Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:44:13 GMT

حمایت ۵۰۰ هزار تومانی از هیات‌‌های مذهبی در ماه محرم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۴۱۳

حمایت ۵۰۰ هزار تومانی از هیات‌‌های مذهبی در ماه محرم

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حمایت ۵۰۰ هزار تومانی و ارائه بن‌های تخفیف ۳۰ درصدی به هیات‌های مذهبی خبرداد. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری طرح شمیم حسینی و مهر تحصیلی ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام میرمحمدیان معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ساختمان مهر سازمان اوقاف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام عادل در ابتدای این نشست به فعالیت‌های سازمان اوقاف در ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: برپایی سفره‌های عقد برای زوج‌های جوان با ظرفیت 1349 زوج جوان در بقاع متبرکه، برگزاری طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 2522 بقعه متبرکه و برگزاری مراسم دعای عرفه در 1300 امامزاده و همچنین اجرای همایش بانوان ولایی و اطعام عید غدیر از جمله اقدامات سازمان در مراسم‌های ماه گذشته بود.

وی درباره اجرای طرح مهر تحصیلی نیز گفت: سازمان اوقاف همانند سال‌های گذشته، بسته‌های حمایتی را تحت عنوان مهر تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند تدارک دیده است که امسال 30 هزار  بسته‌، شامل کیف و وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان از محل 1185 موقوفه با نیت کمک به دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده که در اقصی نقاط کشور توزیع خواهد شد. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخل، تمامی این اقلام و اجناس کاملاً ایرانی هستند و توسط کارگاه‌های داخلی تولید شده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به برنامه‌های طرح شمیم محرم نیز اشاره کرد و گفت:  60 درصد نیت کل موقوقات کشور مربوط به عزاداری امام حسین(ع) و اجرای مراسمات عزاداری ماه محرم هستند. به همین دلیل نیز بیشترین حجم برنامه‌های سازمان اوقاف در ماه محرم و صفر متمرکز شده است.

وی در این باره ادامه داد: سازمان اوقاف برای ماه محرم، پروژه‌ها و طرح‌هایی را با سرفصل‌هایی همچون طرح لبیک یا حسین(ع)، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، ویژه‌ برنامه‌های عاشورا و توسوعا، رهروان زینبی و غیره در 3 هزار و 323 بقعه و امامزاده شاخص کشور برگزار خواهد کرد.

برگزاری 400 نمایشگاه فروش اقلام محرم در بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام عادل از برگزاری نمایشگاه فروش اقلام و وسایل مورد نیاز محرم برای هیات‌های مذهبی خبرداد و گفت: این نمایشگاه‌ها در 400 بقعه و امامزاده شاخص کشور به‌منظور ارائه وسایل و اقلام مورد نیاز و مواد غذایی هیات‌های مذهبی راه‌اندازی خواهد شد. زمان برپایی این نمایشگاه هنوز مشخص نشده امّا در تلاش هستیم تا چند روز آیند و پیش از آغاز ماه محرم برپا شود. سازمان اوقاف برای 30 هزار هیات مذهبی، بن‌های 30درصد تخفیف و مبلغ 500 هزارتومانی تدارک دیده است که از محل موقوفات تامین شده و توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام میرمحمدیان معاون فرهنگی سازمان اوقاف نیز طی سخنانی، تفاهم و هم‌اندیشی سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات را در اجرای پروژه‌های محرم، اقدامی شایسته و قابل تقدیر برشمرد و گفت: عزم هم‌افزایی این دو سازمان برای اجرای برنامه‌های محرم و صفر قابل تقدیر است و آنچه میان این دو سازمان تفاهم شد این است که هیات‌های مذهبی فعال و دارای مجوز از سازمان تبلیغات برای دریافت بن‌های تخفیف و حمایت‌ مالی ار طریق سامانه‌ای به سازمان اوقاف معرفی می‌شوند.

وی افزود: برای تسهیل در اجرای این پروسه، نرم‌افرازی تحت‌ عنوان بیرق تهیه شده است که مدیران هیات‌ها با در دست داشتن مجوز رسمی هیات و مراجعه به محل نمایشگاه‌ها، می‌توانند از مزایا و تسهیلات سازمان اوقاف بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مداحان اهل بیت ماه محرم سازمان تبلیغات اسلامی سازمان اوقاف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مداحان اهل بیت ماه محرم سازمان تبلیغات اسلامی سازمان اوقاف مداحان اهل بیت ماه محرم سازمان تبلیغات اسلامی سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از اجرای ویژه برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری به‌ویژه پایانه کاوه خبر داد و گفت: در این هفته ۱۲ عنوان برنامه در پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان اجرا می‌شود.

ابوالفضل توکلی با اشاره به آغاز هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری به عنوان یکی از مبادی‌های مهم ورودی و خروجی مسافران نقش بسیار مهمی در معرفی جاذبه‌های اصفهان به مسافران شهر اصفهان دارند.

وی افزود: بر همین اساس سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصمیم گرفت به‌عنوان یکی از مراکز مهم و به منظور پاسداشت هفته اصفهان برنامه‌های متناسب با این هفته را در رأس کار خود قرار دهد و ۱۲ عنوان برنامه را در پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان اجرا کند.

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پایانه کاوه بیشترین تردد مسافران را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم در پایانه‌ها کاوه نمایش اصفهان نه چندان دور است که این نمایش با محتوای معرفی آثار تاریخی، فرهنگ و هنر و صنایع دستی اصفهان می‌پردازد.

وی ادامه داد: رادیو پایانه که با موضوع اصفهان قدیم و با آمیزه‌ای از زبان طنز بناهای تاریخی اصفهان و همچنین حمل‌ونقل مسافران در قدیم را معرفی می‌نماید.

توکلی گفت: یکی از برنامه‌های جذاب پایانه‌ها در هفته اصفهان نمایش کمدی برگی از تاریخ است که می‌توان این نمایش را تلنگری برای حفظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اصفهان دانست که با زبان طنز به ما هشدار می‌دهد که سرمایه‌های تاریخی شهر را حفظ نمائیم.

وی بیان داشت: کلاس زنده موسیقی سنتی اصفهان از دیگر برنامه‌های شاخص پایانه‌ها به منظور ایجاد فضای مفرح و شاد با حضور اساتید برجسته و در راستای معرفی هنر موسیقی اصفهان با رویکردی متفاوت‌تر از اجراهای موسیقی سنتی دیده شده است که این برنامه به مانند یک کلاس موسیقی واقعی در حضور مسافران اجرا می‌گردد.

وی همچنین نصب پرچم اصفهان به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در تمام پایانه‌های مسافربری کلان شهر اصفهان را از دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان برشمرد و گفت: در تمام پایانه‌های مسافربری اصفهان تصاویر محتوای فرهنگی با محوریت تصاویر بافت تاریخی و هنر قدیمی اصفهان با مشارکت اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نصب و در دید مسافران قرار گرفته است

کد خبر 747898

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد | حمایت مجلس از اجرای طرح نور
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم