Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@03:58:31 GMT

تشعشعات خطرناک برای بدن در ۲ مدل گوشی اپل و سامسونگ

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۶۰۰

تشعشعات خطرناک برای بدن در ۲ مدل گوشی اپل و سامسونگ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، تحقیقاتی جدید نشان می دهد موبایل های پرطرفدار از جمله آیفون ۷ و سامسونگ گلکسی اس ۸  بیش از میزان تعیین شده  در مقررات آمریکا  تشعشعات فرکانس رادیویی منتشر می کنند.

این تحقیقات توسط روزنامه شیکاگو تریبیون و با توجه به راهنمای دولت فدرال درباره میزان تشعشعات فرکانس رادیویی دستگاه های موبایل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فرکانس های رادیویی برای بدن انسان ضرر دارند.

آزمایش های این روزنامه نشان می دهد سطح تشعشعات فرکانس رادیویی آیفون ۷ ، سامسونگ گلکسی اس ۸ و چند مدل دیگر از این دو شرکت بیش از حد تعیین شده است.

تشعشعات فرکانس های رادیویی آیفون حتی از آنچه اپل به طور رسمی اعلام کرده نیز بیشتر است. طبق قوانین کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) میزان تشعشعات فرکانس رادیویی دستگاه های موبایل نباید بیش از ۱.۶ وات به ازای هر کیلوگرم در یک گرم از بافت بدن انسان باشد. در همین راستا FCC مشغول بررسی این موضوع است.

تشعشعات فرکانس های رادیویی هرچند قدرت اندکی دارند اما در پوست انسان نفوذ می کنند و به دی ان ای او آسیب می رسانند. چنین روندی عامل ابتلا به سرطان و بیماری دیگر شناخته شده است.

روزنامه شیکاگو تریبیون آزمایش میزان تشعشعات فرکانس رادیویی را روی ۱۱ مدل از دستگاه های اپل، موتورلا، بلو و سامسونگ در دو فاصله ۵ و۱۰ میلی متری از بافت بدن انسان انجام داد.

این آزمایش ها نشان داد انتشار تشعشعات فرکانس رادیویی آیفون ۷ حدود ۲تا ۴ برابر بیش از  سطح تعیین شده در مقررات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا است. میزان انتشار تشعشعات فرکانس رادیویی سامسونگ گلکسی اس ۸  حدود ۵ برابر بیش از حد تعیین شده بود.

کد خبر 4702515 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: گوشی آیفون سامسونگ موبایل نوآوری فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی هوش مصنوعی امنیت اطلاعات تحقیقات علمی ماهواره شرکت هواوی هوشمندسازی گوشی هوشمند ناسا زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد

طبق اعلام دفتر مقررات صادرات و واردات مقرر شده تا پایان خرداد ماه سال جاری به میزان یک چهارم کل سهمیه سال گذشته مناطق آزاد مطابق فهرست قبلی در سامانه جامع تجارت تخصیص یافته و تقسیم‌بندی سهمیه کل سه ماهه و همچنین سهمیه پوشاک برای هر منطقه به میزان یک چهارم سهمیه سال گذشته توسط دبیرخانه شورایعالی در سامانه ثبت آماری لحاظ شود.

به گزارش ایسنا، نرگس باقری زمردی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به گمرک سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ به مناطق آزاد تجاری-صنعتی را اعلام کرده است.

بر اساس این نامه مقرر شده تا پایان خرداد ماه سال جاری به میزان یک چهارم کل سهمیه سال گذشته مناطق آزاد مطابق فهرست قبلی در سامانه جامع تجارت تخصیص یافته و تقسیم بندی سهمیه کل سه ماهه و همچنین سهمیه پوشاک برای هر منطقه به میزان یک چهارم سهمیه سال گذشته توسط دبیرخانه شورایعالی در سامانه ثبت آماری لحاظ شود.

لازم به ذکر است ثبت آماری برای واردات این اقلام الزامی بوده و با توجه به تغییرات تعرفه‌های جداول کتاب مقررات صادرات و واردات فهرست و سهمیه نهایی حداکثر تا پایان خرداد ماه اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ s24 ultra (۳۰ فروردین) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد