Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «مرتضی اکبری» روز دوشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان سرپرستی بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی در اراک، افزود: نرخ بهره تسهیلات این موسسه بین صفر تا چهار درصد متغیر است.

وی ادامه داد: بیش از 750 هزار نفر امسال از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران بهره مند شدند و پیش بینی می شود تا پایان سال بین یک میلیون و 500 تا یک میلیون 800 هزار نفر از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، سقف تسهیلات این موسسه را تا 400 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این نهاد مالی سال گذشته 130 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بیش از یک میلیون و 230 هزار نفر پرداخت شد.

اکبری اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در پنج ماه گذشته، 10 هزار تسهیلات اشتغال با مشارکت بنیاد برکت پرداخت کرد و امسال نیز حمایت از 20 هزار شغل جدید به این موسسه تکلیف شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته هشت هزار منزل روستایی با تسهیلات ارزان قیمت بانک قرض الحسنه مهر ایران مقاوم سازی و بهسازی شد و امسال نیز مقاوم سازی 20 هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار این بانک قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: این بانک 530 شعبه در نقاط مختلف کشور دارد که بیش از سه هزار نیروی انسانی جوان در این شعب به مردم خدمات رسانی می کنند. 

اکبری ادامه داد: مجموع اعتبارات بانک قرض الحسنه مهر ایران 210 هزار میلیارد ریال است که حدود 200 هزار میلیارد ریال از این اعتبار به عنوان تسهیلات با نرخ بهره صفر تا چهار درصد به مردم پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: با وجود نرخ بهره بسیار پایین بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به دیگر بانک ها و موسسات مالی کشور، نه تنها تمام هزینه های این بانک از همین محل تامین شده بلکه هر ساله سودآوری چشمگیری نیز داشته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، متوسط معوقات بانکی در سطح بین الملل را 2 درصد عنوان کرد و افزود: در کشور ما معوقات بانکی بین 10 تا 15 متغیر است اما معوقات بانک قرض الحسنه مهر ایران کمتر از یک درصد برآورد می شود.

اکبری اظهار داشت: به زودی با حذف کاغذ، تمامی فرآیندهای افتتاح حساب، پرداخت ها، دریافت مداراک مشتریان و بایگانی در بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی نیز گفت: این بانک در استان 18 شعبه دارد و مجموع اعتبارات تمامی شعب نیز 6 هزار و 700 میلیارد ریال است که تا کنون هفت هزار و 100 میلیار ریال به عنوان تسهیلات به مشتریان پرداخت شده است.

«عظیم حسین آبادی» افزود: مجموع معوقات بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی یک و سه دهم است و کمترین مطالبات معوق بانکی در استان مرکزی مربوط به این بانک است.

وی در خصوص ساختمان سرپرستی بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی گفت: عملیات ساخت این مجتمع در زمینی به مساحت 365 متر مربع و زیربنای 18 هزار متر مربع در هفت طبقه از سال 1396 آغاز شد. 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران کشور گفت: مجموع هزینه دریافت زمین و ساخت این ساختمان حدود 150 میلیارد ریال برآورد می شود.

بانک قرض الحسنه مهر ایران فعالیت خود را از سال 1396 در کشور آغاز کرده است.

استان مرکزی 12 شهرستان و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.

3017/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد

جام جم آنلاین اصفهان؛ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین تعداد وام پرداختی در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد.

این بانک در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۸۵۰هزار فقره وام پرداخت کرده است. وام‌های پرداختی بانک در سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۳ میلیون فقره بوده است.

برای دومین سال پیاپی است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق می‌شود بیشترین تعداد وام‌های پرداختی در سطح شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است مبلغ وام‌های پرداختی بانک نیز با رشد ۸۸درصدی در سال گذشته به مبلغ ۲۱۴ همت رسیده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان