Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:37:12 GMT

۲درخواست معاون شهردار تهران از نوبخت

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۹۰۸

۲درخواست معاون شهردار تهران از نوبخت

به گزارش خبرنگار مهر، پورسیدآقایی در مراسم افتتاح ایستگاه های بسیج و میدان محمدیه در خط ۷ مترو که  پیش از ظهر امروز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد، گفت: واقعیت این است که در زمان تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶ بحث‌های بسیاری مطرح شد، اما در آن زمان به صراحت بیان کردم که هیچ دلیلی جز ناامنی و تکمیل نبودن خطوط برای این اخذ این تصمیم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده ما، هیچ قصد سیاسی را نباید در کار مردم دخالت داد و قطعاً ما از این امر پرهیز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز راه اندازی خطوط مترو با ایمنی کامل و سرفاصله استاندارد قطارها انجام می شود، ادامه داد: تا قبل از تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶، دو هزار میلیارد برای ایجاد آن هزینه شده بود، اما از روزی که مجبور به تعطیلی این خط شدیم تا به امروز هزار میلیارد تومان دیگر هزینه شده است. این هزار میلیارد در دوره‌ای هزینه شد که کشور درگیر یک جنگ اقتصادی است. باید بپذیریم که در کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با ابرقدرت های اصلی جهان هستیم و در این شرایط توسعه مترو با تکیه بر توان داخلی صورت گرفت.  

پورسیدآقایی تصریح کرد: واقعیت این است که انجام اقدامات زیربنایی در اغلب کشورها در دوران سخت اقتصادی تعطیل می‌شود تا کشور امور جاری خود را بگذراند، اما ما باتکیه بر توانایی‌های داخل کشور توانستیم اقدامات زیربنایی را هم ادامه دهیم.  

به گفته‌ معاون شهردار تهران در زمان تعطیلی خط ۷، قطارها با سرفاصله ناایمن ۳۵ دقیقه افتتاح شدند، اما امروز این سرفاصله ۱۲ دقیقه شده است و اقدامات بسیاری برای راه اندازی مجدد آن صورت گرفته است.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه فروردین امسال ۹ کیلومتر از خط ۶ افتتاح شد، تصریح کرد: همچنین قرار است هر ماه یک ایستگاه به ایستگاه های خط ۷ اضافه شود.

وی ضمن قدردانی از مدیران دوره قبل شهرداری گفت: اگر آن هزینه کردها نبود امروز نمی‌توانستیم شاهد بهره برداری از این خط باشیم و نباید تلاش‌های یکدیگر را تخریب کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید براینکه از این پس لازم است که تمرکز بیشتری روی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشیم، تصریح کرد: بنا به دستور آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، از محل منابع تبصره ۱۸ به زودی منابعی برای تأمین واگن‌های جدید در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت. این دستور کمکی برای حل معضل ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد بود.  

پورسیدآقایی اضافه کرد: در سال جاری برای توسعه مترو، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با موافقت وزارت کشور دریافت کرده‌ایم، اما نکته این است که اوراق مشارکت هرسال را سال بعد می توان به منابع تبدیل کرد. اگر دستگاه‌های ذی ربط از جمله سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی کمک کنند که اوراق مشارکت سال ۹۸ را در همین سال به دست بیاوریم، کمک بسیاری به توسعه خطوط مترو خواهد بود تا اینکه یک فاصله یک ساله ایجاد شود.   

به گفته معاون شهردار تهران در صورت تامین بودجه اوراق مشارکت سال ۹۸، رقم مذکور در کنار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حاصل از فروش اوراق مشارکت در سال ۹۷، امکان سرمایه گذاری بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی در مترو را فراهم می کند.  

پورسیدآقایی با بیان اینکه باید علاوه برمترو به اتوبوسرانی نیز توجه شود، تصریح کرد: وضعیت امروز اتوبوسرانی، وضعیت مناسبی نیست و اتوبوس‌ها سنی بیش از ۱۰ سال دارند و باید اتوبوس‌های نوساز جایگزین شوند.  

معاون شهردار تهران بیان کرد: در قالب طرح نوسازی که از جانب دولت پیشنهاد شده، ۱۹هزار دستگاه اتوبوس برای شهرهای کشور باید خریداری شود اما از آنجایی که راهبری این طرح، ملی است سازمان‌های ذی ربط باید ورود پیدا کنند و پیشنهاد کرد سازمان برنامه و بودجه محوریت این موضوع را بر عهده گیرد.

پورسیدآقایی یادآور شد: بعد از گذشت یک سال و نیم از بحث طرح نوسازی هنوز یک دستگاه اتوبوس در قالب این طرح تامین نشده است، درصورتی که رییس جمهور تأکید بسیاری بر اجرای آن دارد.

کد خبر 4702616 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران حمل و نقل شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی شورای شهر تهران پیروز حناچی نیروی انتظامی قوه قضاییه سازمان حج و زیارت پلیس راهور حج تمتع 98 وضعیت معابر سید جواد حسینی بنیاد شهید و امور ایثارگران مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: طرح بازسازی این حسینیه در سازمان نوسازی شهر تهران تصویب شده بود و مقررشد از ۱۴ اردیبهشت با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، مرحله اول بازسازی این حسینیه آغاز شود.

وحیدرضا انارکی افزود: این حسینیه را که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد و در آثار ثبت ملی کشور ثبت شده است، حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث کرده که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده حفظ شود.

شهردار منطقه ۱۲ گفت:این تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود در سه مرحله شامل اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت‌های جزیی و تاسیساتی به کمک سازمان نوسازی شهر تهران بازسازی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ
  • نوبخت سالروز تاسیس سپاه را تبریک گفت
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • نوبخت سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت
  • عکس متفاوتی که نوبخت به مناسبت روز سپاه منتشر کرد