Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@13:28:40 GMT

شب های خاطره، ویژه دفاع مقدس در اردبیل برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۶۱۵

شب های خاطره، ویژه دفاع مقدس در اردبیل برگزار می شود

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل از برگزاری برنامه شب های خاطره، ویژه دفاع مقدس در اردبیل خبرداد و گفت: به منظور تجلیل از ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام محفل نقد و بررسی کتاب های دفاع مقدس نیز هر دو هفته یکبار در اردبیل برگزار خواهد شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، رحمان مجرد معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از اجرای برنامه شب خاطره در اردبیل خبرداد و گفت: نقد و بررسی کتاب های منتشر شده در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز از جمله برنامه های حوزه هنری است که هر ذو هفته یکبار برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌های شب خاطره، ادای دین به شهدای کشورمان است، ادامه داد: کشور اگر آزادی، امنیت و استقلال دارد همه را مدیون ایثار و فداکاری این عزیزان، تمام کسانی که قبل و بعد از انقلاب و با دفاع از حرم، دین خود را ادا کرده و جان و مال خود را در راه این آرمان‌‎ها فدا کردند، است. مجرد  به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حوزه هنری پیش از ابلاغ گام دوم در همان مسیر، حرکت کرده بود و امروز هم از اهمیت این بیانیه غافل نبوده و براساس آن فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.  معاون فرهنگی هنری حوزه هنری اردبیل با بیان اینکه امروز باید با هم افزایی بتوانیم گام‌های بلندی را برای مردم و برای کشور عزیزمان برداریم گفت: شب خاطره‌ای ابتکاری و ماندگار است تا با نگاه کاربردی و درست از تجربه‌های گذشته  گام‌های استواری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس در آینده برداشته شود.   انتهای پیام/ج

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، رضوان باقلاچی در دیدار مسئولان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجدمحور است که این امر مهم را کانون‌های فرهنگی مساجد محقق کردند و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم است.
وی افزود: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می‌دهد که مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش مهمی در فرآیندهای مختلف داشتند و توانستد اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان‌های مختلف سیاسی ایجاد کنند و امروز نیز باید نوجوانان و جوانان را در سنگر مسجد پرورش دهیم.
باقلاچی با اشاره به اینکه اقدام‌های پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است، اضافه کرد: باید مساله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان استان اردبیل مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: امروز فعال فرهنگی و یا کانونی می‌تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت‌های خود را به سایر کانون‌ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون‌ها را نیز فراهم کند.
مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان، تشریح کرد: مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد این استان در سال جاری عملیاتی کردن کانون‌های تربیت‌محور با حضور نوجوانان و جوانان محله‌های کم‌برخوردار است.
مصطفی آمون، اجرای ویژه برنامه جشن طلایه‌داران شکوه ایران زمین همزمان با دهه کرامت را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان اردبیل همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) به مدت ۱۰ روز در نقاط مختلف با برپایی برنامه‌های متنوع تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) رقم خواهم خورد.
وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان اردبیل هستند، یادآور شد: همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در برنامه‌های کانون‌های مساجد ضروری است و می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند که باید مسئولان به این موضوع دقت نظر بیشتری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس