Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه نفتکش «آدریان دریا ۱» را به ممانعت از تحویل محموله تهدید کرد.

وی در توییتر نوشت: «همه آماده کارزار ممانعت از حمایت مالی ایران از ترور، بی‌ثبات‌سازی جهان و نقض تحریم‌های بین‌المللی. محموله نفتی غیرقانونی ایران که توسط آدریان دریا ۱ به ترکیه می‌رود، نباید اجازه یابد که در بندر یا در دریا بار خود را تخلیه کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نفتکش که پیشتر با نام «گریس ۱» فعالیت می‌کرد، بیش از یک ماه و نیم در جبل طارق در توقیف قرار داشت. مقام‌های این منطقه تحت حاکمیت انگلیس، گریس ۱ را به تلاش برای انتقال نفت به سوریه و نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا متهم کرده بودند. نهایتا دیوان عالی جبل طارق در حالی به رفع توقیف این کشتی رأی داد که واشنگتن این منطقه را برای ادامه بازداشت کشتی تحت فشار قرار داده بود.

بولتون در حالی ایران را به «نقض تحریم‌های بین‌المللی» متهم کرده که تحریم‌های آمریکا علیه ایران یکجانبه و نقض فاحش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است که توافق هسته‌ای با ایران را تایید کرده بود.

بر اساس اطلاعات وبگاه‌های رصد تردد دریایی، آخرین مقصد اعلامی نفتکش آدریان دریا ۱، بندر «مرسین» بوده است. در حال حاضر نام مقصد کشتی، حذف شده است.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد

جواد بلندی گفت: این فراورده های نفتی به وسیله ۵۸ هزار و ۳۶۰ سرویس نفتکش از انبار نفت حوزه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه اعزام شده است.

وی بیان کرد: اهمیت این حجم از انتقال با نظر گرفتن افزایش ۱۱ درصدی مصرف توزیع پایدار سوخت نسبت به سال ۱۴۰۱ و عبور موفق از بحران‌ها و شرایط سخت سوخت‌رسانی میسر شده است.

مدیر شرکت نفت منطقه تربت‌حیدریه ادامه داد: از این میزان حدود ۳۷۲ میلیون لیتر از مبادی حمل جنوب کشور با بهره‌گیری از ظرفیت نفتکش‌های ناوگان حمل و نقل منطقه تامین و بقیه از طریق خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی دریافت شد.

وی گفت: همچنین ۲۵۵ میلیون لیتر بنزین مصرفی منطقه به وسیله نفتکش از انبار نفت بندرعباس و رفسنجان تامین شد.

بلندی خاطر نشان کرد: منطقه عملیاتی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان با ظرفیت افزون بر ۲۳۵ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی است.

به گفته وی، منطقه تربت حیدریه با توان حمل ۳۱۸ دستگاه نفتکش یکی از مناطق ۳۷ گانه و از جمله هشت منطقه فعال صادراتی کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تعابیر عجیب خاخام صهیونیست درباره ایران
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!
  • ببینید | وحشت خاخام صهیونیست از قدرت منطقه‌ای ایران
  • کیانوش عیاری: پاداش فیلم «تنوره دیو» اجازه ساخت فیلمنامه «شبح کژدم» بود
  • لحظه سقوط عجیب کامیون در دریا (فیلم)
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • قاچاقچی با سوخت قاچاق به مقصد نرسید