Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@09:01:30 GMT

کلاهبرداری اینترنتی با موضوع صدور ویزا

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۹۳۴

کلاهبرداری اینترنتی با موضوع صدور ویزا

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی (صدور ویزا) خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده در شبکه اجتماعی اینستاگرام اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کرد. تاریخ انتشار: 14:04 - 04 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۵۸۸

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با حضور آقایی ۴۲ ساله ساکن تهران در پلیس فتا و طرح شکایتش بیان کرد در شبکه اجتماعی اینستاگرام با کانالی به اسم parvaz آشنا شدم کانال فوق ازگرفتن ویزا در کمترین مدت زمان تبلیغ کرده بود من هم اغفال شدم و طی ارتباط در قسمت دایرکت با مدیر کانال، درخواست ویزا برای یکی از کشور‌های اروپایی نمودم و پس از تکمیل فرم‌های ارائه شده توسط مدیر کانال در ابتدا مبلغی جزئی جهت ثبت نام اولیه از طریق درگاه بانکی مندرج در کانال برای مدیر کانال واریز نمودم، ولی ناگهان کمتر از چند دقیقه متوجه سرقت مبلغ ۶۳ میلیون ریال از حساب بانکی شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی ادامه داد: بررسی و تجسس‌های پلیس در این باره آغاز شد و کاراگاهان متوجه شدند که متهم با ایجاد کانال فوق در پشت پرده اقدام مجرمانه خود را انجام می‌دهد ایشان با طراحی درگاه بانکی جعلی، افراد متقاضی را به این صفحه هدایت نموده و برای ثبت نام اولیه مبلغی ناچیز از آن‌ها می‌گیرد، ولی درواقع دامی برای متقاضیان خود پهن نموده است و به محض ثبت نام و درج اطلاعات بانکی کاربر در اولین فرصت از طریق اینترنت اقدام به سرقت حساب بانکی افراد می‌کند.

وی در ادامه گفت: موضوع با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای هماهنگ شد و پس از تلاش ماموران، متهم که مردی ۳۷ ساله و ساکن تهران بود مورد شناسایی قرار گرفت و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس انتقال یافت.

سرهنگ کاظمی بیان داشت: با انتقال متهم به پلیس، و دعوت از شاکی، متهم راهی جزء اعتراف نداشت و گفت برخی از کاربران به دنبال گرفتن ویزا و سفر به کشور‌های اروپایی هستند و من هم این فرصت را مغتنم شمرده با ایجاد کانالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به جذب و فریب کاربران نمودم و سپس با ایجاد صفحه‌ای شبیه سازی شده به درگاه بانکی یکی از بانک‌های داخلی وگرفتن مبلغی کم جهت ثبت نام متقاضیان اقدام به سرقت موجودی از حساب وی کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خاتمه به کاربران متذکر شد: بهترین راه و مطمئن‌ترین راه برای ثبت نام و درج اطلاعات خود از طریق مبادی قانونی و معتبر و سایت‌های دولتی که دارای مجوز می‌باشند است لذا نباید با پشنهادات واهی و گول زننده افراد شیاد، خود را در دام آن‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویزا کلاهبرداری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کلاهبردار خرید و فروش خودرو به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در شهرستان آبادان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آن‌ها را جلب و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آن‌ها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان شناسایی شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 747236

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است