Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق مهمان امشب برنامه «طنین»  کانال کردی در خصوص سطح روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق و میزان تحقق توافقات بین دو کشور گفت و گو خواهد کرد.

«طنین» کانال  کردی شبکه جهانی سحر به تهیه کنندگی عبدالجواد رشیدی همچنین درباره افزایش حجم صادرات ایران و عراق و برنامه ریزی های دو کشور برای افزایش تبادلات تجاری به ویزه بخش خصوصی دو کشور با مهمان برنامه گفت و گو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باز شدن مرز خسروی و خانقین و تأثیرات آن بر روی وضعیت اقتصادی مردم استان های کرمانشاه و دیالی نیز موضوعی است که مورد بررسی قرار می گیرد.

چشم انداز افزایش صنعت توریسم بین ایران و عراق با توجه به لغو هزینه های روادید بین دو کشور در طول سال و لغو روادید به عراق در ایام اربعین از دیگر مباحث مورد گفت و گو در این برنامه خواهد بود.

همچنین ارزیابی روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق و نقش ایران در نزدیک سازی دیدگاه های دو طرف و کاهش اختلاف اربیل و بغداد را مهمان برنامه سفیر کشورمان در عراق مورد تحلیل قرار خواهد داد.

مجری امروز برنامه «طنین» عبدالله عابدی است و دستیاری تهیه هم بر عهده علی اکبر اسماعیل زاده  است.

«طنین» هر دوشنبه ساعت 21:30 از کانال کردی شبکه جهانی سحر پخش می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ایران و عراق جمهوری اسلامی ایران عراق فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق

فرزاد پیلتن اظهار کرد: صادرات ایران به جهان در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۹.۴ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۸.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. عراق با ۹.۲ میلیارد دلار و ۱۸.۷ درصد از سهم صادرات کشور پس از چین (۱۳.۹ میلیارد دلار) دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است. امارات (۶.۶ میلیارد دلار)، ترکیه (۴.۲ میلیارد دلار) و هند (۲.۲ میلیارد دلار) نیز در رتبه‌های بعد از عراق قرار داشته‌اند.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ عراق در رتبه اول مقاصد صادراتی ایران در میان کشورهای همسایه قرار داشته است. امارات، ترکیه و پاکستان نیز در رتبه‌های بعدی مقاصد صادراتی ایران در میان کشورهای همسایه بوده‌اند.

پیلتن اضافه کرد: بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد صادرات ایران به عراق در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ بدون احتساب گاز ۷ میلیارد و ۲۹۸ میلیون دلار و با احتساب گاز ۹ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار بوده است.

نماینده ویژه سازمان توسعه تجارت ایران در عراق همچنین در مورد پیش بینی میزان تجارت با عراق در سال ۱۴۰، تصریح کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد ظرفیت افزایش روابط تجاری دو کشور تا دو برابر و به میزان ۲۰ میلیارد دلار طی ۵ سال و افزایش سالانه از جمله در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۵ درصد در حوزه صادرات و ۲۰ درصد در حوزه واردات از عراق وجود دارد.

پیلتن درباره اینکه آیا سرمایه گذاری مشترک با عراق تعریف شده یا خیر، گفت: زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در عراق متنوع در دو بخش دولتی و خصوصی بوده و فرصت‌های دولتی معمولاً توسط نهادهای دولتی ذیربط یا هیأت‌های سرمایه گذاری ملی و استانی عراق منتشر می‌شود که عمدتاً شامل احیا کارخانجات دولتی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، گردشگری، بهداشت و درمان، خدمات شهری و صنعتی بوده و زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری مشترک و بلند مدت دو کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، فرصت‌هایی هم برای همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور وجود دارد که بررسی این فرصت‌ها و قوانین و مقررات مربوط و اطلاع رسانی و پیگیری‌های مورد نیاز با تشکیل کارگروه سرمایه گذاری در سفارت ایران در عراق در دست بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما