Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نشست روسای کمیته، معاونین و مدیران پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاونین و مدیران سازمان در سالن شهید حسن آبشناسان برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی در این نشست با اشاره به اینکه در سال گذشته مجموعه ای از تهدیدات دشمن را از سرگذراندیم، گفت: دشمن در سال گذشته با تسلط بر شبکه های اجتماعی و تلاش برای شرطی سازی اقتصاد تلاش داشت تا کشور را به سمت ناامنی و اغتشاش پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز و در میانه سال ۹۸ کشور از بخش عمده ای از تهدیدات دشمن عبور کرده است، گفت: در ابتدای سال گذشته مقام معظم رهبری مدام بر اتکای به نصرت الهی و امیدواری بر حل مشکلات تاکید داشتند و ما امروز می بینیم تحلیل و تدبیر ایشان درخصوص عبور کشور از آن روزهای سخت دقیق و ژرفنگرانه بوده است.

تزلزل در تصمیم گیری، هدف دشمن از «نمایش جنگ»

سردار جلالی با تاکید براینکه راهبرد ترامپ در مدت اخیر فشار حداکثری بر ایران تا مرز جنگ بوده است، یادآور شد: قرار نبود و نیست جنگی صورت بگیرد اما نمایش جنگ از آمریکایی ها با قدرت و شدت زیادی اجرا می­شد تا برخی در داخل در تصمیم گیری های خود دچار تزلزل شوند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها تلاش داشتند یک دوقطبی دروغین معیشت – امنیت به راه بیندازند، افزود: کارزار دروغین جنگ نیز صرفا برای پیشبرد این تاکتیک رسانه ای بود تا مردم فکر کنند معیشت آنها منوط به آن است که ایران در برابر آمریکا کوتاه بیاد.

ایران دست برتر در «جنگ ۵ لایه‌ای» با آمریکا را داراست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه ما امروز با آمریکا در ۵ لایه حساس و راهبردی سیاسی، نظامی، اقتصادی، امنیتی و سایبری درگیر هستیم، گفت: به عنوان یک فرد مطلع می گویم که ایران در جمع این لایه ها دست برتر را داراست که این مهم با هدایت رهبری انقلاب، ایستادگی مردم و مسئولین به دست آمده است.

سردار جلالی در ادامه با بیان اینکه به نظر ما مهمترین میدان جنگ در لایه اقتصادی رقم می خورد، افزود: آمریکایی ها مدعی هستند مدرن ترین جنگ اقتصادی را علیه ایران اعمال می کنند و دلار را تبدیل به یک سلاح جنگی علیه ما و دیگر کشورها کرده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه های نظامی و امنیتی یک اجماع نظر داخلی به دست آمده است و لذا شاهد وحدت رویه هستیم، افزود: با این حال هنوز در میان برخی از مسئولان ادبیات جنگ اقتصادی جا نیفتاده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه ما باید یک برنامه مدون دفاع اقتصادی در کشور داشته باشیم، گفت: مگر در دوران دفاع مقدس مسئولی درخصوص تهدید بودن صدام و حزب بعث شک و شبهه ای داشت که امروز برخی چنگ و دندان نشان دادن دشمن در جنگ اقتصادی را انکار می کنند؟

FATF دیده بان دشمن در جنگ اقتصادی

سردار جلالی با انتقاد از عدم اجماع در خصوص FATF گفت: از نظر ما FATF به عنوان یک مکانیسم به اصطلاح بین المللی نقش دیده بانی را برای دشمن در جنگ اقتصادی ایفا می کند و دشمن با این دیده بان می‌تواند تمام زنجیره تامین مالی کشور را رصد و مطابق با آن اقدام خصمانه کند.

وی با بیان اینکه ما در دوران «دفاع مقدس اقتصادی» هستیم، افزود: شاید در برخی موارد ضعف داشته باشیم اما درسها و عبرتهای این دفاع مقدس مطمئنا ایران را قوی تر، مقتدرتر و باثبات تر خواهد کرد.

ادعای آمریکا مبنی بر نفوذ سایبری به سامانه‌­های زیرساختی ایران یک «بلوف» بود

سردار جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تهدیدات در حوزه سایبری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه «در جنگ سایبری همیشه فاعل مجهول است»، گفت: با این حال آمریکایی ها اخیرا و با صراحت مدعی شده اند که علیه ایران اقدام تخریبی سایبری انجام می دهند.

فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور با بیان اینکه آمریکایی ها چندی پیش مدعی شده بودند در سامانه های زیرساختی ایران نفوذ داشته اند، گفت: این ادعای آمریکایی ها نیز مانند سایر ادعاهایشان صرفا یک بلوف بوده است.

موشک فتوشاپی نمی تواند پهپاد رادارگریز آمریکا را ساقط کند

سردار جلالی با اشاره به اینکه آمریکایی ها بیش از توانمندی هایشان ادعا دارند، گفت: قبلا هم آنها مدعی بودند توان موشکی ایران فتوشاپ است اما انهدام پهپاد رادارگریز آنها در ارتفاع ۵۰ هزار پایی واقعیت را به همه نشان داد.

وی با بیان اینکه ما باید در تمام حوزه های مقابله با دشمن آمادگی خود را ارتقا دهیم و آرایش دفاعی بگیریم، افزود: آمریکا دشمنی خود را با ملت ایران عیان تر از گذشته کرده است و همین عامل باعث شده تا در سطح نخبگان و عموم مردم روحیه آمادگی، دشمن شناسی و اقدام بسیجی پدید بیاید که باید این روحیه حفظ و تقویت شود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سردار جلالی موشک بالستیک توان موشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با موضع صریح سید محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین در حمایت از پاسخ موشکی - پهپادی ایران به اسراییل انتظار افکار عمومی و رسانه ها برای واکنش محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین دیگر بالا گرفت تا جایی که روزنامه هم‌میهن در خبر خود واکنش خاتمی را با سکوت احمدی‌نژاد مقایسه و در تحلیل و سرمقاله رفتار خاتمی را از منتقدان حسن روحانی اصول‌گرایانه تر و اخلاقی‌تر دانسته چرا که اصول‌گرایان منتقد روحانی بی‌توجه به رفتار ترامپ به روحانی می‌تاختند و به نوشته روزنامه حرفه‌ای اصلاح طلب خاتمی اصول‌گرایی اصیل را به نمایش گذاشته است.

بنابر گزارش عصرایران، امروز اما خبر آمده که محمود احمدی‌نژاد گفته «هر کشوری به سایر کشورها غیر قانونی حمله کند باید پاسخ آن را دریافت کند و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.»

هر چند در نگاه اول سخن او در حمایت است اما جمله او در ادبیات اصول‌گرایی و در قالب شعار «اسراییل باید محو شود» نمی‌گنجد زیرا از واژه «کشور» استفاده کرده و قضیه را به حملات دو کشور تقلیل داده در حالی که همه به یاد دارند در موضع رییس جمهور چگونه از محو اسراییل سخن می‌گفت و چه دردسرهای زیادی برای ایران ایجاد کرده بود و حالا پیرانه سر دیپلمات شده است. آنجا که باید دیپمات می‌بود و جز به منافع ملی نمی‌اندیشید غره به درآمد سرشار نفتی در مجامع جهانی شعار می‌داد و هولوکاست را انکار می‌کرد و موجب حساسیت غرب به فعالیت های هسته ای شد و حالا که ملاحظات قبلی فروکاسته دیپلمات شده است!

در سخنان احمدی‌نژاد -و دست‌کم در جملاتی که انتشار یافته ستایش سپاه- هم دیده نمی‌شود و کم مانده مثل آقای کامرون -وزیر خارجه بریتانیا- بگوید «دفاع حق هر کشور است ولی ایران قدری زیاده‌روی کرده است.»

البته مشخص نیست که احمدی نژاد حسب عادت و و بی‌توجه به نکته ایدیولوژیک اصول‌گرایی از لفظ «کشور» استفاده کرده یا به عمد خواسته لحن او سرد و غیر رسمی و از موضع اپوزسیون باشد.

ناگفته نماند ناظران مستقل مانند مقامات ارشد جمهوری اسلامی و رسانه‌های رسمی حساسیت خاصی به این موضوع و کلمه «کشور» ندارند کما این‌که از ایده «دو کشوری یا دو دولتی در این سرزمین» آشکارا حمایت می‌کنند اما چون احمدی‌نژاد تحت تاثیر افرادی چون محمد علی رامین و نادر طالب زاده لحن دیگری داشت و هزینه تراشید این موضوع جلب توجه می‌کند خاصه به این خاطر که کیهان و برخی رسانه‌های اصول‌گرا ذره‌بین برداشته‌اند تا علیه هر که ذره‌ای تشکیک کرد و ادبیات آنان را تکرار نکرد - ولو از شناخته‌شده‌ترین و دل‌سوزترین فعالان سیاسی و مدنی باشند - موضع بگیرند و به روی خود نمی‌آورند برکشیده خودشان چه می‌گوید. هر چند بعید نیست این فقره را هم گردن خاتمی و روحانی بیندازند!

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896328

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم به اوکراین سامانه موشکی پاتریوت می دهد
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیلی‌ها درباره حمله به ایران
  • سردار حاجی‌زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف دشمن رفتیم
  • سردار حق‌طلب: مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ دست‌مان روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • سردار جلالی یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • کاریکاتور/ ادعای پوشکی در خصوص قدرت موشکی!
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران
  • حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است/ حمله دوباره اسرائیل به معنای طراحی یک تهاجم جدید خواهد بود