Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت با سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به محل برگزاری نشست گروه ۷ موافق بوده است.

روز گذشته ظریف در سفری از پیش اعلام‌نشده، وارد شهر «بیاریتز» که میزبان نشست گروه ۷ بود، شد. او در این سفر با مقام‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی دیدار و گفت‌وگو داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های آمریکایی شب گذشته مدعی شدند که دعوت از ظریف، بدون هماهنگی با طرف آمریکایی صورت گرفته است.

ترامپ که پیش از این نحوه پوشش اخبار نشست گروه ۷ را «دستمایه خنده» توصیف کرده بود، امروز در جمع گروهی از خبرنگاران، درباره نحوه دعوت از ظریف، گفت: «در ارتباط با ایران، [نحوه دعوت از ظریف] با کمال احترام انجام شد. من دیروز با رئیس‌جمهور [امانوئل] ماکرون [رئیس‌جمهور فرانسه] صحبت کردم. من از هرآنچه او انجام می‌داد، مطلع بودم.»

در حالی که ایران از ابتدا اعلام کرد که ظریف هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مقام‌های آمریکایی ندارد، ترامپ مدعی شد که این او بوده که نخواسته با ظریف دیدار کند. وی گفت: «فکر کردم که خیلی زود است. گفتم نمی‌خواهم الان دیدار کنیم.»

این در حالی است که همین دیروز «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت اگر ظریف بخواهد، رئیس‌جمهور آمریکا حاضر است بدون قید و شرط با طرف ایرانی دیدار کند.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با بیان اینکه او به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران نیست، گفت: «ما می‌خواهیم ایران را دوباره ثروتمند کنیم. بگذاریم اوضاعشان خوب شود. اگر بخواهند. می‌توانند هم فقیر باشند.»

او بار دیگر ایران را «ملت ترور» توصیف کرد و گفت اگر ایران می‌خواهد «عظیم‌تر از گذشته» باشد، باید از «حمایت از تروریسم دست بردارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از پاسخ به سؤالی در مورد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر اینکه پاریس خواهان آن است که برای صدور نفت ایران معافیت‌های تحریمی صادر شود، خودداری کرد.

ادعا شده است که فرانسه طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن، آمریکا باید برای ادامه صادرات نفت ایران در یک دوره زمانی مشخص معافیت تحریمی صادر کند و ایران نیز بار دیگر به محدودیت‌های هسته‌ای تعیین‌شده در برجام بازگردد.

23311

کد خبر 1293333

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ محمدجواد ظریف محمدجواد ظریف دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فرانسه بازیگران سینما و تلویزیون ایران استان البرز سینمای ایران ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است