Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@00:00:38 GMT

محرومیت‌های اجتماعی برای مشمولان غایب

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۳۱۲

محرومیت‌های اجتماعی برای مشمولان غایب

سردار تقی مهری افزود: برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی، هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که به سن ۱۸ سالگی تمام می‌رسد، مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است.

وی ادامه داد: برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که در مهلت معرفی تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند غایب محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی عنوان کرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که مدت غیبت اولیه آنان تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و چنانچه غیبت اولیه آنان بیش از ۳ ماه باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند؛ مشمولانی که غیبت اولیه آن‌ها بیش از یک سال باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت به عنوان فراری محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده اند برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، ممنوعیت خروج از کشور مواجه می‌شوند.

سردار مهری با اشاره به محدودیت قانونی به کارگیری مشمولان غایب توسط بخش‌های خصوصی و دولتی گفت: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارخانه ها، کارگاه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی، برابر ماده ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه‌های قضائی معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص نحوه بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت گفت: مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می‌شوند با حسن خلق، جدیت در وظایف محوله و تایید فرماندهان، از بخشش دو سوم اضافه خدمت برخوردار می‌شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سربازی سازمان نظام وظیفه مشمولان غایب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد

امیر عباس جراحی علمداری به آمار ویزیت پزشکان در مراکز تحت پوشش این اداره طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۷۳ هزار و ۹۰۷ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک به ثبت رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل آن افزایش ۱.۶ درصدی نشان می دهد.

این مسوول یادآور شد: بیش از هشت هزار و ۲۳۰ عمل جراحی نیز در بیمارستان های تامین اجتماعی استان زنجان به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: خدمات پاراکلینیک سرپایی مراکز درمانی سال گذشته به یک میلیون ۱۹۳ هزار و ۱۵۷ مورد رسید که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشت.

این مسوول با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۴ تخت فعال، ۲۲ تخت ویژدر بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان فعال بود، گفت: ۷۱.۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان اشغال بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۴.۷ درصد افزایش دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۸۴۱ نفر رسید که افزایش ۱.۲۹ درصدی داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اضافه کرد: زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان نیز در این مدت به سه هزار و ۸۳۴ نفر رسید اما این آمار نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد کاهش داشت.

جراحی به سیر نزولی زاد و ولد اشاره کرد و افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در راستای برنامه های تبلیغی افزایش جمعیت، برگزاری دوره های آموزشی، نجوم رصدی، باغ کاوشگران، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه های مشابه را در دستور کار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار
  • پرسپولیس در اراک: چهار منهای چهار!
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • در مشهد هیچ کارتن‌خوابی وجود ندارد!