Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@22:50:12 GMT

استقرار بیش از ۲ هزار پایگاه جشن عاطفه ها در قزوین

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۷۵۴۰

استقرار بیش از ۲ هزار پایگاه جشن عاطفه ها در قزوین

مومنی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در هفتم و هشتم شهریور ماه گفت: ۲ هزار و ۳۲۹ پایگاه جشن عاطفه ها کمک های مردمی را جمع آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مجید مومنی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۴ شهریور) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: در هفته دولت قرار داریم و یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم و شهید رجایی از استان قزوین هستند و اسم این شهید ذهن ما را به سمت طرح شهید رجایی می برد که در کمیته امداد اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: این طرح کمک به افراد ۶۰ سال به بالای نیازمند در روستاها است که طرح خوبی بود که این شهید پایه گذاری کردند و این طرح هنوز در حال اجراست به طوری که ۱۹ هزار خانوار سالمند داریم که زیرپوشش این طرح قرار دارند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: کمیته امداد تولید کننده فقر نیست، بلکه اگر خانواری تصادف کرده و یا از کار افتاده می شود به دلیل عدم تأمین معاش و نیازهایی که دارد، زیرپوشش کمیته امداد قرار می گیرد و از طرفی تفاوت کمیته امداد با سایر خیریه ها این است که دیوان محاسبات، بازرسی و دفتر رهبری سالانه حساب های این نهاد را حسابرسی و بررسی می کند.

 

مومنی به افزایش کمک های مردمی اشاره و اعلام کرد: کمک های نقدی مردمی امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته به طوری که حدود ۵۳ درصد افزایش را در پنج ماهه سال جاری شاهد بودیم و این نتیجه خوب انعکاس فعالیت کمیته امداد از طریق رسانه ها و همچنین مشارکت خوب مردم است.

 

وی تصریح کرد: در پنج ماهه سال جاری، ۲۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی را در استان داشتیم که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۹ میلیاد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه بازگشایی مدارس اعلام کرد: ۳ هزار و ۷۰۰ دانش آموز و ۴۰۰ دانشجو زیرپوشش کمیته امداد هستند که جشن عاطفه ها در سال جاری در ۲ مقطع برگزار می شود که مرحله اول این جشن هفتم و هشتم شهریور ماه است.

 

وی توضیح داد: جشن عاطفه ها با همکاری سپاه، بسیج، دهیاری ها، آموزش و پرورش و صدا و سیما برگزار می شود و مرحله دوم این جشن در مهر ماه در مدارس برگزار می شود و دانش آموزانی که نیازمند بوده و زیرپوشش ما نیستند، توسط مدیران مدارس شناسایی شده و با هم افزایی که با کمیته امداد وجود دارد، به این دانش آموزان نیازمند لباس نو، کفش و غیره اهدا می شود.

 

مومنی گفت: برای جشن عاطفه ها  ۲ هزار و ۳۲۹ پایگاه در استان در نظر گرفته شده است که مردم خیر و نیکوکار استان قزوین علاوه بر اهدای کمک های خود ار طریق این پایگاه ها می توانند با شماره گیری# ۰۲۸*۸۸۷۷۸* و شماره ۳۳۸۰۸ کمک های خود را داشته باشند.

 

وی افزود: جشن عاطفه ها در سال جاری با شعار «با رنگ مهر رویایی بسازیم» برگزار می شود که مراکز نیکوکاری، مساجد، بسیج و هیئت های مذهبی و ادارات کمیته امداد هم کمک های مردمی را هم جمع آوری می کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: میزان کمک های مردمی در جشن عاطفه ها در سال گذشته ۳ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بوده و امسال پیش بینی می کنیم ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شود.

 

وی خاطر نشان کرد: سرانه کمک برای هر دانش آموز ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و تلاش است تا نیمه دوم شهریور ماه این مبلغ به حساب ۳ هزار و ۷۰۰ دانش آموز زیرپوشش واریز شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد روز جهانی مسجد مراسم عمامه گذاری عید غدیر شبستان یزد شیراز سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مدیرکل کمیته امداد قزوین جشن عاطفه ها مشارکت مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری

مرتضی فیروزآبادی با اشاره به چالش‌های ضمانت تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان، اظهار کرد: مسئله ضمانت تسهیلات یکی از چالش‌های مهم مددجویان برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است که در این راستا مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مجوز ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال برای مددجویان را صادر کرد.

وی افزود: پس از مصوبه مجلس و ابلاغ آئین‌نامه مربوطه، از دی‌ماه سال گذشته صندوق به صورت آزمایشی در پنج استان گلستان، مرکزی، اصفهان، البرز و قزوین راه‌اندازی شد که در سال جاری نیز با ابلاغ تسهیلات، عملیات راه‌اندازی آن در کل کشور انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد حیات درباره نحوه کارکرد صندوق ضمانت، بیان کرد: از آنجایی که موضوع ضمانت مددجویان در اختیار شعب بانک‌ها قرار دارد و معمولا در این زمینه نیز مقداری سلیقه‌ای رفتار می‌شود و مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات باید دارای ضامن‌های کارمند رسمی با چک باشند و باتوجه به اینکه مددجویان، افرادی با شرایط خاص هستند که نمی‌توانند فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند، براین اساس در کنار تلاش‌های دولت و نظام بانکی برای بهبود شرایط ضمانت، کمیته امداد با راه‌اندازی صندوق ضمانت و با استفاده از ابزار‌های در اختیار سعی کرده ضمانت افراد را تسهیل کند.

فیروزآبادی یادآور شد: با راه‌اندازی صندوق، به عبارتی صندوق ضمانت کمیته امداد، ضامن مددجویان خواهد شد و مددجویان با سفته مددجو و امضای فرد دیگری که خوشنام باشد می‌توانند ضمانت‌نامه خود را به بانک ارائه کنند.

به گفته وی، صندوق ضمانت کمیته امداد دارای سرمایه اولیه‌ای به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان است که از سوی کمیته امداد و وزارت اقتصاد به صندوق اختصاص یافته است.

مدیرعامل بنیاد حیات در پاسخ به این سوال که صندوق ضامن چه مددجویانی خواهد شد؟ توضیح داد: برای ضمانت، عمده مسئله ما در زمینه زنان سرپرست خانوار است. هدف‌گذاری ما برای سال اول این بوده که بتوانیم جامعه ۴۰۰۰ نفری را ضمانت کنیم و در برنامه هفتم کمیته امداد پیش‌بینی شده برای متوسط سالی ۱۰ هزار نفر از طریق این صندوق ضمانت داده شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری