Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آهنچیان با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص کیفی سازی آموزش در دانشگاه ها به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد گفت: رابطه بین ورودی و خروجی یک نظام آموزشی یک رابطه مستقیم است و هرچه ورودی های ما از یک غناء و یا توانایی علمی بیشتری برخوردار باشند، امکان اینکه ما در فرآیند آموزش موفق تر بوده و روی آنها اثر بگذاریم بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ورودی های ما، خروجی های نظام قبلی هستند و بنابراین این نظام های پیوسته آموزشی می توانند تضمین کنند که ورودهای یک مقطع تحت تأثیر دانش آموختگان مقطع قبلی خود هستند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم گفت: البته این موضوع فقط به نظام آموزشی ما اختصاص ندارد و از طرفی نیز نمی توانیم دست روی دست گذاشته و بگوییم مقاطع قبلی باید کار خود را خوب انجام می دادند. یک روش هایی برای افزایش کیفیت در این مقاطع وجود دارد که می توان به استفاده از دستیاران آموزش در کنار اساتید اشاره کرد که یک استاد در کنار خود برای کیفی سازی، دستیار آموزش بکار می گیرد.

وی با بیان اینکه معمولاً دانشجویان وقتی از یک مقطع به مقطع دیگر وارد می شوند با یک افت مواجه می شوند ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌ها یک استاد راهنما از ترم یک نظام تحصیلی کنار دانشجو بوده و مسیر تحصیلی را به دانشجو نشان می دهد.  

مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تصریح کرد: در دانشگاه ها یک مراکزی تحت عنوان مراکز یادگیری راه اندازی شده که دانشجو می تواند خارج از کلاس به آنجا مراجعه کرده و با استفاده از مشاوران این مراکز، مشکلات آموزشی خود را حل کنند.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد دیگر افت تحصیلی دوره کارشناسی نباید وجود داشته باشد. تمام دروس و برنامه ریزی ها ثابت است و دانشجویان باید ملاحظه کرده و آمادگی داشته باشند تا دچار افت نشوند.

به گزارش مهر، اخیرا معاون آموزشی وزارت علوم از نارضایتی دانشگاه‌های برتر کشور از شیوه جذب و کیفیت ورودی‌های کارشناسی ارشد خبر داد که می توانید متن کامل این خبر را در اینجا بخوانید.

کد خبر 4702565 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران کنکور 98 سازمان سنجش انتخاب رشته دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی حسین توکلی دانشگاه پیام نور وزارت بهداشت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون آزمون - استعداد درخشان) سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجو پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به درخواست دانشکده مطالعات جهان و بر اساس مجوز ایجاد رشته و پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در دوره کارشناسی ارشد، این دانشگاه از بین دانشجویان مقطع کارشناسی، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در رشته مطالعات چین؛ نظام قدرت جهانی؛ جهانی شدن و فرهنگ، از طریق استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد.

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۲.ut.ac.ir، سپس روی قسمت پذیرش داوطلبان استعداد درخشان کلیک نمائید. پذیرش و ثبت نام از تاریخ ۰۵/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ ‬ لغایت ‬ ۲۱/‏۰۲/‏۱۴۰۳ ‬ خواهد بود.

**تذکرات مهم

رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی متقاضی مرتبط باشد.
داوطلبان فقط در یک رشته می‌توانند ثبت نام نمایند.
تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد، مجاز نیست.
مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.
پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.
شناسه کاربری و گذرواژه خود را که در سامانه تعریف نموده‌اید برای تکمیل ثبت نام و اعلام نتایج یادداشت نمائید.
نیاز به تکمیل شماره مجوز نامه در فرم ثبت نام الکترونیکی نیست و در تأیید آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان