Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک گفت: ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری در قالب بسته های مشخص و همراه با تهیه طرح و مشخصات فنی پروژه ها شناسایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهاجرانی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص وضعیت پروژه های سرمایه گذاری در شهر اراک گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری در قالب بسته های مشخص و همراه با تهیه طرح و مشخصات فنی پروژه ها شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرانی اظهار کرد: مجموعه این پروژه ها در هفت بخش و به صورت کوتاه، میان و بلند مدت در کتابچه ای با عنوان «فرصت های سرمایه گذاری شهر اراک» تهیه شده، که شامل شهر سالم ، تفریحی و گردشگری ، حمل و نقل و ترافیک ، محیط زیست ، تجارت و کسب و کار ، فرهنگ و هنر و فناوری اطلاعات است.

وی در خصوص آخرین پیگیری ها برای رفع مشکلات اجرای طرح سرمایه گذاری در «دره گردو» که حدود ۱۴ سال پیش به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شده، تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل بلاتکلیفی اجرای این طرح، بحث تحویل اراضی از سوی منابع طبیعی و راه و شهرسازی به شهرداری اراک برای انجام اقدامات بعدی است که با پیگیری های صورت گرفته و حمایت استاندار، مقرر شده تا کارگروه ویژه ای به منظور اجرای سرمایه گذاری در “دره گردو” به ریاست استاندار مرکزی و حضور ادارات کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی ، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های ذیربط تشکیل شود ، تا مالکیت یا بهره برداری بلند مدت اراضی “دره گردو” به شهرداری اراک واگذار گردد.

مهاجرانی با اشاره به تصویب طرح این پروژه در کارگروه امور زیربنایی استان که البته به اصلاحاتی نیاز دارد ، ادامه داد: در صورت حل مشکل واگذاری اراضی ، چند سرمایه گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده اند و پیگیری مراحل بعدی اجرای طرح ، در دستور کار شهرداری خواهد بود.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک، طرح اجرایی با عنوان «بام اراک» با ارزش سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال را نیز از جمله پروژه های حوزه رفاهی و تفریحی نام برد و افزود: چندین پروژه در قالب این طرح تعریف شده، که باید اجرای هر یک از آن ها را به سرمایه گذار متخصص خود واگذار کرد.

وی خاطرنشان کرد: درحال رایزنی و انجام هماهنگی با اداره راه و شهرسازی استان، به منظور واگذاری مالکیت ۱۵۰ هکتار از اراضی کوه مستوفی هستیم ؛ در همین راستا نیز تا کنون چند سرمایه گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده و حتی طرح های مناسبی نیز ارائه داده اند که تمامی آن ها درحال بررسی و مذاکره است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان خبر داد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: کلیات انتشار فراخوان پروژه اداری تجاری و پارکینگ مکانیزه شهدا مورد تأیید اعضا قرار گرفت و مقرر شد تا بحث کارشناسی پیرامون قیمت نهایی آن طی هفته جاری انجام و این پروژه در جلسه آینده جمع‌بندی و مصوب شود.

وی افزود: ارزش این پروژه ۶۵۰ میلیارد تومان، آورده شهرداری ۱۵۰ میلیارد تومان و آورده سرمایه‌گذار ۵۰۰ میلیارد تومان است که شامل احداث مجموعه اداری و تجاری به میزان ۲۱۰۰ مترمربع و ۳۵۰ عدد پارکینگ مکانیزه می‌شود و پرداخت مابقی تملکات آن توسط سرمایه‌گذار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه در نوع خود بزرگترین پروژه پارکینگ مکانیزه عملیاتی و اجرایی در کشور است که امیدواریم در طی هفته آینده مصوب و اجرایی شود.

حیدری با اشاره به رفع موانع اجرایی و عملیاتی پروژه اداری، تجاری و پارکینگ میدان قدس گفت: طرح عملیاتی این پروژه سال‌ها است در مرحله بررسی قرار داشته و با پیگیری‌های صورت گرفته، ابهامات پیرامون مالکیت زمین آن مرتفع شده است.

وی اضافه کرد: فراخوان پروژه اداری، تجاری و پارکینگ مکانیزه قدس با ظرفیتی حدود ۲۰۰ پارکینگ، ۵۵۰۰ مترمربع فضای اداری و ۲۲۰۰ مترمربع فضای تجاری منتشر و ارزش نهایی آن بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به رفع ابهامات موجود در پروژه زمین استاندارد اسکیت واقع در پارک گل محمدی مطرح شده در نشست شورای عالی سرمایه‌گذاری گفت: با توجه به ابهامات موجود در این نوع پروژه‌ها، مقرر شد با مکاتبه از طرف شهردار این کلان‌شهر تمام معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه موظف و مکلف شوند تا استعلامات لازم در اسرع وقت به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌ها پاسخ داده تا نتایج آن برای تصویب نهایی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها مطرح شود.

حیدری بیان کرد: تعیین تکلیف هتل و مجموعه تجاری اجلاس آخرین مورد مطرح شده در نشست شورای عالی سرمایه‌گذاری بود که با توجه به قرارداد منعقده شده، مقرر شد جمع‌بندی نهایی آن در اسرع وقت انجام و ابهامات موجود رفع شود.

کد خبر 746916

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز
  • مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری زیر ذره‌بین شورای شهر | مظفر: ۲ هزار و ۸۷۴ پروژه برای سال جاری شناسایی شدند
  • پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور