Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:36:49 GMT

ری شهری: روز مباهله در جامعه ما جدی گرفته نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۳۳۴

ری شهری: روز مباهله در جامعه ما جدی گرفته نمی‌شود

به گزارش ایرنا، "مباهله" درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند.

حجت الاسلام محمد محمدی ری شهری روز دوشنبه در ویژه برنامه گرامیداشت روز مباهله در تالار شیخ صدوق آستان عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: روز مباهله پیامبر اسلام (ص) از وقایع مهم تاریخ است که به اثبات حقانیت شیعه می‌پردازد، روزی است که آیه‌ تطهیر و حاتم‌بخشی حضرت علی(ع) در این روز نازل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آن‌طوری که باید این روز در جامعه ما شکل نگرفته و تمامی کسانی که در خدمت اهل بیت هستند، باید در ترویج و شناساندن این روز به مسلمانان نقش داشته باشند.

ری شهری مراحل مناظره، مباهله و جنگ را به ترتیب از اصول ارتباطی کشورها و افراد بیان کرد و گفت: بعد از نتیجه نگرفتن در مناظره، باید وارد مرحله مباهله شد و بعد از آن چاره‌ای جز جنگ نیست.

وی گفت: مباهله در صورت اختلاف بین دو شخص و واگذار کردن امر به خداوند است که ائمه و بزرگان زیادی دشمنان خود را بعد از مناظره به خداوند واگذار کردند و استدلالشان را اثبات کردند.

به گزارش ایرنا، مباهله در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند. با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند.

واقعه مباهله در ۲۴ ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره دارد و این واقعه در منابع شیعه و اهل سنت آمده است.

۶۰۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همه اثبات شد

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری گفت: قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد، همچنین نیروهای مسلح اثبات کردند زیر لوای ولایت شجاعانه ماموریت را به سرانجام رساندند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین‌_ در مراسم رژه روز ارتش در اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مقابله با کسانی که دنبال تجزیه ایران بودند شتافت و در ترکمن صحرا و کردستان حماسه‌ای جاودان از خود به یادگار گذاشت.

وی افزود: در روزهای ابتدایی انقلاب، دشمنان خارجی و برخی ساده‌لوح‌های داخلی زمزمه انحلال ارتش را مطرح کردند، در این هنگام امام خمینی (ره) با درایت کامل روز ۲۹ فروردین را روز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری کردند و دستور دادند ارتشیان با تمام امکانات در این روز به رژه بپردازند.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادق که موجب شد آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی بر همه جهانیان مشخص شود، این عملیات در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود انجام شد. قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همه اثبات شد، همچنین نیروهای مسلح اثبات کردند زیر لوای ولایت شجاعانه مأموریت را به سرانجام رساندند.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 745318

دیگر خبرها

  • مناظره تند کارشناسان عرب و اسرائیلی‌ درباره جنگ ایران و اسرائیل
  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همه اثبات شد
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد