Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آمارهای مرکز آمار در رابطه با تغییرات قیمت مصرف کننده در مردادماه سال جاری در استان‌های کشور نشان می‌دهد که بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارها مربوط به استان لرستان با ٢.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ٠.٤ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٦ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٥٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٣٤.٦ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٢.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کردستان (٥٠.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (٣٥.٧ درصد) است.

همچنین در مرداد ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٧٩,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٧ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان با ٣.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ٠.٤ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٠.٨ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام (٥٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٣٢.٥ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای شهری به عدد ٤١.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان ایلام (٥٠.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (٣٥.٤ درصد) است.

در مرداد ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ١٨٧,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٣ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان لرستان با ٢.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان همدان با ١.٠ درصد کاهش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٤٦.١ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٥٩.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٤٠.٦ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٦.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کردستان (٥٥.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ البرز (٣٩.١ درصد) است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تورم مرکز آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟

مجید رضوی از خوانندگان جوان کشورمان در سال ۱۴۰۲ با ۲۶۷ نوبت اجرای زنده، رکورد بیشترین تعداد اجرا در این سال را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موضوعی که موسیقی ایران در سال ۱۴۰۲ را متمایز از دیگر هنرها می‌کرد رونق کنسرت‌ها بود و بر همین اساس ۷ سالن تهران و سالن‌های شاخص شهرستان‌ها سال پر رفت‌وآمدی را از سر گذراندند؛ در این یک سال شاهد بودیم که در تمام گونه‌های موسیقی بلیت کنسرت‌ها در کمترین زمان ممکن به فروش می‌رفت و سانس‌ها افزوده می‌شد.

مدت‌هاست که میانگین کنسرت ماهانه کشور، نزدیک به ۵۰۰ نوبت اجراست؛ اجراهایی که اگر بخواهیم ظرفیت میانگین سالن‌های آن را ۲۰۰۰ صندلی در نظر بگیریم، به عدد ۱ میلیون مخاطب می‌رسیم که به‌طور قطع یک شاخص آماری قابل قبول به حساب می‌آید؛ از سویی اضافه شدن فرهنگسرای بهمن به سالن‌های کنسرت پاپ برای جشنواره موسیقی فجر استقبال مردم را بیش از پیش کرد و ۱۴۰۲ برای خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی روزهای خاطره‌انگیزی را برای آن‌ها رقم زد.

سال ۱۴۰۲، برای اجراهای پاپ کشور، یک سال خوب بود و بر همین اساس تعدد اجراها در کنار وفور سبک‌های مختلف سبب شد تا مخاطبان به راحتی کنسرت مورد علاقه خود را انتخاب کنند؛ در سالی که کنسرت‌های پاپ، رکورد خوبی را به لحاظ کمیت شاهد بود، مجید رضوی بیشترین اجرا را در اختیار خود قرار داد؛ طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، مجید رضوی موفق شد تا در سال جاری، ۲۶۷ اجرای داخلی را تجربه کند، یعنی اگر دو ماه محرم و صفر را از مجموع سال فاکتور بگریم به این نتیجه می‌رسیم که رضوی در هر ماه، ۲۶/۲ اجرا را تجربه کرده است که یک آمار خیره‌کننده در این حوزه به شمار می‌رود.

کد خبر 739332

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • ثبت ۳۴۰ میلون تردد جاده ای/ مازندران بیشترین مقصد مسافران نوروزی
  • بیشترین بارندگی شاهرود به میزان ۵۰ میلیمتر در تاش ثبت شد
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • طاق‌بستان، پر بازدیدترین جاذبه تاریخی کرمانشاه
  • سمنان جزو پنج استان با کمترین تصادفات منجر به فوت در نوروز است