بازداشت نشده است.

جواد شیخ زاده بازرس هیات پزشکی نیز گفت که در حال حاضر ۱۱ زائر در بیمارستان های سعودی و ۱۷ نفر نیز در بیمارستان حجاج ایرانی در مکه مکرمه بستری هستند و تا فردا ۱۲ بیمار بستری به کشور انتقال می‌یابند.

در جریان این بازدید، شمار زائران متوفی در حج تمتع سال جاری تاکنون، ۱۴ نفر اعلام شد که نسبت به سال گذشته سه نفر افزایش یافته است. بالابودن میانگین سنی زائران و طولانی‌تر شدن مدت اقامت حاجیان از جمله دلایل این مساله است.          

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!

اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که به‌دنبال درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت و در حالی که این شرکت‌ها درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت را داشتند، با تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت هواپیما برای پرواز‌های داخلی به طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافت.

البته مناقشه درباره قیمت بلیت هواپیما به ماه‌های پیش از این تاریخ برمی‌گشت؛ زمانی‌که سازمان هواپیمایی از آذرماه از درخواست ایرلاین‌ها برای تغییر بلیت با توجه به افزایش نرخ ارز خبر داده بود و حتی در برهه‌ای هم ایرلاین‌ها با استناد به آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه، قیمت‌ها را تغییر دادند؛ اما پس از آن اعلام شد که شرکت‌ها باید صبر کنند تا افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

با گذشت نزدیک به یک سال از زمان آخرین تغییرات رسمی در قیمت بلیت هواپیما، این موضوع بار دیگر مطرح شده است و بار دیگر شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را دارند و در مواردی حتی به‌صورت غیررسمی هم افزایش نرخ بلیت از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی دیده می‌شود، با وجود این همچون سال گذشته، هرگونه تغییر قیمت بلیت به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شده است.

در این خصوص محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - ۲۰ فروردین‌ماه درباره تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

البته پس از آن اخباری مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاصله دو هفته‌ای و تا پایان فروردین منتشر شد، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این قید زمانی برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.

تغییر قیمت بلیت هواپیما منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار

در این خصوص احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- به‌تازگی درباره قیمت بلیت هواپیما، گفت که هنوز رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت‌گذاری‌های بلیت هواپیما نهایی نشده و تا زمانی که ابلاغ شود همچنان ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه است.

به گفته او، قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و باید منتظر ماند تا ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

منبع: ایسنا

tags # هواپیما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • باید آگاهی‌های جوانان در جنگ ترکیبی و هیبریدی افزایش یابد
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید