Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@10:25:30 GMT

نیاز به افزایش فضای فرهنگی در کشور

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۷۳۹۸

نیاز به افزایش فضای فرهنگی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید عباس صالحی در آیین افتتاح طرح‌های فرهنگی و هنری استان اصفهان  ضمن اشاره به لزوم افزایش زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در جامعه گفت: سرعت شهر نشینی در سال‌های اخیر بالا رفته و در حال حاظر ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها ساکن هستند ومتناسب با این رشد جمعیت ویژگی‌ها و زیست بوم شهری را پدید آوریم و در صورت به وجود نیامدن این ویژگی‌ها شهر مکان مناسبی برای زیست بوم شهری نخواهد بود و با زندان‌های جمعی تفاوتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در حوزه فضا‌های فرهنگی و هنری نیاز‌های فراوان و جدیتری در کشور احساس می‌شود که هم دولت مردان وهم مردم و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر فضا‌های فرهنگی و هنری شهر را گسترش دهند، زیرا در این فضا‌ها هویت فرهنگی و هنری ساخته می‌شود.
درحال تکمیل
انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت

پژوهشگر علوم اجتماعی با برشمردن راه‌حل‌های افزایش جمعیت‌ گفت: باید ساختارها اصلاح شود؛ آسان‌کردن مادری برای مادر راه‌حل بعدی است. اگر مدعی هستیم که مادری یک شغل است آیا برای تکریم آن و حقوق و مزایای آن کاری کرده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، نخستین جلسه شورای اداری سال 1403 استان زنجان ، صبح امروز با حضور مسئولان استانی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد.

مهمترین دستور جلسه امروز، تبیین موضوع فرزندآوری و زنگ خطر برای کاهش جمعیت بود که محمد سلیمی دانشجوی دکترای رشته جمعیت شناسی و پژوهشگر حوزه جمعیت مهمان و سخنران این جلسه بود.

زنجان پژوهشگر علوم اجتماعی ندارد؟

محمد سلیمی پژوهشگر علوم اجتماعی و جمعیت‌شناس با اشاره به بحران جمعیتی در کشور گفت: متأسفانه، زنجان پژوهشگر علوم اجتماعی ندارد و بنده قبل از سفر به زنجان نتوانستم چند پژوهشگر برتر در این زمینه پیدا کنم؛ بنابراین وقتی پژوهشگری در این زمینه وجود ندارد، سوال بنده از مسئولان این است که تصمیمات خود را بر اساس چه داده‌ای ، اخذ می‌کنید؟

سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه بحران جمعیت در کشور به صدا درآمده است، مطرح کرد: یکی دیگر از بحران‌ها، عدم فهم دقیق چالش جمعیت است. نتوانسته‌ایم تبیین‌های علمی برای این موضوع ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه زنجان می‌تواند خود را برای نخستین بار در کشور به عنوان استان دوستدار خانواده معرفی کند، مطرح کرد: قانون در سایر حوزه‌ها زورش نمی‌رسد کاری کند. باید در وهله نخست فرهنگ فرزندآوری را تقویت کنیم. شبکه‌های همسریابی نیازمند تقویت است و بنده به صورت علمی می‌توانم این موضوع را ثابت کنم.

ایجاد مشکلات نوپدید!

پژوهشگر علوم اجتماعی با بیان اینکه یک سری مسائل نوپدید در کشور رخ داده است، گفت: در تهران خصوصاً این مسائل نوپدید زیاد شده است. به طور مثال یک زوج در تهران که به خاطر مسائل کاری مهاجرت کرده اند، طبیعی است که هیچ فامیل و اقوامی نداشته باشند و بنابراین هیچ تمایلی برای فرزندآوری ندارند.

آسان کردن مادری برای مادر

وی راه‌حل افزایش جمعیت را اینگونه توصیف کرد و گفت: باید ساختارها اصلاح شود؛ آسان‌کردن مادری برای مادر راه‌حل بعدی است. اگر مدعی هستیم که مادری یک شغل است آیا برای تکریم آن و حقوق و مزایای آن کاری کرده‌ایم؟

سلیمی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های فرزندآوری در کشور این است که هیچ برنامه‌ای برای متقاعد کردن پدر برای داشتن فرزند نداریم، گفت: به خاطر مشکلات اقتصادی یکی از موانع نخواستن فرزند، می‌تواند پدر خانواده باشد ولی گویا هیچ برنامه‌ای برای پدر یک خانواده نداریم و فقط در حوزه مادر فرهنگ‌سازی در حال انجام است.

کاهش شیب نزولی جمعیت در زنجان 

ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به وضعیت موالید در استان گفت: نگرانی‌های بحران جمعیت جدی است و باید برای حل این بحران تلاش کنیم.

وی گفت. تا سال 98، شیب نزولی در فرزندآوری خیلی زیاد بود ولی خوشبختانه بعد از آن سال، آمار نسبتاً امیدوارکننده‌ای شاهد هستیم و شاهد کاهش شیب نزولی هستیم.

رفیعی با بیان اینکه تشکل‌های جمعیتی با مشارکت خودشان در این زمینه بیش از پیش فعال شدند، گفت: به عنوان مثال هیئت ثارالله با محوریت حاج مهدی رسولی در این زمینه بسیار فعال هستند.

وی با اشاره به یکی از اقدامات خوب استان در حوزه سلبی گفت: در زمینه جلوگیری از سقط جنین در کشور پیشتاز هستیم و اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

به حرف رهبری باید عمل کرد

در ادامه آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خطاب به مسئولان گفت: همه مسئولان استانی در زمینه تحقق شعار سال تلاش کنند. به حرف رهبری باید عمل کرد.

وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی استانداری و اداره‌کل صمت و دیگر دستگاه‌های اقتصادی باید هرچه سریعتر برنامه‌های اجرایی خود را برای جهش تولید با مشارکت مردم پیاده کنند گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا این شعار تحقق پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به عملیات وعده صادق سپاه گفت: سپاه پاسداران دل ملت را شاد کردند و در این عملیات ، دشمن را تحقیر کردیم و دست فراموش نشدنی به آن‌ها دادیم.

وی با بیان اینه بعد از عملیات وعده صادق، سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا برای نخستین بار به سپاه احضار شد، گفت: همه ما به داشتن رهبری فرزانه و حکیم افتخار می‌کنیم چرا که سبب عزت ملی برای ما شده است.

سپاه عزت ملی را برای ملت ایران به ارمغان آورد

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه ضمن تقدیر از سپاه بابت عملیات غرورآفرین سپاه گفت: سپاه عزت ملی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با انتشار برخی فیلم‌ها از دستاوردهای دفاعی خود سعی دارد هراس و دلهره را در نزد مردم بیندازد گفت: آن‌ها لات کوچه خلوت هستند؛ فقط آن‌ها دوست دارند از عملیات روانی استفاده کنند و بیشتر با استفاده از رسانه سر و صدا کنند. بمباران یک کشور بی‌دفاع که هنر نیست که آن‌ها چند دهه است که این کار را می‌کنند.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه یک مروری برای وظایف خود داشته باشیم، گفت: موضوع تخصیص زمین برای جوانی جمعیت را باید حل کنیم. راه و شهرسازی باید فعال‌تر باشد.

وی گفت: بهره‌وری موضوع آب از سوی آب منطقه‌ای باید فعال‌تر باشد. جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی هم وظایف سنگینی روی دوششان است.

افشارچی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید "بانک‌ها" پای کار باشند عنوان کرد: تعاون‌های کوچک روستایی و دهیاری‌ها هم باید پای کار بیایند. برخی شرکت‌های دانش‌بنیان تا 200 درصد سود می‌دهند و باید مردم سرمایه‌هایشان را به این سمت سوق دهند.

وی به موضوع مهم بهره‌وری اشاره کرد و گفت: برنامه اجرایی خود را به مرکز ارسال کردیم و جزو استان‌های برتر نیز هستیم. بهره‌روی در حوزه آب و صنعت و کشاورزی باید در اولویت قرار بگیرد‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!