Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صدراعظم آلمان طی سخنانی پس از اجلاس روز گذشته سران گروه هفت در فرانسه، در مورد سفر «محمد جواد ظریف» اظهار نظر کرده و گفت:مذاکرات گروه هفت و وزیران خارجه دو کشور ایران و فرانسه اتفاقاتی بوده که به طور موازی در فرانسه انجام گرفته است.

نشریه اشترن آلمان گزارش داد:«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی سخنانی به موضوع سفر «محمد جواد ظریف» به فرانسه همزمان با برگزاری نشست سران گروه هفت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در مورد سفر وزیر امور خارجه ایران به بیاریتز فرانسه گفت: این سؤال وجود دارد که آیا می توان راهی برای جلوگیری از تشدید تنش ها پیدا کرد یا نه؟، زیرا اگر هیچ اتفاقی نیفتد باید از آن ترسید که ایران در ماه سپتامبر حتی بیشتر از برجام خارج شده و تعهداتش را کاهش دهد.به گفته وی این اقدام حرکتی به عقب بوده و نگاه داشتن ایران در توافق هسته ای مستلزم مذاکرات بیشتر با این کشور خواهد بود.

صدراعظم آلمان تاکید کرد که این مسئله، موضوع گفتگوهای دیروز در بیاریتز بوده و همزمان با اظهارنظر شرکت کنندگان در نشست گروه هفت، گفتگوهایی نیز بین وزیران امور خارجه فرانسه و ایران انجام شده است.وی با این حال یادآور شد که مذاکرات گروه هفت و وزیران خارجه دو کشور اتفاقاتی بوده که به طور موازی در فرانسه انجام گرفته و به هم مرتبط نبوده است.

مرکل همچنین به صورت تلویحی گفت که از موضوع سفر ظریف به فرانسه در آخرین لحظات مطلع شده و برنامه ای برای این سفر وجود نداشته که بخواهد در موردش صحبت کند.در همین رابطه شبکه دویچه وله نوشت: آنچه درباره سفر ظریف می‌توان گفت این است که این سفر به دعوت فرانسه انجام گرفته و برای بسیاری از شرکت‌کنندگان غیرمنتظره بوده است. ازجمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که گفته است که سفر ظریف به محل اجلاس برای او غیرمنتظره بوده است. اما او تأکید کرده که دیدار ظریف با وزیر خارجه فرانسه ربطی به اجلاس گروه هفت ندارد.

پیش از سفر ظریف به بیاریتز رئیس جمهور فرانسه میزبان گروه ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) اعلام کرده بود که سران این گروه بر سر کاهش تنش با ایران توافق کردند. مکرون اما اعلام کرد که او ماموریت رسمی از طرف گروه ۷ را ندارد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز گذشته (یکشنبه) به دعوت "ژان ایو لودریان" همتای فرانسوی اش وارد شهر بیاریتز فرانسه محل برگزاری اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان( گروه ۷) شد.وی در این شهر با رئیس جمهوری و وزیر خارجه فرانسه دیدار کرده و پس از آن جلسه توجیهی مشترکی با انگلیس و آلمان برگزار کرد.

برجام و تلاش برای حفظ آن یکی از مهمترین موضوعات رایزنی‌ها در این نشست در بیاریتز بوده است و در این راستا، امانوئل مکرون رئیس‌ جمهوری فرانسه دیدارهایی در حاشیه این اجلاس با سران کشورهای حاضر در این نشست از جمله دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا داشته است.
ظریف روز جمعه (اول شهریورماه )هم به دعوت رسمی فرانسه و برای بررسی آخرین وضعیت پیشنهاد مطرح شده از سوی فرانسه به پاریس رفت و با مکرون و لودریان دیدار و گفت‌ و گو کرد.

چهل و پنجمین اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه ۷» روز گذشته (شنبه) در اقامتگاه تفریحی بیاریتز فرانسه آغاز بکار کرد.ریاست اجلاس «گروه ۷» را که از ۲۴ تا ۲۶ آگوست (دوم و سوم شهریور) برگزار می شود، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرکل برجام مذاکرات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ بدهد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر به اسرائیل گفته است واضح است که اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ دهد.

کامرون در این سفر با ابراز امیدواری گفته که واکنش اسرائیل در عین شدید بودن، «هوش‌مندانه» باشد و تنش‌ها در منطقه را به کم‌ترین میزان ممکن کاهش دهد.

از سوی هم وزیر خارجه بریتانیا بر لزوم وضع «تحریم‌های هماهنگ» علیه ایران تأکید کرد و هشدار داد بریتانیا می‌تواند اقداماتی فراتر از این انجام دهد.

او همچنین افزود که ایران  باید پیامی «صریح و واضح» از سوی گروه جی-۷ دریافت کند.

گفتنی‌ست که حمله ایران به اسرائیل تاریخ (۲۵ حمل) توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی نیرو‌های مقاومت اسلامی عراق، حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها با نام عملیات «وعده صادق» آغاز گردید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروه ۷: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم
  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را رهگیری کردیم
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ بدهد
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • سفر وزیر خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها