Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو مقام ارشد کاخ سفید تایید کرده اند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هنوز دستوری برای مجبور کردن شرکت های فناوری آمریکایی برای خروج از چین صادر نکرده است.

علیرغم جنجال رسانه ای گسترده در مورد خروج قریب الوقوع شرکت های فناوری آمریکایی از چین به دستور ترامپ، هنوز هیچ فرمان عملیاتی و واقعی در این مورد صادر نشده و لذا فعلا قرار نیست چنین رویدادی اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته لری کادلو مدیر امور اقتصادی کاخ سفید در حال حاضر هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده، هر چند در نهایت کاخ سفید از اختیارات کافی برای وادار کردن شرکت های فناوری آمریکا به خروج از چین برخوردار است. اما در حال حاضر کار خاصی در این زمینه انجام نشده است.

وی افزوده است: رئیس جمهور امریکا این مساله را به شرکت های فناوری پیشنهاد کرده و این چیزی است که وی در اشکال مختلف و در موقعیت های مختلف به شرکت های فناوری گوناگون گفته است. ترامپ از این شرکت ها خواسته تا فعالیت های تجاری خود را به خارج از چین منتقل کنند و زنجیره گردش اقتصادی خود را در این کشور نگه ندارند.

به نظر می رسد دشواری ها و تبعات ناشی از خروج شرکت های فناوری امریکا از چین و امکان مقابله به مثل چین و نیز ضربه اقتصادی متقابل چنین کاری برای اقتصاد آمریکا باعث شده تا ترامپ در عمل قصد خود برای وادار کردن شرکت های فناوری آمریکا به خروج از چین را عملی نکند و در این زمینه نیز بی سروصدا دست به عقب نشینی بزند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یعثوب نژاد محمد گفت: بیمه اجباری مجدد شاغلین فصلی و ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر که از مزایای درمان روستایی و عشایری استفاده کرده و زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه هستند، نزد سازمان تامین اجتماعی لازم نیست.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در پانزدهم اسفندماه ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده که متاسفانه تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

او با اشاره به رفع قوانین مخل کسب و کار در استان افزود: از ۷۰ مورد قوانین مخل کسب و کار ۲۱ مورد در سال گذشته شناسایی شد که از این تعداد ۱۷ مورد مصوب و مابقی نیز قرار است تا آخر اردیبهشت ماه امسال تسهیل و به استان ابلاغ شود.

نژاد محمد با بیان اینکه تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۶ مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها در این استان صادر شده است، گفت: ۵۲ هزار و ۸۰۶ درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان در درگاه ملی مجوزها ثبت شده بود که از این تعداد تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۶ مجوز صادر شده است.

او تصریح کرد: علاوه بر این ۲ هزار و ۹۰ متقاضی از درخواست خود انصراف داده، ۴۴ درخواست باطل و مابقی درخواست‌ها هم در مرحله استعلام، تایید و تکمیل مدارک برای صدور مجوز است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: ۸۱ درصد مجوزهای صادر شده در این استان در بازه زمانی مقرر در درگاه ملی مجوزها و ۱۹ درصد خارج از مهلت قانونی مقرر صادر شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • رقیب آمریکایی کنار کشید؛ زارع شانس اصلی طلای المپیک
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ