Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:03:04 GMT

اذعان نشریه آمریکایی به شکست سیاست خارجی ترامپ

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۹۹۳

اذعان نشریه آمریکایی به شکست سیاست خارجی ترامپ

این نشریه آمریکایی در گزارش روز گذشته(یکشنبه) خود آورده است: گزارش ها نشان می دهد که گروه تروریستی داعش بار دیگر در عراق و سوریه تقویت شده است. همزمان، کره شمالی در چند هفته  گذشته  چندین آزمایش موشکی انجام داده که تا قبل از مذاکرات ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بی سابقه بوده است.

شکست داعش و مذاکره با کره شمالی دو موضوعی است که ترامپ در کمپین های انتخاباتی و در پیام های توئیتری خود از آن به عنوان دستاوردهای بزرگ یاد می کند و عقبگرد از چنین پیشرفتی می تواند پیام انتخاباتی او را مغشوش کرده و خوراک تبلیغات رقبای دموکراتش را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«توماس رایت» کارشناس ارشد اندیشکده آمریکایی بروکینگز، در این زمینه گفت: ترامپ بدنبال مقابله با دموکرات هایی است که می  گویند سیاست های او در مقابل چین کاملا قلدرمابانه است. او می خواهد به آنها پاسخ دهد که یک معامله گر است و در حال مذاکرات دوباره درباره نقش آمریکا در جهان است.

از ژوئیه (تیر) گذشته تاکنون، کره شمالی هفت آزمایش موشکی کوتاه برد را انجام داده که آخرین آنها روز شنبه به وقت محلی رخ داد.

پیونگ یانگ این آزمایشات را به نشانه اعتراض در مقابل مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام داد. این مانورها تاکنون کاهش یافته اند تا به ناامیدی در قبال به اصطلاح دیپلماسی ترامپ درمقابل کره شمالی منجر نشود.

با وجود دیدار ترامپ و «کیم جونگ اون» در ژوئن (خرداد) گذشته در شبه جزیره کره هنوز مذاکرات در سطح کارگروه ها از سرگرفته نشده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره آزمایش های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی و تایید کرده که مذاکرات به سرعتی که امیدوار بودیم، پیش نرفته است.

ترامپ نسبت به این آزمایش ها بی اعتنا بوده زیرا شامل موشک های بالستیک میان قاره ای که ممکن است خاک آمریکا را هدف قرار دهند، نمی شود.

آزمایش چنین موشک هایی می تواند تعهدات کیم جونگ اون را در اولین نشست او با ترامپ نقض کند.

اما در خاورمیانه شواهد نشان می دهند که داعش فقط چند ماه بعد از اعلام پیروزی ترامپ علیه این گروه تروریستی قوت گرفته است.

هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که «داعش بار دیگر در عراق و سوریه قوت گرفته است».

گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا نیز نشان می دهد که در چند ماه گذشته داعش در عراق تقویت شده و بار دیگر در سوریه تجدید قوا کرده است.

این گزارش نتیجه گرفت که کاهش سربازان آمریکایی به این معنا است که ایالات متحده فاقد منابع لازم برای نظارت بر اردوگاه های پناهندگان است؛ مکان هایی که داعش احتمالا به دلیل فقدان امنیت برای جذب نیرو و ارتباط دوباره با نیروهایش که از صحنه جنگ متواری شده اند، استفاده می کند.

در بحث افغانستان نیز با توجه به حملات اخیر به یک جشن عروسی در کابل که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، این گروه تروریستی تلاش می کند اطمینان دهد که در این کشور نیز همچنان حضور دارد.

نامزدهای دموکرات انتخابات آمریکا، سیاست خارجی ترامپ را مورد انتقاد قرار داده اند.

 در دیدار ژوئن ترامپ با کیم جونگ اون، پیشگام شدن ترامپ  در این مذاکرات جنجال هایی را برانگیخت و جو بایدن رقیب اصلی دموکرات ترامپ در انتخابات اقدامات رئیس جمهور را محکوم کرد و گفت او بیشتر نگران کسب اعتبار برای خود است و به دنبال دستاوردی به نفع مردم آمریکا نیست.

به تازگی نیز «کامالا هریس» سناتور دموکرات و نامزد انتخابات آمریکا در توئیتی نوشت: می توانیم این را به شما بگویم که اگر رئیس جمهور بشوم نامه عاشقانه با کیم جونگ اون رد و بدل نمی کنم.

ترامپ بد نبال یک پیروزی بزرگ در سیاست خارجی در آستانه انتخابات است و از این رو دولت او در به نتیجه رسیدن مذاکرات با طالبان که منجر به خروج آمریکا از افغانستان خواهد شد، تعجیل دارد.

«اندی کریسر» مدیر شرکت لابی گری «گلوبال نویگیتورز» که با تیم انتقالی ترامپ درباره مسائل امنیت ملی همکاری داشته است، گفته است: تا وقتی افغانستان، کره شمالی و دیگر مسائل سیاست خارجی همچون مساله ایران حل نشده باقی مانده است، این مسائل همچنان می توانند بر کمپین ترامپ تاثیر داشته باشند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟

به گزارش جمهوری اسلامی، هنوز این سوال مهم که چرا داعش از ابتدای تاسیس تاکنون حتی یک تیر به سوی اسرائیل شلیک نکرده و هیچ موضعی علیه رژیم صهیونیستی نگرفته و در 6 ماه و نیم گذشته که این رژیم در غزه مرتکب جنایات جنگی و نسل‌کشی می‌شود حتی یکبار آن را محکوم نکرده، همچنان از مهم‌ترین سوال‌های سیاسی در سطح منطقه خاورمیانه و بین‌المللی است.

این روزنامه سپس نوشته است: جواب اینست که رژیم صهیونیستی از بانیان تاسیس داعش است که با همکاری آمریکا آن را فعال کرده است. یکی از نمونه‌ها اینست که یکی از فرماندهان داعش در لیبی به نام «ابوحفص» پس از دستگیری با کشف شدن اسناد و مدارکی که به همراه داشت معلوم شد یک تبعه اسرائیلی به نام «بنیامین ایفریم» است که در یکی از واحدهای ویژه موساد فعالیت می‌کرد و ماموریت دارد اوضاع لیبی را به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا جهت‌دهی کند. عکس این شخص همراه با سند عضویتش در موساد در رسانه‌ها منتشر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عذرخواهی داعش از اسرائیل به خاطر یک اشتباه اسرائیل خواهان ائتلاف بین المللی علیه داعش شد

دیگر خبرها

  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • نایکی پیشنهاد بالاتر می‌دهد؛ غول آمریکایی نمی‌خواهد بازار پرسود بارسلونا را از دست بدهد
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا جنگ غزه
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ