Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@03:54:13 GMT

کدام استان‌ها بیشترین و کمترین تورم ماهانه را داشتند؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۳۹۵

کدام استان‌ها بیشترین و کمترین تورم ماهانه را داشتند؟

خبرگزاری ایسنا: آمار‌های مرکز آمار در رابطه با تغییرات قیمت مصرف کننده در مردادماه سال جاری در استان‌های کشور نشان می‌دهد که بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌ها مربوط به استان لرستان با ٢.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ٠.٤ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٤١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٦ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٥٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٣٤.٦ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های کشور به عدد ٤٢.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کردستان (٥٠.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (٣٥.٧ درصد) است.

همچنین در مرداد ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوار‌های شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٧٩,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٧ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های شهری مربوط به استان لرستان با ٣.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ٠.٤ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های شهری کشور ٤٠.٨ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های شهری مربوط به استان ایلام (٥٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٣٢.٥ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های شهری به عدد ٤١.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان ایلام (٥٠.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (٣٥.٤ درصد) است.

در مرداد ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوار‌های روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ١٨٧,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٣ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های روستایی مربوط به استان لرستان با ٢.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان همدان با ١.٠ درصد کاهش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های روستایی ٤٦.١ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٥٩.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٤٠.٦ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های روستایی به عدد ٤٦.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کردستان (٥٥.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ البرز (٣٩.١ درصد) است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: نرخ تورم تورم نقطه ای استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید منتظری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اعلام انتشار نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران اظهار کرد: بر اساس نتایج طرح مذکور در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در این استان نرخ تورم ماهانه ۲.۳ درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه ۲۹.۵ درصد و نرخ تورم سالانه ۴۲.۷ درصد و شاخص‌های متناظر کشوری به ترتیب ۲.۶ درصد، ۳۰.۹ و ۳۸.۸ درصد بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری نرخ تورم ماهانه و نرخ تورم نقطه به نقطه از میانگین کشوری کمتر است و این موضوع موجب شده تا فاصله نرخ تورم استان با کشور کاهشی باشد، تفاوت نرخ تورم سالانه استان با کشور از ۵ درصد در اسفند ماه ۱۴۰۲ به ۳.۹ درصد در فروردین ۱۴۰۳ تنزل یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از روند کاهشی تورم در کشور و استان، شیب نزول نرخ تورم استان را از کشور تندتر دانست و ادامه داد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین سال ۱۴۰۳ کشور در مقایسه با نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲ به میزان ۱.۹ درصد و در استان به میزان ۳ درصد کاهش یافته است.

منتظری عنوان کرد: فاصله نرخ تورم چهارمحال و بختیاری از شاخص متناظر کشوری از بهمن ماه ۱۴۰۲ رو به کاهش گذاشته و امید است با ادامه اقدامات مؤثر در راستای کنترل تورم در استان این فاصله به صفر همگرا شود.

وی خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس شاخص‌های نرخ تورم ماهانه، نرخ تورم نقطه به نقطه و نرخ تورم سالانه نشان دهنده این است که استان در فروردین ۱۴۰۳ در نرخ تورم ماهانه رتبه ۲۷، در نرخ تورم نقطه به نقطه رتبه ۲۳ و در نرخ تورم سالانه رتبه ۴ را دار است.

کد خبر 6087321

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد