Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد نوائی لواسانی امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار تامین ارز مسافران عتبات عالیات گفت: پیشنهاد صرافان به بانک مرکزی این است که اجازه دهد صرافان ارز را از صادرکنندگان خریداری کرده و در اولویت‌های ۲۴ به بعد در مصارف ارزی تعیین شده از سوی بانک مرکزی، هزینه نمایند.

دبیرکل کانون صرافان افزود: مشکلات نقل و انتقالات ارزی در عراق وجود دارد و قرار هم نیست که در قالب یک نرم افزار این مشکلات حل شود، بلکه این آغازی برای یک کار بزرگ است که باید آن را ادامه داد؛ اما به هر حال تامین ارز مورد نیاز زوار عتبات عالیات نیز برای ما مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سعید مجتهدی نیز گفت: در فاز اول، نیازهای ارزی مسافران عتبات عالیات به خصوص با توجه به محدودیت های مالی امریکا در بازار عراق و عملیات بانکی این کشور با ایران، برآورده خواهد شد؛ ضمن اینکه در فازهای بعدی چشم انداز این است که بتوان مبادلات ارزی را در قالب کارتی شبیه ویزاکارت یا مسترکارت ساماندهی کرد.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که از ارزهای محلی دو کشور در مراودات مالی استفاده شود و نیازهای ارزی مسافران عراقی به ایران و مسافران ایرانی در عراق برآورده شود.

کد خبر 4702401 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق کانون صرافان قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت بورس تولید نفت بازار سهام جنگ تجاری دلار وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت اصلاح ساختار بودجه قیمت یورو افزايش شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست