Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات، در حاشیه همایش دستاوردهای دولت گفت: کسانی که در مناطق شهری زندگی می کنند، طبیعتا از منابع مادی بیشتر منتفع بوده و بازار بهتری برای حوزه  های خدماتی هستند. در گذشته به این حوزه، توجه کمتری می شد یعنی شرکت ها حتی دولت ها متناسب با درآمدها به سرمایه گذاری و توسعه خدمات برای بخش های مختلف اقدام می کردند و این موضوع، باعث ایجاد یک شکاف بین مناطق روستایی و شهری شده و عدالت اجتماعی خدشه دار می شود و در حاشیه شهرها، حاشیه نشینی ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاشیه نشینی تبعات اجتماعی برای مناطق شهری را در پی خواهد داشت و همچنین تبعاتی که همواره ما با آنها مواجه هستیم. به درستی از ابتدای انقلاب اسلامی، بحث توسعه عدالت اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است. دولت های مختلف در این حوزه کار کردند.

وی افزود: دولت یازدهم و دوازدهم هم توسعه زیرساخت های روستایی را مدنظر قرار داده است که آمار ها مشاهده می کنید. در پوشش تلفن همراه که حوزه کاری ما است به صورت متوسط، قبل از دولت یازدهم، سالانه 900 روستا به شبکه تلفن همراه متصل می شدند که این آمار در دولت یازدهم و دوازدهم، سالانه این آمار به بیش از 4900 رسیده که توسعه پوشش تلفن همراه، تقریبا پنج برابر شده است. توسعه شبکه ملی اطلاعات  که تا قبل از سال 92 ، میزان اتصال آن به میزان صفر بوده اما در حال حاضر بیش از 30هزار از 42هزار روستای بالای 20 خانوار ما به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که آمار قابل توجهی است.

وزیر ارتباطات بیان کرد: در حال حاضر بیش از 17 هزار کسب و کار خانگی توسط شبکه ملی اطلاعات، محصولات خود را از طریق یک استارت آپ به نام باسلام عرضه می کنند. این اتفاق خوبی است که روستاییان ما می توانند اقتصاد خود را فعال کنند و زندگی راحتی در روستاها داشته باشند که البته این شکاف وجود دارد و با سرعت و محدودیت های بین المللی و همچنین محدودیت منابع مالی که وجود دارد، عزم رئیس جمهور و و دولت این است که این کاری که با حدت و شدت و تاکید رهبری آغاز شده انشالله به سرانجام و در این دولت به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی پوشش تلفن همراه دولت فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز میسر گردیده است.

به گفته وی، هم‌اکنون شش بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

کد خبر 6080802 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • روایتی از حضور رسانه‌ها و موفقیتی که در برابر رژیم غاصب رقم زد
  • تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • اگر اپراتورها پولی دارند خرج توسعه شبکه کنند
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد