Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@10:54:23 GMT

وزیر نفت: 84 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه گاز

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۷۷۶۵

آفتاب‌‌نیوز :

بیژن زنگنه در توضیحات خود به رییس جمهوری درباره دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در توسعه گازرسانی و تامین سوخت روستا‌ها با ملاحظات زیست محیطی اظهار کرد: مساله گازرسانی روستایی با یک اتکاء در این دولت تسریع و تشدید شده است چراکه به وسیله بند «ق» معروف که در سال ۱۳۹۲ برای بودجه سال ۱۳۹۳ به مجلس شورای اسلامی ارائه داده‌ایم، سازوکاری را برای این مهم در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براین اساس قرار بر این شد تا از محل صرفه‌جویی در منابع نفتی خدمات گازرسانی روستایی انجام شود و با این اقدام توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که حتی یک ریال به بودجه عمومی فشار وارد نشود.

وزیر نفت با تاکید بر این مساله که این موضوع نه تنها به نفع محیط زیست و تولید سوخت پاک بوده بلکه منافعی را برای تراز ارزی کشور به همراه داشته است گفت: علاوه بر این طی این مدت توانسته‌ایم تعداد روستا‌هایی که متصل به گاز شده‌اند را نیز افزایش دهیم.

زنگنه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۴۱۹ روستا گازرسانی شده بودند که در مردادماه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا به تعداد این روستا‌ها اضافه شد و اکنون ۲۸ هزار و ۹۱۶ روستا به شبکه‌های گاز متصل شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال رییس جمهور که آیا خدمت بزرگ به روستا‌ها گاز است، پاسخ مثبت داد و افزود: در حوزه مواد سوختی نیز شرایط مانند گذشته است و روستا‌هایی که گاز ندارند به گاز مایع و نفت سفید تجهیز می‌شوند، اما این عدد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وزیر نفت با بیان این‌که در حال حاضر روزانه کمتر از سه میلیون لیتر نفت سفید در کشور مصرف می‌شود، ادامه داد: این در شرایطی است که در سال گذشته این عدد ۲۰ تا ۲۵ میلیون لیتر در روز بود و اگر اکنون توانسته‌ایم صادرات‌مان را در گازوئیل و نفت سفید انجام دهیم، دلیل اصلی آن کاهش مصرف این دو ماده نفتی در کشور است.

زنگنه تصریح کرد: نکته مهم دیگری که نباید در گازرسانی روستایی مغفول بماند، تاثیرات مثبت این امر در مسائل زیست محیطی است چرا که با این اقدام دیگر برای کسی نمی‌صرفد که بخواهد جنگل‌ها و بوته‌ها را تخریب کند به همین دلیل باید بگوییم که بالاترین خدمت به مراتع و جنگل‌ها گازرسانی به روستا‌ها بوده است.

وزیر نفت با بیان این‌که دلیل اصلی این دستاورد افزایش تولید بوده تصریح کرد: در سال ۱۳۹۲ برداشت از پارس جنوبی ۹۱ میلیارد بوده و برآورد ما این است که در سال جاری این عدد به ۲۲۸ میلیارد افزایش یابد که در واقع میزان برداشت ۲.۵ برابر خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر روزانه بیش از ۶۸۰ میلیون مترمکعب به طور متوسط در روز برداشت گاز صورت می‌گیرد، این در حالی است که در گذشته این عدد تنها ۲۵۰ میلیون مترمکعب بوده و برآورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زنگنه وزیر نفت شبکه گاز جمعیت روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • ۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد