Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای افزایش ارزش افزوده باید برندسازی انجام شود.

به گزارش ایسنا، علی درجانی با بیان اینکه بخش زیادی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی پس از تولید است، اظهار کرد: تولیدکنندگان برای برندسازی باید به بازار هدف دقت داشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۴۰۰ کارخانه شالیکوبی مدرن و سنتی در گیلان وجود دارد که از نظر تعداد و کیفیت جزء استان های پیشرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسانه متخصصان، بیش از ۴۰۰ کارخانه مدرن‌سازی شده و طبق رتبه بندی ارائه خدمات می دهند افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده  ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه داران برای مدرن سازی و بازسازی پرداخت شده است.

وی افزایش بهره‌وری، ارتقاء کیفیت، کاهش ضایعات برنج و قیمت تمام شده محصول را از مزایای بهسازی کارخانه‌های شالیکوبی عنوان و اظهار کرد: در شالیکوبی‌های سنتی ۱۰ درصد برنج به ضایعات تبدیل می‌شود، که با بهسازی شالیکوبی‌ها این میزان به پنج درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات كشاورزي دانشگاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در تکمیل و توسعه طرح‌های اقتصادی، مشکلات زیرساختی و خدماتی آنها را به سرعت رفع کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برق، مشکلات زیرساخت مخابرات، و مسائل زیست محیطی از جمله مشکلات کارخانه سیمان دشت‌روم بوده که معاون اقتصادی استانداری با کمک دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع آنها در بازده زمانی یک ماهه اقدام کند.

وی عنوان کرد: با وجود مشکلات مطرح شده کارخانه سیمان دشت‌روم با تمام ظرفیت در حال فعالیت بوده و حتی مازاد بر ظرفیت اسمی نیز تولید دارد که خبر مسرت‌بخشی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به استعداد منطقه دشت‌روم در حوزه معدن ابراز کرد: با توجه به پتانسیل استان در حوزه معدن نیاز است که سرمایه‌گذاری بیشتری در این منطقه صورت گیرد که با وزیر کار در این زمینه صحبت و رایزنی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در اولین فرصت موضوع توسعه کارخانه و افزایش تولید را در جلسه با وزیر کار مطرح خواهیم کرد، چرا که کارخانه سیمان یاسوج در شرایط خوبی قرار دارد و حتماً باید آن را توسعه و افزایش دهیم. سیمان محصولی است که هم در داخل و هم خارج کشور بازار خود را دارد و به راحتی می توان ارزآوری داشت و جای نگرانی نیست که فکر کنیم محصول روی دست کارخانه بماند.

احمدزاده تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن نیازمند سیمان هستیم و اگر 10 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان آغاز شود نیاز به سیمان فراوانی داریم و چه خوب است که سیمان مورد نیاز در داخل استان تأمین شود. منطقی است وقتی همه شرایط فراهم است به سمت توسعه کارخانه و راه‌اندازی خطوط جدید برویم که خط تولید 3 هزار و 500 تنی راه‌اندازی شده است.

استاندار اولویت جذب نیرو در کارخانه سیمان یاسوج را با نیروهای بومی دانست و گفت: نیروی غیربومی اکیداً نباید در کارخانه جذب شود و در جذب نیروهای بومی اولویت با جوانان جویای کار مناطق دشت‌روم، سپیدار و روستاهای اطراف کارخانه سیمان است.

وی با بیان اینکه در ملاقات های عمومی، مردم از جذب نیروهای غیربومی در این واحد صنعتی گلایه داشتند، تأکید کرد: در جذب نیرو، روستائیان اطراف کارخانه سیمان منطقه دشت‌روم در اولویت باشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه (فیلم)
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • زمان اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • خرید نهال اصلاح شده با قیمت ۲۹ هزار تومان